Skrevet av Emne: Vond albue, kronisk smerte  (Lest 4667 ganger)

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Vond albue, kronisk smerte
« #15 : 06. juni 2003, 20:05 »
Nå har du fått PM, se øverst på skjermen til venstre for treningsforum-logoen! Wink

Utlogget xray

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 212

Re:Vond albue, kronisk smerte
« #16 : 07. juni 2003, 01:57 »
P.M? Personlig mail, du mener? Eller bare skrive inn programmet mitt her på forumet?

personlig mail  Cheesy Cheesy

x
[shadow=black,x,x][glow=green,x,x]3x3[/glow][/shadow]

Utlogget PR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Re:Vond albue, kronisk smerte
« #17 : 08. juni 2003, 20:09 »
Tror ikke deca er løsningen på disse problemene. Du kan prøve med glucosamin, det smører ledd jævlig godt. Hvis du vil ha link til der de selger dette så kan du sende meg en PM så skal du få den (av hensyn til forumets regler). Hvis legen din utdkriver deca er det vel for og få bukt med en eventuell betennelse, tror ikke du kan gå på dette preparatet året rundt. Post treningsprogrammet ditt, kan være en del øvelser som ikke er særlig "smarte" og kjøre hvis du har slike plager, har en kompis som har samme problemet.

Jeg har god erfaring med glukosamin. Det er reseptfritt på apoteket i Sverige.

Utlogget shRf

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

  • Snus og mus er luksus ;)
Re:Vond albue, kronisk smerte
« #18 : 09. juni 2003, 01:48 »
jeg har det samme problemet, jeg har også fått noe av legen som skal "bedre" senebettenelsen. Dette virker som funker

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Re:Vond albue, kronisk smerte
« #19 : 10. juni 2003, 00:05 »
Det begynte i siden av albuen , mellom under- og overarm. nå sitter smerten i spissen av albuen. Har du erfaring med kortisol?

Jeg har havnet ut for det samme problemet som deg. Smerte/ømhet i spissen av albueleddet ved pressøvelser og til og med ved lett berøring av albueleddet.

Symptomene på smertene dine sier også en del om hva dette eventuellt kan være (eller ikke være).

Var til lege med min albue nylig og det første spørsmålet jeg fikk var om jeg brukte steroider. Det er vanlig at kroppsbyggere som misbruker dopingmidler sliter med leddbåndskader eller svake muskelfester som i ekstreme tilfeller fører til at muskulatur kan revne eller regelrett løsne.

Hvis problemet ditt var relatert til leddbånd/sener i albuen ville du mest sannsynlig ha kjent det litt oppover i overarmen eller nedover i underarmen. En slik skade ville også vanligvis gjerne medført hevelse, rødhet, evt. også vannansamling i leddet som ble berørt.

Svaret jeg fikk av min lege var at dette mest sannsynlig dreide seg om en benhinnebetennelse i albuen. En slik
betennelse vil ikke kunne påvises via røntgen. Som deg
fikk jeg også betennelsesdempende medisin (i form av gel som skulle smøres på albuen noen ganger for dagen).

Jeg har min andre uke "off" fra trening relatert til overkropp nå (pytt pytt, det er jo sommerferie likevel). Skal ha en uke til av, men hvis det ikke gir seg da så får jeg ta det videre.

Et tips da kan være å gå til din fastlege å kreve å bli henvist til en spesialsist på skjelettskader (ortoped), gjerne en privat om det haster. De koster litt penger, men får iallefall gitt deg en diagnose på hva dette dreier seg om raskere. Evt. må en inn i albuen din for å se hva dette dreier seg om.

Jeg mistenker min skade til å være relatert til tunge bryst og tricepsøvelser. Jeg har trent ganske tungt det siste halve året og slik sett var det litt trist at dette skulle inntreffe akkurat nå, ettersom jeg var begynt å komme i ganske god form etterhvert.

Lykke til med skaden din. Håper du blir bedre snart og hold meg gjerne orientert om hva som skjer, ettersom det ser ut som vi kanskje "lider" av noe av det samme problemet.

PS 1: Leger er restriktive med å bruke kortison, ettersom dette er et stoff som kroppen har vanskelig for å kvitte seg med igjen. Kan de unngå å bruke kortison så gjør de det.

PS 2: Kampsport kan gjøre albu-skader verre ja. Ettersom det er en stor belastning for albu-leddet å lange ut slag (gjerne spesiellt dem du ikke treffer målet med).  Undecided

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!