Skrevet av Emne: Smerte etter håndbak  (Lest 12050 ganger)

miti

  • Gjest
Smerte etter håndbak
« : 31. juli 2005, 14:25 »
For noen uker sia tok jeg håndbak med en fyr hvor vi begge slit ganske mye, men jeg tok nok litt for mye i. Så etter dette hadde jeg sykt vondt i høyre armen (ved albu og opp) 1 ukes tid etterpå. Men det gikk da fort over.

Nå får 2ukers tid siden gjorde jeg den samme tabben igjen! Sto flere kamerater rundt og pusha litt og sånn så da måtte jeg ta utfordringer. Etter 1 ukes tid hadde jeg så vondt at jeg måtte gasse med moppa med venstre hånd osv. Det var syykt! Og jeg får fortsatt vondt hvis jeg trener.

Er dette en slags strekk eller kan jeg ha ødelagt noe? Noen andre som har vært borti det med håndbak før?

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Smerte etter håndbak
« #1 : 31. juli 2005, 17:57 »
har hatt det sånn ja.
Jeg droppa trening i 1 uke så var det borte.
Ikke bryt håndbak på en stund du. Wink
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget selland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

SV: Smerte etter håndbak
« #2 : 15. august 2005, 14:06 »
Jeg tror jeg skjønner hva du mener, jeg var selv på fest her om dagen og endte opp med å ta håndbak med alle de andre, jeg merket ikke noe spesielt sånn rett etterpå, men dagen etterpå kjente jeg det godt oppover armen, sånnn fra albuen og oppover til skulderen. Jeg tok en telefon til en med litt kunnskap, og han sa at det mest sannsynelig var en strekk jeg hadde fått Embarrassed Men jeg er så sugen på å trene, så jeg lurer på om det er noe "alternativ" trening for å bli kvitt det, eller om jeg bare må skippe treninga framover....
Citius altus fortius!
Raskere høyere sterkere!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Smerte etter håndbak
« #3 : 15. august 2005, 21:14 »
Prøv å varm opp på pinglene først, de du vet du vinner mot. Seriøst.
Eller bare ikke bryt håndbak.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget selland

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

SV: Smerte etter håndbak
« #4 : 16. august 2005, 01:33 »
prøvde å trene i dag, klarte en hel halvtime før jeg måtte gi meg, kjente at det ikke stemte helt i armene (han skulle jo selvsagt prøve å ta meg med venstrehånda da han tapte med høyrehånda ::rofl2:Smiley Fikk ikke noe sånn særlig vondt når jeg tok benk, men jeg turte ikke å trene med mer enn 90 kg, var redd jeg skulle plutselig få vondt og ende opp med hele kalaset på brystet
Tar i mot rådet ditt Slux, tror jeg skipper håndbak for en stund
Citius altus fortius!
Raskere høyere sterkere!

Utlogget Poison

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

SV: Smerte etter håndbak
« #5 : 25. august 2005, 11:41 »
hehe.  Er ikke noe særlig dagene etter.  Har vært borti det samme selv   Embarrassed

Utlogget TheJuice

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

SV: Smerte etter håndbak
« #6 : 25. august 2005, 13:59 »
Har laget meg en regel som jeg faktisk klarer å følge: Å ALDRI bryte håndbak i fylla, uansett hvor sveiseblind jeg er (akkurat som: aldri drikk tequila). Var ute i 3-4 mnd etter en sånn "alle på festen mot meg, flere ganger"-runde. Er ikke mye man får gjort med vondt i albuene.

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Smerte etter håndbak
« #7 : 12. oktober 2005, 16:27 »
For noen uker sia tok jeg håndbak med en fyr hvor vi begge slit ganske mye, men jeg tok nok litt for mye i. Så etter dette hadde jeg sykt vondt i høyre armen (ved albu og opp) 1 ukes tid etterpå. Men det gikk da fort over.

Nå får 2ukers tid siden gjorde jeg den samme tabben igjen! Sto flere kamerater rundt og pusha litt og sånn så da måtte jeg ta utfordringer. Etter 1 ukes tid hadde jeg så vondt at jeg måtte gasse med moppa med venstre hånd osv. Det var syykt! Og jeg får fortsatt vondt hvis jeg trener.

Er dette en slags strekk eller kan jeg ha ødelagt noe? Noen andre som har vært borti det med håndbak før?

Armbak er en god måte å ødelegge armene sine og treningen på.
Ved vedvarende smerter ro ned treningen din, slutt å drikke slik at du ikke blir fristet til å bryte mer armbak og viss det fortsatt ikke hjelper gå til fysioterapaut, gjerne en som driver med akupunktur. De fikser armen din.

Armbak kan sørge for at du for alltid eller for gaanske lenge blir svak i armen( dvs tåler lite før du får smerter igjen. T.o.m lett pump i biceps kan gi deg smerter igjen) Weightlifter3 what Help Doktor
Dop er for tapere.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Smerte etter håndbak
« #8 : 18. oktober 2005, 01:21 »
Bryt bare håndbak når du er sikker på å vinne.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Smerte etter håndbak
« #9 : 18. oktober 2005, 01:39 »
Bryt bare håndbak når du er sikker på å vinne.

