Skrevet av Emne: Splitt vs. fullkroppsprogram  (Lest 2660 ganger)

Utlogget Mr. Biggy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Splitt vs. fullkroppsprogram
« : 10. juli 2005, 15:53 »
Heisann.

Vet jo at dette varierer fra person til person, men jeg lurer likevel på om det er noen som har bedre erfaringer med en av delene. Har kjørt en del 4-splittprogrammer, og lurer på om jeg kanskje vil få bedre resultater med å kjøre et fullkroppsprogram med 3 økter i uken?

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Splitt vs. fullkroppsprogram
« #1 : 10. juli 2005, 17:53 »
Hvis du er relativt fersk i gamet, ville jeg helt klart rådet deg til å kjøre ett fullkroppsprogram ja. I mine øyne vil det uansett være fordelaktig å trene de samme muskelgruppene oftest mulig. Da må du selvfølgelig tilpasse volum og intensitet deretter slik at ikke den totale treningsbelastningen blir for stor/høy.

PS! Prioriter først og fremst de store flerledds/basis-øvelsene i programmet ditt.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Splitt vs. fullkroppsprogram
« #2 : 11. juli 2005, 23:18 »
Enig med Fitnessjanne! F.eks kan en to-splitt være grei å bruke hvis du trener 4 ganger i uka. 3-splitt er også ok ved 4-5 treninger i uka. Bare sørg for at det ikke blir for mye totalt sett, med hensyn til restitusjonen som FJ her påpeker.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Splitt vs. fullkroppsprogram
« #3 : 12. juli 2005, 03:17 »
Søk, dette er diskutert hundre ganger før. Smiley

Klokken er tre om natten, og jeg hadde vel ikke spurt om dette ellers, men..: Janne, kan du forklare meg hva som forandrer seg i muskelcellene og deres respons på vekttrening etter å ha trent et halvt år? Og mener du virkelig at kroppens restitusjon svekkes jo bedre trent man blir?

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Splitt vs. fullkroppsprogram
« #4 : 12. juli 2005, 04:36 »
Søk, dette er diskutert hundre ganger før. Smiley

Klokken er tre om natten, og jeg hadde vel ikke spurt om dette ellers, men..: Janne, kan du forklare meg hva som forandrer seg i muskelcellene og deres respons på vekttrening etter å ha trent et halvt år? Og mener du virkelig at kroppens restitusjon svekkes jo bedre trent man blir?

Nå er ikke jeg Janne, og kan heller ikke bekrefte dette, men jeg har faktisk lest at det er når man er nybegynner at man tåler mest trening. Jo lengre man trener, jo mindre trening tåler man.
Dette er kanskje satt litt på spissen, men jeg har lest dette en eller annen plass. Wink
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Splitt vs. fullkroppsprogram
« #5 : 12. juli 2005, 22:55 »
Nå er ikke jeg Janne, og kan heller ikke bekrefte dette, men jeg har faktisk lest at det er når man er nybegynner at man tåler mest trening. Jo lengre man trener, jo mindre trening tåler man.
Dette er kanskje satt litt på spissen, men jeg har lest dette en eller annen plass. Wink

Du snur det på hodet egentlig, når du er nybegynner tåler du flere like økter pga du trener så dårlig, når du har holdt på en stund så klarer du å tyne kroppen mye bedre pr trening, og derfor kan du ikke holde på som en nybegynner.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!