Skrevet av Emne: Hvorfor jenter bør trene med vekter  (Lest 8187 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #30 : 09. september 2005, 12:03 »
Tusen takk for en god latter, Ponine! Wink Mener du seriøst at det finnes "treningskonsepter" som det du beskriver her? De som faktisk promoterer dette som sunn "trening" burde hatt en god omgang med god, gammeldags juling!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #31 : 09. september 2005, 16:51 »
.

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #32 : 10. september 2005, 10:29 »
En tidligere utrent kvinne som begynner med seriøs vekttrening som 30-åring vil kunne nå PMB som 35-40-åring. Progressiv vekttrening vil kunne øke beinmassen i alle aldre, så det er aldri for seint, selv om man bør begynne veeeeldig forsiktig hvis beinskjørheten først er etablert. Smiley

Har du noen kilder på dette HITman? Ut i fra det jeg har lest virker det som om det er enighet om at trening i den aldersgruppen du nevner kun har effekt på mengde tap. Jeg vet enkelte studier viser en økning i beinmasse på 1-2 % i nevnte gruppe, men at dette ikke regnes som en regel?
At det aldri er for sent og at man kan ha god effekt er jeg enig .F.eks vil en person med beinskjørhet kunne få bedre balanse gjennom trening, noe som kan minske faren gor fall, og brudd. Jeg stiller meg tvilende til at progressiv vekttrening vil kunne øke beinmassen i alle aldre.

Mvh Hammer

PS: Beklager at dette kommer noe sent, men har vært på en liten ferie.

Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #33 : 13. september 2005, 11:32 »
Tusen takk for en god latter, Ponine! Wink Mener du seriøst at det finnes "treningskonsepter" som det du beskriver her? De som faktisk promoterer dette som sunn "trening" burde hatt en god omgang med god, gammeldags juling!

Det er faktisk det.....
Og min nabo har slukt der rått og vi krangler ustanselig om trening blush De har helt sikkert noen gode ideer, og i allefall begynner en del damer å bevege seg..men hvor sunt det er når de kaller det katabolisk trening :what: Det høres skummelt ut synes jeg

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #34 : 30. september 2005, 19:21 »
Bra artikkel!

Utlogget cis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #35 : 16. oktober 2005, 16:41 »
Hei
Jeg er helt fersk. Skal begynne på studio nå.
Grunnen til at jeg ikke har trent før, er fordi jeg ikke har turt å bevege meg inn på guttas domene, og de andre tingene som skjer fikser jeg ikke å være med på. For mye folk. Jeg vil sykle for meg selv, og trene vekter.
Det er det jeg alltid har ønsket. Store treningsopplegg i sal er ikke noe for meg.  Trente en liten stund før jobb, klokka 7 til 8 om morgenen, det var fint, få folk....Nå må jeg sette i gang. Har ingen plager og er fysisk sterk, og tror jeg har et godt utgangspunkt.

Vet ikke engang hva dette vil si: "INGEN øvelser som slår de klassiske øvelsene som knebøy og strake markløft."
Er det lov å være novise? Skjønner hvis ingen gidder bruke tid på meg, men jeg er så gira....må ha litt hjelp til å komme i gang.
Veldig fin artikkel, den kom som bestilt:) Kiss

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #36 : 16. oktober 2005, 17:01 »
Hei
Jeg er helt fersk. Skal begynne på studio nå.
Grunnen til at jeg ikke har trent før, er fordi jeg ikke har turt å bevege meg inn på guttas domene, og de andre tingene som skjer fikser jeg ikke å være med på. For mye folk. Jeg vil sykle for meg selv, og trene vekter.
Det er det jeg alltid har ønsket. Store treningsopplegg i sal er ikke noe for meg.  Trente en liten stund før jobb, klokka 7 til 8 om morgenen, det var fint, få folk....Nå må jeg sette i gang. Har ingen plager og er fysisk sterk, og tror jeg har et godt utgangspunkt.

Vet ikke engang hva dette vil si: "INGEN øvelser som slår de klassiske øvelsene som knebøy og strake markløft."
Er det lov å være novise? Skjønner hvis ingen gidder bruke tid på meg, men jeg er så gira....må ha litt hjelp til å komme i gang.
Veldig fin artikkel, den kom som bestilt:) Kiss
Det er fullt lovlig å være novise. Gutta vil garantert dag godt imot på frivektsavdelingen, du vil bli overrasket.
Bruk litt tid på å se på de som løfter, plukk deg ut en som ser ut som han kan det han driver med... Sannsynligvis vil han være blandt de største der... Wink Spør om han kan vise deg knebøy og markløft, samt strake/stivbeint markløft. Smiley

De fleste er hjelpsomme og greie. Smiley

Mvh
Explodite Smiley

Utlogget cis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #37 : 16. oktober 2005, 17:05 »
Takk for svar. Da skal jeg følge rådet ditt:)

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #38 : 25. oktober 2005, 14:36 »
skulle bare ønske jeg kunne få kjerringskinnet til å begynne å trene. istedet sitter hun bare i sofaen og ser på tv og eser ut.   what biggrin
Dop er for tapere.

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #39 : 28. oktober 2005, 15:41 »
Prøv å lure henne med deg på trening og vis og lær henne. Ikke putt henne alene i en krok og vent hun skal hive seg over alt av vekter og apparater.
Mange er flaue og føler seg utilpass på et slikt sted i starten desverre.
Allier deg gjerne med en som jobber der eller en treningskompis. Muntre henne opp og skryyyyyt masse.
Jeg elsker skryt og får meg til å yte enda mer  biggrin
Tror ikke de fleste andre er annerledes på dette området.
Ta kostholdspraten litt etter hvert, kommer gjerne av seg selv når en føler treninga gir litt resultat.
Siste rådet må vel være at du ikke kjører henne for hardt i starten, mange sutrer når de blir lemstre og tror de ikke tåler treningen når de får litt vondt.
Lykke til  Cheesy
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Mesterinne

  • Gjest
SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #40 : 08. november 2005, 21:03 »
Legger ut en link til en flott artikkel om jenter og styrkeløft:

http://www.livejournal.com/users/gry/15069.html

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #41 : 08. november 2005, 21:36 »
Legger ut en link til en flott artikkel om jenter og styrkeløft:

http://www.livejournal.com/users/gry/15069.html

Utrolig bra  2thumbsup
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Alcf

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #42 : 09. januar 2006, 17:57 »
Knallbra artikkel. Kunne faktisk ikke sagt det bedre selv.
Så det så!

Utlogget Banshee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

SV: Hvorfor jenter bør trene med vekter
« #43 : 31. mars 2006, 23:36 »
Hei! Da jeg leste artikkelen bet jeg meg litt fast i det som står om at voksne kvinner ofte kan få kneskader lettere enn (andre?) menn. Det har seg nemlig slik at min mor, som trolig kan kategoriseres i den gruppen, for et par år siden begynte å få veldig vondt i kneet, selv ved lett sykling. Dette har altså ikke blitt noe særlig bedre med tiden.... Er det for sent å gjøre noe med dette? Kan trening være til hjelp? I så fall hva slags trening? Håper på svar. Tror det hadde gjort mye for henne å bli kvitt denne plagen (kommer kun ved langvarig belastning, vel å merke, som f.eks. en sykkeltur)!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!