Skrevet av Emne: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??  (Lest 2730 ganger)

Utlogget Hardbody82

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« : 18. september 2005, 16:43 »
Jeg er ny i forumet, og lurer på om noen vet hva som vil gi meg den beste økningen i volum av HST og RYP, evt. Doggcrap? Har trent i snart 5 år, men ikke særlig seriøst de to første årene. Er 1.80 og veier ca 80 kg. Har økt kroppsvekten med nesten 30 kg siden jeg startet og trene, men nå har det stoppet opp. Tror dette skyldes at jeg ikke har vært særlig god å variere treningsprogram (blant annet). Kan man legge inn mer enn et bilde i forumet..? I såfall, hvordan?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« #1 : 18. september 2005, 18:55 »
RyP er bare en "spesialisert" utgave av HST, HST er den generelle utgaven. Så du vil i prinsippet øke likt på de to utgavene.

Doggcrap derimot vil du også øke bra på, men hva du øker mest på er det i grunn kun du som kan svare på - og det med å prøve det ut.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Faktum

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

SV: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« #2 : 16. juni 2006, 20:00 »
RyP er bare en "spesialisert" utgave av HST, HST er den generelle utgaven. Så du vil i prinsippet øke likt på de to utgavene.

Doggcrap derimot vil du også øke bra på, men hva du øker mest på er det i grunn kun du som kan svare på - og det med å prøve det ut.

Ok, men hvis HST og RYP er så like, hvorfor er det egne mage øvelser på RYP da og ikke HST?

Utlogget Haugen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

  • "No pain No Gain"
SV: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« #3 : 04. juli 2006, 19:51 »
fordi ryp er som sagt en SPESIALISERT utgave av hst.. Spesialisert betyr da i dette tilfellet fks mage øvelsene som ikke er med i hst.. Spsialisert altså Tongue

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« #4 : 04. juli 2006, 20:00 »
HST = Hypetrofi spesifikk trening. Hypertrofi betyr muskelvekst, og et HST-program er da et program som er "designet" for å øke mest mulig i muskelvolum, framfor å bli sterkest mulig.

mange av prinsippene bak HST, koker ned til mindre volum, høyere intensitet (om jeg ikke tar helt feil), og ryp (release your potensial) er et av mange HST-program. RYP er derimot mer omfattende og tar for seg kostholdet også..
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

SV: Hva er forskjellen mellom HST og RYP??
« #5 : 17. august 2006, 23:57 »
så og si det samme.  kjørte hst program 3 ganger, motiverte meg rett og slett ikke. fullkropp 3 ganger i uka var bare ikke tingen for meg, samnt det ble ikke hardt før mot slutten.  Har trent god gammel dags 3 x fullbody Arthur jones hit og da ble liksom ikke dette noe gøy. men jeg prøvde men ble bare skuffa over dårlig resultat. mulig det var noe mentalt bak det, at jeg syns det var så boring at jeg håpte det ikke funka Grin   

Doggcrapp derimot... gikk opp som  i størrelse og vekt omtrernt  fra første uke.  aldri vært borte i noe lignende.  Må være rest/pause teknikken som gjør at man tar seg sikkert helt ut, i tillegg strechingen.  Jeg har aldri giddet å tøye ut noe spes før, men den tøyingeen  funker tydeligvis...   

to dagers split, og siden man har tre øvelser per kroppsdel og kun tar en per trening, blir det nesten som et 6 dagers program... dvs., meget variert. 
avhengig av å føre logg .   Jeg la inn øktene som notater på mobilen min jeg, så slapp jeg å labbe rundt med fillete loggbok med skjelven håndskrift..

Men det er ikke for alle, man må kunne trene hardt for dette.  bakgrun fra HIT trening er ikke dumt, fordi jeg har kompiser som rett og slett ikk klarer/orker/gidder å presse seg hardt nok til dette. de kommenterer veksten min, men fortsetter sin egen greie... hvorfor.. orker ikke trene så hardt  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!