Skrevet av Emne: Spiser jeg for mye?  (Lest 1611 ganger)

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
Spiser jeg for mye?
« : 27. august 2005, 11:32 »
Jeg startet for 7 uker siden på et diettprogram med 1400 kalorier for å gå ned i vekt, og har nå gått ned 4,5 kg..men denne nedgangen kom de første fire ukene. I tillegg til å følge dietten har jeg begynnt å jogge tre timer hver uke..varierer mellom økter med jogging i moderat tempo, eller økter med intervalltrening.
Den siste tiden har jeg ikke vært så flink til å holde dietten, men har allikevel minsket i livmål, men ikke i kilo.

Spiser nå:
Frokost: 2,3 dl havregrøt med eple å valnøtter i, eller 40 g allbran pluss med jordbærcultura og lettsyltetøy

mellommåltid: ca 200g salat med salsadressing

lunch: 2 grove knekkebrød, eller 2 skiver hjemmebakt grovt brød med magert pålegg

mellommåltid: frukt eller lettyoghurt

middag: ca 100 gram kjøtt eller fisk, med ris eller poteter til, grønnsaker, saus med lite    fett

I tillegg til dette drikker jeg kun vann, men jeg er dessverre ikke flink nok til å holde meg borte fra godteriet. så jeg spiser gjerne litt hver dag..men jeg har redusert mengden veeldig. Er det noe jeg burde fått i meg mer av? Har vurdert å begynne å ta en proteinshake om dagen..Protein Delight, å se om denne kanskje kan få vekk søtsuget jeg har..kan late som det er sjokolademilkshake jeg drikker, for smaken er jo helt lik:)

 Jeg har også planer om å begynne å trene styrketrening nå utover høsten, men tenkte å fortsette å ha 3 økter i uka..jobber de andre kveldene i tillegg til skole,så har ikke tid til mer. KOmmer da til å ha en kveld der jeg er med på 35 min spinning og 55 min bodypump, og to dager der jeg trene styrke først og avslutter med 30 min på tredemølla.
Hvordan ser dette ut for dere som har mer peiling? Vil ha maks ut av treningen, men vil ikke gå ned mer enn 2-maks 3 kilo til, vil heller ha litt mer utviklede muskler som synes litt..

Takk til alle som gidder svare Smiley
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Spiser jeg for mye?
« #1 : 27. august 2005, 11:44 »
Problemet kan ligge i at du spiser ikke ofte nok, 5 måltider dagen er litttt for lite, du MÅ kutte ut godteriet og du tar fordel av å begynne med styrketrening, men du ligger lavt på kaloriene allerde.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Spiser jeg for mye?
« #2 : 27. august 2005, 11:46 »
Den siste tiden har jeg ikke vært så flink til å holde dietten, men har allikevel minsket i livmål, men ikke i kilo.

Spiser nå:
Frokost: 2,3 dl havregrøt med eple å valnøtter i, eller 40 g allbran pluss med jordbærcultura og lettsyltetøy

mellommåltid: ca 200g salat med salsadressing

lunch: 2 grove knekkebrød, eller 2 skiver hjemmebakt grovt brød med magert pålegg

mellommåltid: frukt eller lettyoghurt

middag: ca 100 gram kjøtt eller fisk, med ris eller poteter til, grønnsaker, saus med lite    fett
Nei, du spiser ikkje for mykje! Høyres veldig lite ut. Men du har gjort riktige ting når vekta står stille og midja går inn. Det tyder på at du har lagt på deg litt muskler Wink

Anbefaler på det sterkeste at du eter meir proteiner. Sjølv om du ikkje driver med styrketrening så krever en kropp som trener meir proteiner enn en kropp som ikkje trener. Særlig under en diett. 1 proteinshake som mellommåltid om dagen og litt mager skinke i salaten anbefales.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Spiser jeg for mye?
« #3 : 27. august 2005, 12:28 »
Tåpelig spørsmål. Akkuratt som å spørre: "Er jeg for stor?". Alle vet at man ikke kan bli for stor eller spise for mye.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Spiser jeg for mye?
« #4 : 27. august 2005, 12:30 »
Tåpelig spørsmål. Akkuratt som å spørre: "Er jeg for stor?". Alle vet at man ikke kan bli for stor eller spise for mye.
Nei, hun kan spise for mye iforhold til å gå ned i vekt som er målet hennes.

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Spiser jeg for mye?
« #5 : 27. august 2005, 12:41 »
Eh, du skjønte vel ikke at det var en spøk?

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Spiser jeg for mye?
« #6 : 27. august 2005, 12:53 »
Eh, du skjønte vel ikke at det var en spøk?
Nei.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Spiser jeg for mye?
« #7 : 27. august 2005, 13:14 »
OT: Ironi og slikt gjør seg dårlig på nett. ikke alltid like forståelig at det ikke er seriøst. Like greit å si rett ut det en vil frem til.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Pizzabudet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 270
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 270

  • -=NIRO=-
SV: Spiser jeg for mye?
« #8 : 29. august 2005, 22:13 »
Viktig å huske på at etterhvert som du går ned i vekt må du også spise mindre. Men utifra det som står her spiser du rikstig så. Tenkte bare jeg skulle nevne det:)
1,75 høy, 75 kg!!!

