Skrevet av Emne: Styrkeløftere  (Lest 9226 ganger)

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

SV: Styrkeløftere
« #45 : 04. august 2005, 12:45 »
selvfølgelig er det ikke opptimalt å bygge styrke,og muskler på liten fett%. Men det er jo flere av våre løftere, som har gjordt det,og gjør det. Sigve V har kun hatt en periode på ca1.5år,der fett % var høy.Han har da blitt sterk.
Andreas H er heller ikke en gutt som har,eller har hatt en høy fett% Men stor og sterk har han blitt for det. Ulempen med å være for tynn,er at det ikke er nok støtte i mellomgulvet. Stor over kropp,store lår,tynn midje, her kan det bli for lite støtte i mellom partiet.Personene "knekker" sammen. Løfte stil blir dårligere,fordi en klarer ikke å stå oppreist.Mellom partiet er for smalt,og gir ikke støtte.

Alex K. har jo Kule mage,selv om han ikke har høy fett%. Han har bygget opp en opptimal magemusklatur,for løfting.
De fleste vet at en Demning er sterkest med en oval form,hadde den vært "rett",ville demningen ha bristet. Konstruksjonen er hentet fra naturen. Det samme gjelder kroppen. Derfor har nok Alex en av de sterkeste magemusklatur, i norge (han løfter over 300kg i bøy uten belte)

Det finnes også personer som ikke klarer å lagre fett på kroppen,men de klarer å bli kraftigere,og sterkere for det!

Hilsen en med alt for liten fett%,og for tynn midje!

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #46 : 04. august 2005, 12:49 »
Sitat
BIA (Bioelectrical Impedance) - The only method that is based on measuring something, not estimating anything, is Bio-Impedance measurement. Bio-Impedance is a means of measuring electrical signals as they pass through the fat, lean mass, and water in the body. Through laboratory research we know the actual impedance or conductivity of various tissues in the body, and we know that by measuring current between two electrodes and applying this information to complex proven scientific formulas accurate body composition can be determined. The fact that the measurement is based on a reading of lean mass and not an estimate of fat mass, lends to a much more comprehensive testing method and results.

<- blir vel regnet som den beste?



http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Styrkeløftere
« #47 : 04. august 2005, 13:03 »
Du kan jo ta kontakt med alle sykehus som skal måle fettprosent og høre hva de sier. I så fall må du på et dyrt apparat holder ikke med badevekt eller hånd greier til 1000 kr. Dette har jeg lest referanser på men finner ikke referanse.

MVH
Stian

<- blir vel regnet som den beste?



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Styrkeløftere
« #48 : 04. august 2005, 13:09 »
Du kan jo ta kontakt med alle sykehus som skal måle fettprosent og høre hva de sier. I så fall må du på et dyrt apparat holder ikke med badevekt eller hånd greier til 1000 kr. Dette har jeg lest referanser på men finner ikke referanse.

MVH
Stian


De billige fettmålerne som bruker denne metoden har store svakheter. Bl.a. så har jeg lest at målingene av fettprosenten varierer veldig avhengig av hvor hydrert man er. Så det holder ikke med billigskiten som vanlige forbrukere har tilgang til.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Styrkeløftere
« #49 : 04. august 2005, 13:54 »
<- blir vel regnet som den beste?



Resultatet av bioimpedans er ikke verdt papiret det blir skrevet ut på.. Altfor mange feilkilder!!  Smiley Er også spesielt unøyaktig påidrettsutøvere..

Ser man bort ifra å slakte vedkommende, og veie opp kjøtt, fett og bein, så er nok hydrostatisk bad den beste metoden til å anslå fettprosent Smiley

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Styrkeløftere
« #50 : 04. august 2005, 14:34 »
Tja, er ikke det veldig delte meninger om dette? De kildene jeg har lest sier stort sett at det er den mest nøyaktige metoden brukt riktig. Hydrostatisk bad har jo også endel feilkilder, som nevnt over.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget jan87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

SV: Styrkeløftere
« #51 : 06. august 2005, 15:19 »
Muttern jobber for fedon Lindberg, har har kjøpt sånn vekt til 10000 kr trur jeg. Den måler fett% å muskel %, hvor mange kilo muskler du har osv, hvor mye vann du har i kroppen å masse annet jeg ikke kan Tongue

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløftere
« #52 : 08. august 2005, 10:02 »


Alex K. har jo Kule mage,selv om han ikke har høy fett%. Han har bygget opp en opptimal magemusklatur,for løfting.
De fleste vet at en Demning er sterkest med en oval form,hadde den vært "rett",ville demningen ha bristet. Konstruksjonen er hentet fra naturen. Det samme gjelder kroppen. Derfor har nok Alex en av de sterkeste magemusklatur, i norge (han løfter over 300kg i bøy uten belte)

Hilsen en med alt for liten fett%,og for tynn midje!

Hmmm, nå pleier vel demninger flest å være buet innover mot det den skal ta av trykket for (vannet) - en bulende mage blir det vel strengt tatt stikk motsatt............. en demning på bristepunktet liksom  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløftere
« #53 : 08. august 2005, 10:19 »
Du har peil Tricepsmann.

Men deff og skikkelige mageruter er synonymt. Når du betviler 17% er det noe landslagstrener Dietmar Wolf har gravd fram fra de tyske statsarkiver kjenner jeg han rett. Når det gjelder måling av fettprosent er det bare en nøyaktig måte og det er undervannmåling og hvem andre enn tyskere har råd til det. Inntil du måler folk med undervannsmåling blir det mye omtrentlige antakelser.

Imidlertid er det som er viktig at du ikke ha samme deffe som gutta i Flex, Ironman eller M&F, være rein og øke i styrke.

MVH
Stian


Nei å være grisedeffet og samtidig øke i styrke er nok å være overoptimistisk uansett om en doper seg eller ikke.


Dessuten er en langt mer utsatt for skader når en er heldeffa, så det frarådes normalt å gå løs på de tyngste vektene da.......

Som sagt er jeg enig i at en fettprosent rundt 15 er ypperlig for å bygge styrke/masse. Om det tallet skal være 13 eller 20 får jo bli opp til den enkelte.
Rundt 15% er uansett en sunn og fin prosent reint visuelt om ikke annet.......
I tillegg er det en passe mengde fett både fordi det ikke er for mye å kvitte seg med totalt for den som skal prøve å bli skikkelig deffa (byggeren) men også såpass mye at en normal mann har litt å ta av mht å presse seg inn i en lavere vektklasse uten å miste noe, eller for mye styrke (styrkeløfteren).

En må i allefall normalt ikke å gå veldig lenge og hardt på diett for å redusere fettprosenten fra 17 til 10-12% ....... Og da ser nå de aller fleste ut som om de er i knallform i folk flest sine øyne, samt at en ikke har mistet vesentlig styrke - dersom det muskulære utgangspunktet er noenlunde seff..........
Styrkenedgangen kommer jo før eller siden i løpet av en diett, men når den inntreffer tror jeg er veldig individuelt. Selv merker jeg knapt noen nedgang i styrke før jeg ligger på snaut 10%, men evnen til å tåle mengdetrening reduseres nok litt før det, selv om jeg tror det hovedsaklig skyldes reduserte energinivåer pga dietten i seg selv.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!