Skrevet av Emne: Litt spesielt treningsopplegg  (Lest 899 ganger)

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Litt spesielt treningsopplegg
« : 05. juli 2005, 21:47 »
Har nå måttet flytte grunnet jobb, og der jeg bor nå er det så lite med plass at jeg ikke har mulighet for å drasse med treningsutstyret mitt her. Har en kamerat med en del utstyr, men treningsfrekvensen blir litt mer tilfeldig nå enn det den var før. Dessuten er den nye jobben svært krevende fysisk, og etter 8-9 timer blir jeg som regel helt daff resten av dagen. Kjører også en 2-skiftsordning der arbeidstid varierer fra uke til uke (Uke 1: 0700-1500 & uke 2: 1500-0000). Dette medfører at jeg ikke får tid eller mulighet til å trene de ukene jeg jobber kveldsskift. De siste to månedene har jeg ikke fått trent mer enn ca. 1 gang i uken av grunner nevnt ovenfor. Sykler dessuten til og fra arbeid, som for øvrig tilsvarer 1,6 mil hver arbeidsdag. Har iallfall begynt å få noen jævlige lår i forhold til hva jeg hadde før, grunnen er vel ca 80-90 mil sykling de siste tre månedene.

Spørsmålene mine er som følger:

Hva kan jeg gjøre for å få mer energi gjennom dagen? Jeg går på kosttilskudd (kostpluss 13 vitaminer og 7 mineraler elns, og olivenolje til hvert måltid for å få i meg sunt fett). Står opp kl 0515 de dagene jeg har vanlig dagskift, og dette medfører lite med søvn i forhold til hva jeg burde hatt. Er dette den mest sannsynlige grunnen til at jeg er slapp og klar etter endt arbeidsdag, eller kan det være noe annet?

Vil jeg kunne opprettholde styrken min, evt få progresjon, med 1 treningsøkt i uken? Som nevnt ovenfor bruker jeg musklene konstant på jobben, og vil tro at dette er positivt.

Nå avslutter jeg innlegget før jeg sovner her jeg sitter  Undecided

Mvh,
RT Smiley
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

janne

  • Gjest
SV: Litt spesielt treningsopplegg
« #1 : 06. juli 2005, 00:15 »
Lite søvn er nok forklaringen på mye av trettheten din ja. Det er vansklig, om ikke umulig å oppnå progresjon med kun 1 økt i uken. Minimun 3 er det vel en gjengs oppfatning av tror jeg. Ved mindre trening enn du vanligvis er vant med, så kommer man inn i en ond sirkel, slik at energinivået ditt blir lavere og lavere siden du ikke opprettholder aktivitetsnivået. Om du klarer å øke aktivitetsnivået ditt så skal du nok merke at du får mere overskudd og energi, og kanskje matlysten din også øker.

Mvh

Janne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!