Skrevet av Emne: Ketose? noen som har prøvd å spise kun protein og fett?  (Lest 24381 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Jeg spiser en banan rett etter trening, men går utifra at det går greit!

Flexxo, du anbefallte en bok en gang i tiden! Litt morsom og lettlest tror eg du sa at den var. Hvilken var det igjen? Har du en link?

Folk reagerer litt forskjellig på ketose, noen trenger nok mer karbs enn andre. Om du ikke greier å yte noe særlig bør du innta 30 gram karbs rett etter trening. Om du fremdeles har problemer, øk med ytterligere 30 gram (dette er retningslinjene gitt i The Metabolic Diet, som er ganske ekstrem på å dra ned karb-inntaket. Boka heter "Serious Strength Training", og er skrevet av Tudor Bompa med kollegaer-her har de et eget kapittel om veksling mellom ketose og karb-lading. Mildt sagt en interessant bok på flere måter, kan fås fra amazon.co.uk). For min egen del synes jeg det er greit å ta litt ekstra karbs etter trening, men trenger det strengt tatt ikke før trening, så lenge du får i deg nok fett og protein.

Ja, om du er i ketose (dette kan du sjekke ved å bruke ketostix som kan kjøpes på apotek), så får du normalt litt dårlig ånde den første tida- en karakteristisk lukt. Så noe munnspray/tyggegummi (fritt for sukker seff) kan være på sin plass i sosiale sammenhenger.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Extra er vel fri for sukker?

Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

Extra er vel fri for sukker?



Ja...Men inneholder sorbitol, noe enkelte hevder man bør unngå på slik diett. Kommer nok neppe til å ødelegge opplegget ditt, trur eg.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Handler den om kropp og mat generlt, eller er det mest ketose det går i?

Den handler egentlig litt om livsstil. Hoveddelen går på diett, med en "enkel" og praktisk gjennomførbar, ferdig oppsatt kostholdsplan. I tillegg har den en god del bakgrunnsinfo og mye research som begrunner oppsettet. Til slutt er det et kapittel på strukturering av trening o.l. og en del kapitler om diverse som søvn, alkohol, sollys, osv. En veldig helhetlig bok, med bra research i ryggen. I tillegg funker det i praksis, og du trenger ikke være noen guru eller fanatiker for å klare å gjennomføre det.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

...det er forresten ingen ketose-diett. Ja, det er veldig low-carb, men med veksling mellom fett/proteiner og karbohydrater. Ikke helt ulikt "The ketogenic diet", men litt annerledes ipraksis.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!