Skrevet av Emne: Hvorfor jenter bør trene med vekter  (Lest 8190 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #15 : 05. september 2005, 00:04 »
Ho har så mange fikse idèer om trening at det er skremmende....vi diskuterer så busta fyker men ingenting vil inn i skallen på henne. Det skremmende er at alt ho "kan" har ho lært på et treningssenter (som kun er for jenter selvsagt). Jeg skrev en tråd om henne en gang, mener du har vært inne og svart i den. Holdt nesten på å skrive vår diskusjon på fredag i den, men er redd jeg drar det for langt......


vet du hva jeg tror jeg husker den diskusjonen! Var det hun som mente at man ikke skal spise tre timer før og tre timer etter trening? Var det sånn at hun hang på et annent forum og hvilket? Fikk lyst til å diskutere litt heftig....hehe

Hmm...hun minner litt om ei viss Herbalife-jente på 22 fra like utenfor Trondheim.  Grin
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #16 : 05. september 2005, 12:40 »
Bra artikkel!!  2thumbsup

roddan

  • Gjest
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #17 : 05. september 2005, 16:09 »
Hmm...hun minner litt om ei viss Herbalife-jente på 22 fra like utenfor Trondheim.  Grin
Første jeg tenkte der var "vippa" Wink

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #18 : 07. september 2005, 13:32 »
Seriøst !!
Jeg har stadig prøvd å hjelpe damer/ jenter til å sette opp et ordentlig program som innebærer TRENING. Ikke fislete roing/sykling/ veiving med manualer i alle verdens retninger eller trampolinedans i nedtrekksmaskinene.
Men så fort det kommer til stadiet der det gjør litt vondt, blir litt tungt og i værste fall får såååååååå vondt dagen etterpå så er det bom stopp.
Hva er grunnen til dette spør jeg meg stadig vekk, vi føder unger og tåler smerte inntil en viss grad alle sammen.
Tror mange blir alt for lite informert og får lite oppfølging av instruktører første gangen de møter til time. De må få ordentlig informasjon og veiledning fra første dag.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #19 : 07. september 2005, 13:40 »
Seriøst !!
Jeg har stadig prøvd å hjelpe damer/ jenter til å sette opp et ordentlig program som innebærer TRENING. Ikke fislete roing/sykling/ veiving med manualer i alle verdens retninger eller trampolinedans i nedtrekksmaskinene.
Men så fort det kommer til stadiet der det gjør litt vondt, blir litt tungt og i værste fall får såååååååå vondt dagen etterpå så er det bom stopp.
Hva er grunnen til dette spør jeg meg stadig vekk, vi føder unger og tåler smerte inntil en viss grad alle sammen.
Tror mange blir alt for lite informert og får lite oppfølging av instruktører første gangen de møter til time. De må få ordentlig informasjon og veiledning fra første dag.


jeg deler din frustrasjon! Det verste jeg hører og som gjør meg faretruende amper er : Jeg kan ikke trene spinning eller beintrening for jeg får større lår etter en gang!  Aaaaargh!

Det er sikkert fordi de har pump eller er støle, så føler de seg større. Når man er støl så "kjenner" du jo tilstedeværelsen av musklen mye mer så det kan kjennes større ut.

 Jeg tror feilen er rett og slett at mange mennesker ( les.jenter) ikke har basic kunnskap om styrketrening. De vet rett og slett ikke hva som skjer rent fysiologisk når man trener tung styrke. Skulle tro de tror at muskler er ballonger som blir blåst mer opp jo større og tyngre belastning man har. Med den logikken er det jo forstålig at de trener forsiktig så de bare for "halvoppblåste" muskler....

Det er skremmende hvor mye dårlig kompetanse som finnes rundt på norske treningsentre....
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #20 : 07. september 2005, 20:49 »
Første jeg tenkte der var "vippa" Wink

Etter å ha lest litt rundt så skjønner jeg hvorfor dere tenkte på det ja. Hehe. De er nå på samme alder da i det minste ;-) Og like påståelige..uff ja. Hva gjør man med sånne folk. Jeg går i samme fella gang på gang og begynner å diskutere......noen VIL virkelig ikke skjønne at jenter kan og virkelig bør trene tyngre enn de gjør.

Jeg blir så sinnsykt oppgitt av de som nesten er redde for å svette....som ikke tør ta i hverken når de trener utholdenhet eller når de trener "styrke".


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #21 : 07. september 2005, 21:07 »
Interessant å lese det dere skriver. Jeg synes det "verste" er at det er endel som skor seg på fordommene også. I den byen jeg bor startet de opp et treningssenter som er forbeholdt kvinner, produktet er "shaping" eller noe i den dur. Angrer på at jeg ikke tok vare på avisens oppslag om dette senteret, for her ble vel alle fordommene mot at kvinner kan trene med vekter presentert som sannheter - av den kvinnelige senterlederen!

