Skrevet av Emne: RYP - spørsmål!  (Lest 2278 ganger)

Utlogget Menace84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

RYP - spørsmål!
« : 12. mai 2005, 22:09 »
Hei Folks!

Har nå gjennomført grunnprogrammet i RYP og er snart ferdig med hvileuka. Men, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Økte ganske kraftig i enkelte øvelser, men, også enkelte øvelser jeg ikke likte, f.eks. triceps. Selv om jeg økte i en del øvelser så føler jeg ikke at jeg har hatt noen spesiell fremgang i muskeløkning. Det er sikkert dumt av meg å forvente det i løpet av bare 6 uker?

Jeg er 20 år, ca. 72 kg., har trent styrke i 3 år.

Konseptet vikrer utrolig bra, men, jeg skjønner ikke at så få øvelser kan gjøre susen? Er det mulig å legge til et par øvelser? Spesielt mageøvelser..

Bør jeg gå over til Ekstrem Muskelvekst, eller skal jeg fortsette med Grunnprogrammet? Jeg slet med betennelse i begge bein under 6-ukers programmet, derfor ble det dårlig med forbrenning etter hver økt. Derfor er det litt underhudsfett som må bort, jeg vil ha skikkelige markerte muskler! Da passer vel kanskje grunnprogrammet  best? Ekstrem Forbrenning er ikke nødvendig, det er ikke mye som skal bort!

Noen som har synspunkter på dette? Kostholdet mitt er bra nå, tar ikke av når det gjelder kosttilskudd. Starta med 100% whey protein for vel en måned siden, to shaker om dagen. Inntar også fettsyrer, Omega 3 og møllers tran.

Takker for svar.
 




 
Bobler vannet når det koker?

Utlogget Teknikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 203

SV: RYP - spørsmål!
« #1 : 12. mai 2005, 22:24 »
Er inne i min 3 syklus med RYP grunnprogram og er svært fornøyd. Var i utgangspunktet skeptisk både til den hyppige treningen per muskelgruppe og at øvelsene var så få.

Fremgangen merker man primært på andre runde når man kan sammenligne likt mot likt. Med det mener jeg at du ser med egne øyne at du løfter mer vekter enn du gjorde 6 uker tidligere. Følte også at jeg trente mye mer korrekt og effektivt runde to da jeg fikk justert inn skikkelig på 10 RM. Testet 10 RM på nytt etter at første fase var ferdig.

Har gjort noen få endringer i øvelsene. I første runde brukte jeg flat benk. Byttet til skrå (30 grader) i  andre runde. Erstattet Arnold press med stående sidehev. Synes skrå benk tar såpass bra på fremsiden av skulder at jeg ikke ville kaste bort en øvelse på denne muskelgruppen. Utsiden av skuldren får etter min mening litt for dårlig stimulans i RYP grunnprogram oppsettet. Neste runde bytter jeg tilbake da jeg kan tenke meg å gi fremsiden litt ekstra pes igjen.

Har også lagt inn en øvelse for leggmusklene.

Nå i tredje runde har jeg erstattet knebøy med benpress i maskin grunnet et litt leit kne.

Man står selvølgelig helt fritt til å endre øvelsene, men jeg ville vært skeptisk til å øke det totale volumet i betydelig grad. Når man trener samme musklegruppe hele tre ganger per uke skal man være tilbakeholden med volumet.

Forøvrig merker jeg at ting skjer siste 10 REP uke og siste 5 REP uke. De andre ukene ser jeg på som ren forberedelse for disse. Likevel mener jeg at for meg har dette treningskonseptet vært svært vellykket.

Hvis din prioritet er å droppe fett må du tenke mindre på å bygge muskler. Tror RYP grunnprogam uansett er helt OK å bruke selv på kaloriunderskudd. Vær litt forsiktig med prograsjonen. På kaloriunderskudd kan du ikke regne med noe særlig progresjone med mindre du er relativt fersk og har et godt spekklag fra før.

Jeg praktiserer en variant av ABCDE metoden og RYP i øyeblikket. De 5 treningsukene blir delt inn i to deffeperioder og to bulkeperioder. Ganske interessante erfaringer samles nå.
Men jeg gjør ikke dette primært for å miste mye fett.

Utlogget Menace84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

SV: RYP - spørsmål!
« #2 : 13. mai 2005, 00:11 »
Hehe, ikke misforstå meg. Det er ikke mye underhudsfett det er snakk om. Bare glem det egentlig! Men, takker for svar. Ville du anbefalt meg å fortsette på gr.progr. eller å begynne på Ekstrem Muskelvekst?
Bobler vannet når det koker?

Utlogget Teknikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 203

SV: RYP - spørsmål!
« #3 : 13. mai 2005, 10:58 »
Ville absolutt ha fortsatt med grunnprogrammet.

Utlogget Menace84

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

SV: RYP - spørsmål!
« #4 : 13. mai 2005, 13:24 »
Ok, da prøver jeg det!  Situps Pushups Knebøy
Bobler vannet når det koker?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: RYP - spørsmål!
« #5 : 13. mai 2005, 13:25 »
Er jo ingenting i veien for å sette i sammen ditt eget program basert på øvelser du liker heller da, så lenge vi snakker om base- og flerleddsøvelser. Men for all del, grunnprogrammet er meget bra det ! 2thumbsup
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: RYP - spørsmål!
« #6 : 13. mai 2005, 13:26 »
Teknikern: Har du treningsdagbok på forumet? Finner ingen, og det hadde vært interessant å sett fremgangen din med en kombinasjon av RYP og ABCDE litt mer detaljert. Smile

Utlogget Teknikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 203

SV: RYP - spørsmål!
« #7 : 13. mai 2005, 15:12 »
Har skrevet litt her

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=22454.30

Vil fortsette å legge inn erfaringer der etterhvert som de kommer.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: RYP - spørsmål!
« #8 : 14. mai 2005, 03:36 »
Ok, interessant lesning. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!