Helt enig.. Og hvis du kjenner at du ikke vinner bør du gi deg med en gang.. Bedre å tape etter 1sek enn å holde igjen i 30sek og ha ondt i armen i flere uker.
Har tatt mange i handbak, noe som jeg faktisk er ganske sterk i(i forhold til resten). Har også tapt noen, fikk riktig ondt en gang..
Men tren øvelser som hammercurl, hanleddshammercurl og andre underarms øvelser. Så leser du alt om teknikk, øver litt på mora di og du er klar for byen Grin

(Edit: vant 5 halvlitre på en pub her i byen etter at jeg utfordret hele snobblaget som satt å drakk rusbrus. Alle skrøyt over hvor mange hundre de tok i benken. tok alle, men seiersrusen var kortvarig etter møtet med en stoooor 30år gammel islending Tongue Trodde jeg hadde han, men han tok meg på målstreken. Kunne ikke bruke høyrearma til noe fornuftig på flere dager :Smiley )
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

SV: Smerte etter håndbak
« #10 : 18. oktober 2005, 18:56 »
Håndbakk er for bønder og idioter! hold deg borte fra det! Hvor dum går det an å bli? Hvor mye varmet du opp før dere startet? Hvis en person klarer 200kg i benk.Så starter ikke han på 200kg, han har flere løft. Dette for å varme opp muskler og sener. Du kaster deg inn i en armbakk konkuranse, med 110% effekt. Hvor smart er det?

Må ærligt innrømme at jeg har vært like dum som deg,men aldri mer. Siste gangen brakk jeg armen,på han som jeg brøt med.Hadde litt dårlig samvittighet da.

Så til skaden: Det kan være en betennelse, til og med brist. Vedvare dette lenger en 2uker. Ta en tur til fysoterapauten.

Lykke til videre!

Utlogget geggi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • Big Louie! :)
SV: Smerte etter håndbak
« #11 : 29. oktober 2005, 20:12 »
aldri bryt håndbak! viss dere ikke klarer å la vær, så aldri bryt lenge! det er da det fort blir skadelig, viss du holder igjen i flere minutter osv.

jeg bryter ALDRI hånbak. for i 5 klasse var armen min ubrukelig i en hel uke etter brytekampen!

Utlogget Håndbak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Smerte etter håndbak
« #12 : 24. august 2009, 12:51 »
brøt håndbak for kanskje 10 år siden og håndleddet ble aldri det samme.
brøtt mot en som var større og sterkere, men siden jeg hadde trent mye bicepscurl klarte jeg å holde igjen i flere minutter. men så plutselig var det som om et lite bein i håndleddet løsnet og jeg tapte umiddelbart!
dette merkes fortsatt når jeg bøyer håndleddet innover i 90 graders vinkel, har store problemer med å holde selv lette ting som en pappeske på denne måten  Tongue
alder: 27
høyde: 1,82
vekt: 102

He's a maaan! Such a maaan, he's a real, real mans man!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Smerte etter håndbak
« #13 : 24. august 2009, 14:10 »
For noen uker sia tok jeg håndbak med en fyr hvor vi begge slit ganske mye, men jeg tok nok litt for mye i. Så etter dette hadde jeg sykt vondt i høyre armen (ved albu og opp) 1 ukes tid etterpå. Men det gikk da fort over.

Nå får 2ukers tid siden gjorde jeg den samme tabben igjen! Sto flere kamerater rundt og pusha litt og sånn så da måtte jeg ta utfordringer. Etter 1 ukes tid hadde jeg så vondt at jeg måtte gasse med moppa med venstre hånd osv. Det var syykt! Og jeg får fortsatt vondt hvis jeg trener.

Er dette en slags strekk eller kan jeg ha ødelagt noe? Noen andre som har vært borti det med håndbak før?

"Gasse med moppa med venstre hånd".... Første gang jeg hører det uttrykket. Hvis du får deg dame så slipper du det.

Forøvrig så har jeg vel prøvd håndbak 3 ganger de siste 15 årene, og jeg har skadet meg hver eneste gang, i nedre bicepsfeste og/eller skulder. Skal aldri mer prøve det. På meg virker det som om de fleste som trener med vekter skader seg umiddelbart hvis de bryter håndbak, mens alle andre som ikke trener kan bryte så mye de vil uten å bli skadet...

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Smerte etter håndbak
« #14 : 24. august 2009, 14:17 »
"Gasse med moppa med venstre hånd".... Første gang jeg hører det uttrykket. Hvis du får deg dame så slipper du det.

Forøvrig så har jeg vel prøvd håndbak 3 ganger de siste 15 årene, og jeg har skadet meg hver eneste gang, i nedre bicepsfeste og/eller skulder. Skal aldri mer prøve det. På meg virker det som om de fleste som trener med vekter skader seg umiddelbart hvis de bryter håndbak, mens alle andre som ikke trener kan bryte så mye de vil uten å bli skadet...



Jeg deler samme mening med deg om at de som trener vekter blir fort skadet under håndbak T_T
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!