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #22 : 07. september 2005, 21:28 »
Interessant å lese det dere skriver. Jeg synes det "verste" er at det er endel som skor seg på fordommene også. I den byen jeg bor startet de opp et treningssenter som er forbeholdt kvinner, produktet er "shaping" eller noe i den dur. Angrer på at jeg ikke tok vare på avisens oppslag om dette senteret, for her ble vel alle fordommene mot at kvinner kan trene med vekter presentert som sannheter - av den kvinnelige senterlederen!


Hehe...bor du i Bergen??? Det er nemlig Shaping senteret min nabo trener på og har fått masse masse merkelig info fra. Det ligger i allefall et nettmøte med sjefen på hjemmesiden til BA. (utrolig irriterende for alle svarene var strengt tatt "kom til oss å få prøvetime").

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #23 : 07. september 2005, 21:42 »
Hehe...bor du i Bergen??? Det er nemlig Shaping senteret min nabo trener på og har fått masse masse merkelig info fra. Det ligger i allefall et nettmøte med sjefen på hjemmesiden til BA. (utrolig irriterende for alle svarene var strengt tatt "kom til oss å få prøvetime").

He-he, javisst bor jeg i Bergen. Nå må de bare ha treninga i fred for min del, bevares, men jeg må jo si at det virker på kanten når man antakelig får så lite igjen for medlemskontingenten (treningsmessig i alle fall). Server gjerne noen "godbiter" fra Shapings treningsteorier om du føler for det. Som mann er jeg jo avskåret fra å komme innenfor dørene der, så jeg vil aldri få oppleve det ved selvsyn.

Mesterinne

  • Gjest
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #24 : 08. september 2005, 12:45 »
Det er utrolig frustrerende at så mange jenter går rundt å tror de får enorme muskler etter noen uker med vekttrening. Tror de det skjer over natta? Herregud!

Dessuten - "jeg har anlegg for å bygge muskler, så jeg kan ikke trene så mye styrke". Neivel  :Smiley

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #25 : 08. september 2005, 12:48 »
He-he, javisst bor jeg i Bergen. Nå må de bare ha treninga i fred for min del, bevares, men jeg må jo si at det virker på kanten når man antakelig får så lite igjen for medlemskontingenten (treningsmessig i alle fall). Server gjerne noen "godbiter" fra Shapings treningsteorier om du føler for det. Som mann er jeg jo avskåret fra å komme innenfor dørene der, så jeg vil aldri få oppleve det ved selvsyn.

en liten fugl har hvisket meg i øret at blant annet ikke skal spise tre timer før ei heller tre timer etter en treningsøkt, og man ska ikke spise protein i måltidet før trening, bare grønnsaker eller noe i den duren. Statens helsetilsynn burde plombere dørene på det stedet....
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #26 : 08. september 2005, 12:56 »
Det er utrolig frustrerende at så mange jenter går rundt å tror de får enorme muskler etter noen uker med vekttrening. Tror de det skjer over natta? Herregud!

Dessuten - "jeg har anlegg for å bygge muskler, så jeg kan ikke trene så mye styrke". Neivel :Smiley
Hehe, jamen skjønner du !!
Da har de jo den beste unnskyldning til fortsatt å sitte i sofaen.
Bånnlate er det de er nemlig.
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #27 : 08. september 2005, 17:26 »
Veldig bra artikkel 25årstrening!  Bow
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #28 : 08. september 2005, 19:05 »
Veldig bra artikkel 25årstrening! Bow

He-he takker så mye. Det er jo aktive jenter som dere som skulle vært premissleverandører for de kommersielle treningskjedene.

en liten fugl har hvisket meg i øret at blant annet ikke skal spise tre timer før ei heller tre timer etter en treningsøkt, og man ska ikke spise protein i måltidet før trening, bare grønnsaker eller noe i den duren.

Ikke spise nei, riktig-riktig-riktig.

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #29 : 09. september 2005, 11:47 »
Jeg kan godt fortelle mer om dette fantastiske  :Smiley konseptet jeg. (her skulle det vært en rå latter smily).

Som Isolde sa skal man ikke spise 3t før trening, ikke kjøtt mindre enn 5 t før trening samt ikke spise 3t etter trening. Den største delen av måltidet skulle være karbohydrater og grønsaker. (Syns å huske at ho skulle spise 20g kjøtt)  Ohmy

Sitat fra nettmøtet: Det jeg kan si er at treningen er en slags styrkeøvelse ved bruk av egen kroppsvekt.All trening foregår enten stående, sittende eller liggende på matter.Det er ingen "hopp sprett og spring" trening.Du vil med dette forhindre belastningsskader.

Som  min nabo sa...de tar opptil 90 repetisjoner pr øvelse. Så at det skal hindre belastningsskader  Huh Og selvsagt min nabo ville ha lange muskler (noe ho kaller "jentemuskler"), legger var fy-fy å trene, de kaller det katabolisk trening (det å sulte på treningsdager)......de kan punkslanke også på det senteret.

Noe jeg syns er litt komisk, jenter skal visst trene med egen kroppsvekt så da trenger de ikke kjøpe så mye dyrt utstyr. De har matter. Og øvelsene blir vist på tv-skjermer, så da trenger de ikke instruktører hele tiden heller. Det er et senter som må være veldig billig i drift så de må jo tjene penger som gress  >Cheesy


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!