Skrevet av Emne: Strekkmerker  (Lest 2379 ganger)

Utlogget XlnC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Strekkmerker
« : 23. juli 2005, 21:04 »
Hei å hå, jeg er ganske ny her på forumet og har ennå ikke opprettet kjennskap eller en bilde profil (skal gjøre det fortest mulig). Men er veldig glad i å trene og lurer på masse og vil lære.

Jeg har trent i overkant av 2 år nå og er nokså fornøyd med fremgangen min. kan alltid være bedre  biggrin

Ettersom tiden gikk la jeg merke til flere og flere sprekk i huden min, på forsiden av skuldrene. Det fikk meg til å skvette litt, men motivasjonen min var på topp så brydde meg ikke noe særlig om dette. Etter en tid begynte disse sprekkene i huden å danne seg ved tricepsen min, bicepsen, rumpe og litt over knærne.

Spurte litt rundt og fikk forskjellige svar fra folk. Enkelte sa dette var på grunn av jeg hadde trent hardt og huden min klarte ikke å holde følge under utviklingen av musklene min. Andre mente at dette skyldtes pausene jeg tok en gang i blant (pluss minus en uke for å forhindre overtrening). Og det var en lite gruppe som mente at jeg hadde jukset og brukt steroider  rofl (noe jeg ikke kan tenke meg å gjøre)

Så det jeg lurer på er hva som er sant og hvordan jeg kan forhindre strekkmerkene til å utvikle seg enda mer. (det var noen som nevnte at jeg burde bruke krem mot strekkmerker som gravide damer bruker) Men blir de som er der borte da eller forhindrer den mot de som kommer?
XlnC Han Keege

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Strekkmerker
« #1 : 24. juli 2005, 00:28 »
brunkrem kan du jo prøve.. ellers så er det vel no sånn sminke greier som jenter bruker... Selv har jeg aldri hatt problemer med strekkmerker, men det er jo verdt et forsøk! Spør kjæresten din evt en venninne om hun har noen tips Smiley
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Hedning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

SV: Strekkmerker
« #2 : 24. juli 2005, 17:22 »
Tror det kommer til å bli strekkmerker på lårene mine snart, huden er stram som et helvete der, kjennes ut som om jeg har på meg en trang bukse eller noe når jeg bøyer beina! Og det er umulig å få tak i huden når jeg strammer musklene(klype).. er det noe lurt man kan gjøre for å unngå at det "rakner"i huden?! (slutte å trene er utelukket)  biggrin
Jern er til for å flyttes på!

Vekt:
2005      68kg
NÅ         85kg
Mål      +95kg

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Strekkmerker
« #3 : 25. juli 2005, 10:02 »
Heisann!

jeg har selv endel strekkmerker og har satt meg ganske godt inn i dette "problemet"

Det er jo flere aspekter ved dette da! Noen synes det er tøfft og tar det som et bevis på at en vokser( noe en og gjør da..) mens noen synes det er stygt, deriblandt meg!
Det er også ikke sagt at en blir monsterstor fordi om man får mange strekkmerker, det har nemlig stort sett med hvilken hutype man har! jeg har en veldig tørr hudtype( har aldri hatt kviser o.l, mens kameraten min som tydeligvis har en annen hudtype aldri har fått et merke)

skal ikke komme med noen lang sosiologisk avhandling her, men:

- strekkmerker forsvinner ikke, de blir mindre synlige etter tid.
- noe som kan hjelpe er hvetekimolje(inneholder masse e vitamin som hjelper huden med å bli mer elastisk, kan kjøpes på Body Shop eller en helsekostbutikk. Smør deg etpar ganger om dagen og det vil hjelpe litt..
- ta en multivitamin tabelett daglig slik at det iallefall ikke skyldes vitamin/mineral brist
( Anders Graneheim sitt tips, han vet sikkert hva han snakker om, mannen SCHVÆÆÆÆR!!!)

Håper dette var til litt hjelp, send en Pm om du lurer på noe..

BEST REGARDS Johan
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget brunetta.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

SV: Strekkmerker
« #4 : 30. juli 2005, 00:18 »
Smør hele kroppen inn med bodylotion morgen og kveld.
forhindrer deg fra å få flere av dem.

strekkmerker forsvinner aldri helt.. men masse som kan gjøre dem mindre synlige.

ta masse sol ( i solarium ) det hjelper utrolig mye. kremer med E vitamin skal også være veldig bra.

www.hudoghar.no kan du fjerne dem med laser, dyrt og i tillegg så tar vel rundt 6 mnd'er.

Hvorfor er det så stille i en damebadstu?

fordi alle sitter på leppene.

Haha mojjo !! Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!