Skrevet av Emne: Hjelp!!!  (Lest 2287 ganger)

Utlogget Frituno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hjelp!!!
« : 27. mai 2003, 16:34 »
Heisann!! For 1 mnd side begynte jeg og trene!!
 
Jeg har løpt hver dag bortsett fra lørdager og søndager i en mnd. Jeg har da alltid løpt før frokost, har kun drukket en kaffekopp.
 
Er litt usikker på om frokosten min er sunn, det er Fitness frokost blanding, er masse fiber i den så trenger det til og få fart på magen min.

Middag varier fra fiskeboller, kylling, skalldyr m.m

Siste måltid er 3 timer før jeg legger meg.
 
2-3 Ganger i uken trener jeg vekter, bryst, triceps, biceps og rygg trener jeg for det meste. Så noen dager trener jeg 2 ganger om dagen.

Drikker ikke lenger brus, nesten bare vann. Har tatt noen øl i helgene.
 
Men jeg ser nesten ikke noe resultater på magen min, nesten like mye fett!! Nesten ikke gått ned i vekt heller. Er vel ca 3-4 kg for mye på magen nå. Hva gjør jeg galt!!
 
Håper på svar for nå er det like før jeg gir opp:(
 

 
 

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hjelp!!!
« #1 : 27. mai 2003, 16:45 »
Du har kun trent i an mnd, ikke vær så utålmodig. Ting Tar Tid.

Ikke fokuser så mye på vekt, vil anbefale deg å finne frem målbånd i stedenfor. Lettere å se fremgang på antall cm enn i kg da trening fører til økt muskelmasse, noe som veier mer enn fett.

Syns du har gått veldig hardt ut. Vil bare advare deg mot faren for belastningsskader og overtrening.

Et lite tips til. Jeg ville ha spist fler måltider per dag. Ut i fra det du skriver skjønner jeg det slik at du spiser tre måltider dagen. Prøv å spis 5-6 måltider, det vil også bidra til at forbrenninga holder seg oppe hele dagen.

Lykke til
 Smiley
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Frituno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Re:Hjelp!!!
« #2 : 27. mai 2003, 16:51 »
Takk for svar!
Jeg har trent vekter hele tiden, men fettet ble aldri borte av den grunn. merker at jeg smerter i akillesenen, så må roe litt ned med løping nå. Men overtrening skal vel litt mere til!!

Det med flere måltider skal jeg begynne med!! Smiley

Utlogget Frituno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Re:Hjelp!!!
« #3 : 27. mai 2003, 16:53 »
Det med målebånd blir vanskelig. For om morningen er magen mye flatere. Så fort jeg spiser litt mat så eser den ut som en ballong:(

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hjelp!!!
« #4 : 27. mai 2003, 18:33 »
merker at jeg smerter i akillesenen, så må roe litt ned med løping nå. Men overtrening skal vel litt mere til!!

Det med flere måltider skal jeg begynne med!! Smiley

Vær forsiktig med den akillesen, du skriver lenger opp at du løper 5 dager i uka, da skal det ikke så veldig mye til før du når overtrening eller skadet akilles. Hva med større variasjon i type kardio-trening? Hva med å bytte ut et par løpe-treninger med sykling, svømming eller noe annet?

Og når det gjelder målbånd så er det faktisk enkleste måten å måle framgang på. Hvis du sliter med at den eser ut etter hvert måltid så har jeg et par tips:

- Mål til samme tid på døgnet hver gang, eksempelvis på morgenen før frokost....
- Spis oftere og passe store måltider. Ikke overspis, men spis deg passe mett.
- Hvis du måler så ikke mål hver dag, da blir du bare stressa og helt opphengt i å få framgang. Mål en gang i uka, hver 14. dag eller en gang i mnd. Da ser du om du har hatt framgang eller ikke.

Og du skriver at du har trent i en mnd.... Det er ingenting!! Resultatene kommer etterhvert, man må bare være tålmodig og stå på. Sett deg langsiktige mål flere mnd frem i tid.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Don Juan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re:Hjelp!!!
« #5 : 27. mai 2003, 19:30 »
Enig enig....

Men, synes du bør spise 7-8 måltider per dag - mange små istedet for få og store.
Muskler øker forbrenningen så det er positivt at du trener, men tren heller hele kroppen! det gir bedre resultater.
Pass på at den maten du spiser inneholder lav GI, unntaket som i dette tilfellet bekrefter regelen er måltidet RETT etter trening, hvor du bør få tilført raske karbohydrater (sammens med whey(myse) protein).

Ikke at det er det værste, men begynn gradvis å bytte ut fettinnholdig mat med mere fettfattig mat.
F.eks.
Skummetmelk
Fettfattig yoghurt
(Husk at det er det METTETE fettet du vil ha bort, flerumetta og enumetta fett er -good-)

Frokosten din kan du bytte ut med f.eks en blanding av 4korn, havregryn og all bran flakes.

Uansett.. Kan du ikke være litt mere spesifikk ang kostholdet - sette opp en vanlig dag for deg, det ville gjort det lettere å elliminere evt. "feil".

-Don Juan

Utlogget Frituno

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Re:Hjelp!!!
« #6 : 27. mai 2003, 20:32 »
Spiser frokost(fitness frokost blanding),
lunsj(2 brødskiver),
middag
brødskive ved 2000 tiden.
pålegg er som regel gul ost, leverpostei og syltetøy.

Hvis jeg skal ha 7-8 måltider på 1 dag, hva i all verden skal jeg spise da!!? Da kan jeg vel ikke gå ned i vekt?

flerumetta og enumetta fett, hva slags mat er de jeg skal spise da??


takk for hjelpen her:)

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Hjelp!!!
« #7 : 27. mai 2003, 21:00 »
Sett deg ned og les på kostholds og ernæringssidene her på forumet, der vil du få mange tips om hva du bør og ikke bør spise.

Og når det gjelder mange måltider per dag så er det bedre enn få måltider. Når du spiser ofte så holdes forbrenninga di på et jevnt høyt nivå gjennom hele dagen og du vil forbrenne mer. Etter min mening så spiser du altfor lite i dag.

Dessuten så trenger kroppen din næring for å bygge muskler. Hvis du spiser for lite så vil du miste muskelmasse, og forbrenninga di vil gå ned. Når du da spiser igjen så har du ikke høy nok forbrenning og du ender med å legge på deg fett.

Særlig med tanke på at du trener med vekter bør du spise mer, hvis ikke så vil ikke treninga ha noen effekt.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget -Christer-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • .....Strenght is PoWeR.....
Re:Hjelp!!!
« #8 : 24. juni 2003, 00:46 »
hvis du bare har trent i 1 mnd, da må du være tålmodig!
det tar lengere tid å bygge muskler!      
                                                              :vekt:
du burde ikke drikke mye øl når du trener!

-christer-
Tren hardt, kjemp lett

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!