Jeg kom, jeg løftet, jeg seiret Wink

Utlogget Mita_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

SV: Spiser jeg for mye?
« #9 : 29. august 2005, 23:47 »
Jeg vet ikke hva jeg skal spise. Jeg har problem med å slutte å spise snop. Jeg har gått ned over 5 kg siden jul i fjor. Og ikke vært mye aktiv. Men hva kan jeg begynne å spise for å holde meg sunn og frisk? Tenker på frokost, lunch, middag, og kvelds. Kan noen svare??

Utlogget zcorpione

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

  • 1.80 , 107,5 kg, ren og pen..
SV: Spiser jeg for mye?
« #10 : 30. august 2005, 02:11 »
JA kjære samboern min du spiser for mye Wink for kver gang eg kommer hjem e skal ha middag så har du spist opp absolutt alt, dette er litt travelt faktisk , er dette for å gjøre meg tynn,spinkel og pinglete så du kan bytte meg ut?? hmm føler dette nesten er en
vandetta mot meg Tongue

hehehehehe kos og klem ,)
Sterk er relativt...

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Spiser jeg for mye?
« #11 : 30. august 2005, 06:52 »
Jeg syns kanskje det var litt mye med 2,3 dl havregryn til frokost sammenlignet med 40 gram All Bran. Du kan godt kutte litt på mengden, for eksempel til 1,5 dl. Prøv å se om du kan få inn et lite mellommåltid eller et lite kveldsmåltid.

Godteri er fy-fy på deff, men jeg vet hvor vanskelig det kan være å holde seg unna. Du trenger ikke kutte ut alle søtsakene umiddelbart, men forsøk i alle fall å gjøre det gradvis. Tidligere spiste jeg snop hver eneste dag, men lærte (heldigvis) å begrense meg. Frukt, nøtter, proteinshake og frukt fungerer fint som erstatning. Jeg sverger også til Lacryl, Ekstra drops og - tyggi og andre sukkerfrie produkter.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget maripia

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 147

  • Bedre å være liten å gal enn stor å normal:)
SV: Spiser jeg for mye?
« #12 : 30. august 2005, 12:02 »
Takk for svar:) No skal ikke jeg på en deff da, og jeg har redusert mengden godteri noe veldig, så egentlig synes jeg ikke det er så ille. Har ikke som mål å beg med fitness eller noe så.. Jeg har funnet ut det at jeg bare skal spise litt mindre av det som er usunt, å heller trene litt mer, for jeg har gått i perioder helt uten å spise snop..men når jeg først sprekker da..så gjør jeg det skikkelig for å si d slik..da er det ikke små mengder det er snakk om.

Egentlig så er jeg litt stolt av meg selv..har gått fra å HATE jogging, til å glede meg til hver gang jeg skal ut..føler meg faktisk litt teit av å til...jogger rundt svett å jævli med det mest fornøyde gliset..hehe
Så var det påan igjen Smiley

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
SV: Spiser jeg for mye?
« #13 : 30. august 2005, 13:27 »
Husk at den første tiden mister du en del vann. Gikk selv ned 5 kilo på noen uker. Nå er jeg tilbake til vekten der jeg startet, men det er nok ikke kun fett lenger Smiley
Det er helt normalt å rase ned for senere å stoppe opp litt.
Men dersom du tar inn mindre kcal enn kroppen forbruker burde jo stykket gå opp. Du skriver innledningsvis at du tar inn 1400. (Eller tok hvertfall) Det hørtes fryktelig lite ut. Selv bruker jeg over 3000 om dagen så jeg hadde nok sett stjerner fort Smiley

Men det går mye saktere etter den første boosten. Og muskler veier mer enn fett så det er ikke vekta du skal gå etter, men målebåndet Wink Lykke til videre på en av derdens tøffeste reiser.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Spiser jeg for mye?
« #14 : 30. august 2005, 16:42 »
Takk for svar:) No skal ikke jeg på en deff da, og jeg har redusert mengden godteri noe veldig, så egentlig synes jeg ikke det er så ille. Har ikke som mål å beg med fitness eller noe så.. Jeg har funnet ut det at jeg bare skal spise litt mindre av det som er usunt, å heller trene litt mer, for jeg har gått i perioder helt uten å spise snop..men når jeg først sprekker da..så gjør jeg det skikkelig for å si d slik..da er det ikke små mengder det er snakk om.

Egentlig så er jeg litt stolt av meg selv..har gått fra å HATE jogging, til å glede meg til hver gang jeg skal ut..føler meg faktisk litt teit av å til...jogger rundt svett å jævli med det mest fornøyde gliset..hehe

Nei nei, målet mitt er heller ikke å begynne med fitness, men jeg holder meg unna søtsaker. Alle bør ha noe å kose seg med, enten det innebærer en sjokolade, litt snacks, en god middag, en stor dessert eller alkohol.

Spis sunt og tren regelmessig, og vekta vil bevege seg sakte, men sikkert nedover. Løsningen er å finne en livsstil du kan leve med.

Du har all grunn til å være stolt over deg selv!! Lykke til Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!