Skrevet av Emne: Statement made by IFBB - impacts on the Olympia ?  (Lest 1746 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Statement made by IFBB - impacts on the Olympia ?
« : 15. september 2005, 18:09 »
Will the statement made by the IFBB below have any impact on the placings at this years Olympia?

Who do you think will be this year's MR O?

Date: April 13, 2005
From: IFBB Professional Division
To: All IFBB Professional Members
Re: SYMMETRY & NATURAL AESTHETICS

Montreal, Canada, April 13, 2005: With a mandate from President Ben Weider, the Professional Committee and a team of expert advisors recently evaluated the issues associated with muscular development, such as size, shape, density, separation and definition, in relation to symmetry and natural aesthetics.

Certain objective criteria are involved in assessing symmetry and natural aesthetics in competitive bodybuilding. Of great significance are the qualities of balance, proportion and the overall “flow” of the physique, including classic attributes such as a dramatic “V-taper”; from broad shoulders and a wide back to a streamlined waist and a flat, muscular abdomen. In addition, there should be balance between upper and lower body development, and harmony between the left and right sides of the body. These characteristics have been the hallmark of a bodybuilder’s physique for decades, and it is the intent of this Advisory Notice to reaffirm their significance.

Distended abdomens and distorted muscles negatively impact upon symmetry and natural aesthetics and, therefore, detract from the overall physique. Athletes and judges are advised that muscle size at the expense of symmetry and natural aesthetics will not be assessed favourably.

All inquiries regarding the IFBB Professional Division should be directed to:

Jim Manion
Chairman
IFBB Professional Division
P.O. Box 3224
Pittsburgh , PA 15230

Toll Free: 1-866-304-4322
Tel: (412) 276-5027
Fax: (412) 281-0470
E-mail: ifbbprodivision@aol.com
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Statement made by IFBB - impacts on the Olympia ?
« #1 : 15. september 2005, 19:50 »
Får vi håpe de gjør alvor ut av dette her nå da. Jeg for min del ser gjerne Big Boy foran Big Ron på resultatlistene.  Grin

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Statement made by IFBB - impacts on the Olympia ?
« #2 : 16. september 2005, 08:24 »
Jeg for min del kan ikke helt se for meg at de gjør det egentlig, men skulle det skje skal de jo ha all mulig honnør for at de er tøffe i hvert fall. For dette er jo det største av det største, og endrer du kursen her så har de baller ! Og nettopp derfor tror jeg ikke at vi ser snuoperasjonen her, men at dette kanskje kommer gradvis etterhvert. Det er jo klart ønskelig, men Olympia er jo Olympia.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Statement made by IFBB - impacts on the Olympia ?
« #3 : 16. september 2005, 08:44 »
Det har jo vært snakk om dett en tid nå. Jeg tror ikke det er noen tvil om at Weider helst så at noen andre enn Coleman vinne, så dersom politikken blir tatt helt ut tror jeg nok dommerne kan plukkes såpass ufordelaktig at Ronnie får problemer. Greia er jo den at Jay Cutler heller ikke scorer så hinsidig godt mht de kriteriene der. Skulle en ta det helt ut vil en måtte la en type Dugdale, Richard Jones eller muligens Cormier i knallform vinne og da er mitt stalltips at det blir det BRÅK og opptøyer i salen dersom Coleman og Cutler er i form  Grin

Jeg for min del skulle gjerne sett en bygger ala Dugdale/Jones vinne. Dilemmaet er vel at de neppe har trøkka så mye mindre enn de største av de største de heller, og siden noe av målsetningen til proffdivisjonen antagelig er å fremstå som mer "reint" synes jeg det faller litt urimelig ut tross alt.

I folk flest sine øyne tror jeg at en et bilde av Dugdale fremstår som bortimot like ekstremt og uoppnåelig som et bilde av Coleman - dersom en ser bort fra "good looking faktoren". Jeg er derfor ikke sikker på at det vil trekke så grådig flere fans......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!