Skrevet av Emne: TORKEL RAVNDAL - Legenden  (Lest 72743 ganger)

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #150 : 26. august 2005, 08:36 »
Da også sef. hva og hvor mye han klarte i div. løft...
Yes Baby !! Jeg har bla.skrevet om et forrykende show i boka  Deal
Markløft Da var han tøff i disse øvelsene

Pump

Pump

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #151 : 26. august 2005, 08:55 »
Som sagt var jeg veldig ung da jeg så show med ham. For alt jeg vet kan det hende at enkelte ting var litt "manipulert", men i såfall var det dyktig utført. Jeg tenker da på de tykke repene som han dro i stykker, feks.

Men en ting ser jeg tilbake på som ganske utrolig den dag i dag, og det var "the real thing", uten tvil. Han hadde en slags platting eller plate, og oppå denne ble det plassert 8 voksne menn fra salen. Vil vel tippe at de kan ha veid minst 600 kg tilsammen. Ravndal stilte seg under plattingen, la ryggen inntil og løftet den opp.

Uansett hvordan han sikkert har skrønet, overdrevet og "lagt til litt" i veldig mange sammenhenger, må jeg si at jeg ikke er i tvil om at han på dette tidspunktet - rundt 1977- var uhyggelig sterk i endel av de oppvisningene han hadde. Rent "anatomisk" vil jeg tippe han ikke hadde de aller beste forutsetningene for styrkeløft (han var jo veldig høy), men at han hadde enorme krefter på sine "spesialiteter", det var ingen illusjon. Okke som, det var  artig å være på et Ravndal-show. Han var noe for seg sjøl i et ellers konformt norsk samfunn på 70-tallet..  Smiley

Utlogget Mr T

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #152 : 29. august 2005, 00:52 »
Korsn går det med boka til gammern da,Pump?

Utlogget Hege N

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #153 : 29. august 2005, 02:56 »
Som sagt var jeg veldig ung da jeg så show med ham. For alt jeg vet kan det hende at enkelte ting var litt "manipulert", men i såfall var det dyktig utført. Jeg tenker da på de tykke repene som han dro i stykker, feks.

Men en ting ser jeg tilbake på som ganske utrolig den dag i dag, og det var "the real thing", uten tvil. Han hadde en slags platting eller plate, og oppå denne ble det plassert 8 voksne menn fra salen. Vil vel tippe at de kan ha veid minst 600 kg tilsammen. Ravndal stilte seg under plattingen, la ryggen inntil og løftet den opp.

Uansett hvordan han sikkert har skrønet, overdrevet og "lagt til litt" i veldig mange sammenhenger, må jeg si at jeg ikke er i tvil om at han på dette tidspunktet - rundt 1977- var uhyggelig sterk i endel av de oppvisningene han hadde. Rent "anatomisk" vil jeg tippe han ikke hadde de aller beste forutsetningene for styrkeløft (han var jo veldig høy), men at han hadde enorme krefter på sine "spesialiteter", det var ingen illusjon. Okke som, det var  artig å være på et Ravndal-show. Han var noe for seg sjøl i et ellers konformt norsk samfunn på 70-tallet.. Smiley

Jeg var med Torkel og løftet i ett av hans show. Det var i 1984. Jeg løftet benkpress og Torkel bøyde jernstenger, hestesko, løftet vikingløft, etc. Dagen før showet stoppet vi i en jernvarehandel for å kjøpe alt han trengte og puttet det bak i varebilen hans. Dette var i januar/februar og det var grisekaldt. Rett før showet gikk vi ut for å hente utstyret og fant at det var frysi fast i gulvet i bilen. But the show must go on...og Torkel brukte dette stivtæla jernet under hele showet. Ikke noe juks den gangen i allefall og jeg var mektig imponert.  Bow Jeg har mange hyggelige minner fra tiden jeg kjente Torkel.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #154 : 29. august 2005, 08:36 »
På et oppvisnings show på fagernes i Valdres  for 10-15 år siden satt han å spiste flere middagstalerkener på en cafeteria og så gikk han bare fra regninga på ca 500 kr *lol* litt av en herremann...


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #155 : 29. august 2005, 08:51 »
Jeg var med Torkel og løftet i ett av hans show. Det var i 1984. Jeg løftet benkpress og Torkel bøyde jernstenger, hestesko, løftet vikingløft, etc. Dagen før showet stoppet vi i en jernvarehandel for å kjøpe alt han trengte og puttet det bak i varebilen hans. Dette var i januar/februar og det var grisekaldt. Rett før showet gikk vi ut for å hente utstyret og fant at det var frysi fast i gulvet i bilen. But the show must go on...og Torkel brukte dette stivtæla jernet under hele showet. Ikke noe juks den gangen i allefall og jeg var mektig imponert. Bow Jeg har mange hyggelige minner fra tiden jeg kjente Torkel.


Var du med Torkel da han var her ute i Ørlandshallen???Benka du ca 90kg eller?


