Skrevet av Emne: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?  (Lest 3593 ganger)

Utlogget lassenat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« : 13. september 2005, 10:30 »
Hadde det vært interesse for å starte en organisasjon/klubb i Norge som drev med "natural bodybuilding". Informasjon, konkuranser med blod/urin tester.

Kroppsbygging fremstår i dag som et dopping freak show.
(Det finnes vel omtrent ingen som deltar i NM i kroppsbygging idag som er rene).

Hadde ideen med å starte natural bodybuilding i Norge vært noe å satse på ?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #1 : 13. september 2005, 10:50 »
Ideen er god nok den. Men helt ærlig tror jeg oppsluttningen ville vært heller laber. BB er og blir en bakgårdsidrett, og å gjøre den mindre "freaky" enn den er i dag, tror jeg ikke akkurat drar flere folk - hverken på scenen eller i salen.

Trist kanskje, men alikevel det jeg tror er realiteten.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #2 : 13. september 2005, 10:51 »
Tanken er god....
Motivet ditt er også nobelt og edelt...
Men Bygging er allerede en miniatyrsport i Norge, og "den rene nisjen" vil nok ikke bli den mest publikumsvennlige og populære"... Sad to say...  Deal

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #3 : 13. september 2005, 11:11 »
For å fortelle en liten historie om det så bodde jeg i England i 1996, der hadde de ANBB(assosiation of natural body builders) og jeg stilte i en konkurranse aom de holdt  i South east England. Jeg trodde dette var en seriøs forening med tester, men fant fort ut at de gutta jeg stilte med var endel større enn meg, og ingen ble faktisk testet.
Det var stor klasseforskjell på utøverene, og han som vant så ut som noen hadde skytet flere ladninger med hagle på, pluss at han var hårløs på hodet i en alder av 21. Jeg påstår ikke at han brukte noe, men siden det ikke ble gjennomført noen tester fikk vi aldri vite det. Testene som visstnok skulle bli gjennomført på disse konk der nede skulle vist bestå av løgndetektor tester. Sikkert litt billigere enn urin/blod-test, men jeg har ingen anelse hvor nøyaktige disse er.

Det var vel flere enn meg der som følte at ikke alle hadde rent mel i posen, og det er jo litt synd, siden dette var en "naturlig konkurranse" .  Jeg endte forøvrig på en skuffende, men sikkert fortjent 5'te plass ut av 10 stk.

-Ken




Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget lassenat

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #4 : 13. september 2005, 11:29 »
Hei Ken

Vitsen med å starte en Natural bodybuilding organisasjon var både å gjennomføre solide og troverdige tester. Er sikkert riktig som flere har på pekt at natural bodybuilding ikke ville dra flere puplikum enn vanlig kroppsbygging.

Men, dersom man har mye kontakt med ungdom eller har egne barn, kan jeg ikke anbefale noen å starte med kroppsbygging for å stille i konkurranse. Sjansen for at de starte med dop er for stor.

Stilt selv på nasjonalt nivå i kroppsbygging fra 85 - 91 og det var full rulle den gangen også med dop. Hadde et alternativ som "natural bodybuilding" vært noe å satse på, for livsstilen med trening og kosthold er helt topp den.
 
Konsekvensene når en får blod på tann og vil konkurrere er værre når det er pr. idag ikke er dopping tester i kroppsbygging i Norge.

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #5 : 13. september 2005, 11:46 »
Hei lassenat,  ja jeg skjønner hvorfor dette er en bra ide' å gjøre.  Jeg ville bare fortelle om min erfaring fra dette tidligere.

Hvis dette hadde latt seg gjennomføre 100%, så hadde det vært bra.

-K



Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #6 : 13. september 2005, 11:57 »
Var jo tester tidligere - om enn bare i konkurranser. Det skremte nok noen fra å delta, men det var tross alt flere som var med den gang enn nå. Jeg sier ikke at alle gutta var reine den gangen heller (mange blei jo tatt), men det tar i allefall bort det aller verste trykket.
I dag hvor det i praksis er fritt frem, og mer eller mindre fullt ut akseptert, så sier det seg jo selv at de fleste velger å bli i litt vassere form enn de ellers ville greid.

Hovedproblemet mht å danne et nytt "reint" forbund tror jeg mest av alt ville være at en ikke fikk videre mange utøvere med på lasset. Det er i dag vanskelig nok å få deltagere i de enkelte klassene, og dette tror jeg neppe vil bli lettere om en snevrer det enda mer inn.
Å stå på en scene i tanga er og blir ei greie for særdeles spesielt interesserte og de er det særdeles få av - uansett om de er reine eller ikke......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #7 : 13. september 2005, 13:14 »
Joda, husker du ikke han her da, han var jo moro:)




Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Organisajon for naturlig kroppsbygging i Norge ?
« #8 : 13. september 2005, 14:16 »
Joda, husker du ikke han her da, han var jo moro:)




He he he jo  Grin Fyren datt praktisk talt i fanget på meg når han sklei og tryna ned fra scenen  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!