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #156 : 29. august 2005, 08:53 »
På et oppvisnings show på fagernes i Valdres  for 10-15 år siden satt han å spiste flere middagstalerkener på en cafeteria og så gikk han bare fra regninga på ca 500 kr *lol* litt av en herremann...


De gangene han var på Lena med showet sitt så pleide han å spise på en cafe der. Ofte så satt han i t-skjorte og flexet overarmene mens han skar opp maten og førte gaffelen mot munnen, for å imponere oss smågutta ekstra mye.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #157 : 29. august 2005, 17:50 »
Korsn går det med boka til gammern da,Pump?
Joa jeg sitter og gjør finish på boka nå  Book Manus blir levert til forlaget 1. september !! Jeg skal brenne alle bildene i kveld,og alle filene i morra.
Så da håper jeg forlaget har den klar 1.Desember om 3mnd fra nå.
De tor de skal få det til ,men jeg har ingen garanti før jul. Huh
Filmen om Torkel skal også etter planen bli ferdig 1.desember  Cheesy
Det blir laget et cover med plass til både bok og dvdfilm i  En super sak for Ravndal fans  woot

Pump

Pump
Pump

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #158 : 29. august 2005, 18:31 »
Joa jeg sitter og gjør finish på boka nå Book Manus blir levert til forlaget 1. september !! Jeg skal brenne alle bildene i kveld,og alle filene i morra.
Så da håper jeg forlaget har den klar 1.Desember om 3mnd fra nå.
De tor de skal få det til ,men jeg har ingen garanti før jul. Huh
Filmen om Torkel skal også etter planen bli ferdig 1.desember Cheesy
Det blir laget et cover med plass til både bok og dvdfilm i En super sak for Ravndal fans woot

Pump

Pump

Utrolig artig!
Kan du si noe om hva slags materiale filmen inneholder?

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #159 : 29. august 2005, 19:23 »
 KJ
Utrolig artig!
Kan du si noe om hva slags materiale filmen inneholder?

  :erter:He.he nei Men jeg skal oppdatere litt her på forumet ,og det kommer en overaskelse etter hvert !!
Jeg har jo nesten blakka meg helt på prosjektet "Torkel Ravndal" bok og film utgivelse koster meg nesten 100.000 kroner Shocked og da har jeg ikke tatt med utallige arbeidstimer med research.skriving, bildesamling og reiser. Jeg har jo jobba ræva av meg i 10-11 måneder !!  Så jeg håper jo noen setter pris på arbeidet jeg har gjort og skaffer seg materiale av en gang en av "verdens sterkeste menn" ! Markløft

Pump

Pump

Utlogget Mr T

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #160 : 29. august 2005, 20:37 »
Kommer ut før jul ja,kult!Ser fram til både bok å filmen om han,vi i T Heim skal iallefall kjøpe kjøpe bok å dvd,n...Du har virkelig stått på å jobba som en helt du,skulle ønske vi kunne hjulpet deg på veien,men ble dessverre ikke sånn...Mvh Torkel Kvande

Utlogget Hege N

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #161 : 29. august 2005, 22:03 »
Var du med Torkel da han var her ute i Ørlandshallen???Benka du ca 90kg eller?

Vi var i/nær østerdalen den gangen, men jeg benka 90 kilo. Husker ikke navnet på hallen/stedet vi var. Mener bestemt at det var ved en militærleir og Torkel utfordra gutta til å presse mer enn meg. Det var ingen benkskjorte den gangen og langt færre som trente benkpress aktivt, så 90 kilo var vel ikke så halvgærn't. Morro var det i allefall. Torkel passa godt på meg siden jeg ikke var mer enn 19 år. Jeg vet at etter vært som tiden gikk sluttet han å be med seg jenter som løftet vekter og inviterte heller med seg jenter som hadde litt mindre klær på seg....  Shocked Jeg passer derfor godt på å nevne at jeg var med og løftet...godt påkledd! Grin

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #162 : 30. august 2005, 06:55 »
Du var ikke tilfeldigvis med på Røros også? Han hadde med ei jente her som løfta benk og som turna litt om jeg ikke husker helt feil. Men jeg mente hun het Melhus til etternavn? Og det er jo ikke deg.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Hege N

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #163 : 30. august 2005, 15:12 »
Du var ikke tilfeldigvis med på Røros også? Han hadde med ei jente her som løfta benk og som turna litt om jeg ikke husker helt feil. Men jeg mente hun het Melhus til etternavn? Og det er jo ikke deg.

Nei, det var nok ikke meg. Det er dårlig med turning på meg...   Wink Det ble nok bare med den ene gangen.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #164 : 21. oktober 2005, 09:49 »
Flott at du tok deg tid til å skrive den artikkelen for forumet, Andre! Jeg gleder meg til bok- og DVD utgivelse. Synes jeg kan se det for meg (sikkert vanskelig å forstå for dem som ikke opplevde Ravndal da han var på topp):

"I 1971 gikk han løs på Sterke Nils steinen i Seljord. Det var 30.000 mann i bygda og dobbelt parkering 7km mot Notodden!"....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!