Skrevet av Emne: Når går grensa for å trene?  (Lest 2824 ganger)

Utlogget ArmyWork

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Når går grensa for å trene?
« : 11. juni 2003, 13:11 »
Hei,

Har trent i ca.4 måneder nå med både styrke og kondisjonstrening. Har trent 3 ganger i uka til nå.

Har følt meg litt syk i det siste, idag er jeg forskjøla  Tongue . Burde jeg ta et dypt åndedrag å pelle meg til studio?

Igår var jeg så svimmel etter ryggøvelser at jeg måtte lukke øya å hvile noen minutter før jeg fortsatte.

Er det lurt å trene når man er syk?

Utlogget hah85

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

  • Hva mener du? sliten?
Re:Når går grensa for å trene?
« #1 : 11. juni 2003, 18:00 »
vanlig forkjølelse bør ikke være noe problem, du bør kanskje roe ned litt, men ved feber/slapphet kan du like godt la vær.. ødelegger mer en du bygger..
bedre å vente et par dager ekstra, og heller bli frisk fort.
Det var annerledes i gamle dager, da båter var lagd av tre, og menn var lagd av stål.

Utlogget isfugl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Re:Når går grensa for å trene?
« #2 : 11. juni 2003, 19:00 »
Jeg trener aldri kondis de få gangene jeg er forkjølet. Kombinert med astma, kan det være meget dårlig for lungene.

Du kjenner deg selv best. Hvis du føler deg for syk til å trene, er det best å la være. Hvil, og så tren når du er frisk!

Utlogget MrSymmetry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Re:Når går grensa for å trene?
« #3 : 15. juni 2003, 10:41 »
Tren aldri dersom du er syk, i denne perioden må du la kroppen hvile slik at antistoffene i kroppen får jobbe i fred. Dersom du trener i en slik periode "ødlegger" du kroppens evne til å forsvare seg mot sykdom.
My body is my temple

Utlogget JohnDoe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Når går grensa for å trene?
« #4 : 23. juni 2003, 17:15 »
Hei,

Har trent i ca.4 måneder nå med både styrke og kondisjonstrening. Har trent 3 ganger i uka til nå.

Har følt meg litt syk i det siste, idag er jeg forskjøla  Tongue . Burde jeg ta et dypt åndedrag å pelle meg til studio?

Igår var jeg så svimmel etter ryggøvelser at jeg måtte lukke øya å hvile noen minutter før jeg fortsatte.

Er det lurt å trene når man er syk?

vurder en vitamin mineral test håranalyse, kansje du har mangel i kroppen som gjør deg svak, normalt når man trener skal man gå opp og opp. og holde seg frisk, sterkt immunforsvar og slikt.

Ellers er kalium/kalsium bra for blodomløpet ditt, noe som kan hjelpe mot at du er svimmel, for lite hvile, for mye junk kansje, for lite bra protein, Spis noe saltet vilt og se om du føler deg piggere etterpå Smiley

Utlogget JohnDoe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Når går grensa for å trene?
« #5 : 23. juni 2003, 17:17 »
Hei,

Har trent i ca.4 måneder nå med både styrke og kondisjonstrening. Har trent 3 ganger i uka til nå.

Har følt meg litt syk i det siste, idag er jeg forskjøla  Tongue . Burde jeg ta et dypt åndedrag å pelle meg til studio?

Igår var jeg så svimmel etter ryggøvelser at jeg måtte lukke øya å hvile noen minutter før jeg fortsatte.

Er det lurt å trene når man er syk?

vurder en vitamin mineral test håranalyse, kansje du har mangel i kroppen som gjør deg svak, normalt når man trener skal man gå opp og opp. og holde seg frisk, sterkt immunforsvar og slikt.

Ellers er kalium/kalsium bra for blodomløpet ditt, noe som kan hjelpe mot at du er svimmel, for lite hvile, for mye junk kansje, for lite bra protein, Spis noe saltet vilt og se om du føler deg piggere etterpå Smiley

du har ikke energi og trener, bygg opp først energi før du trener

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Når går grensa for å trene?
« #6 : 31. oktober 2003, 15:43 »
Lytt til kroppen din. sier den at den trenger hvile så gjør den det. det er ingenting i veien for å trene selv om man føler seg litt pjuskete , men da må man tilpasse treningen deretter og ta det rolig. jeg er også en som presser meg selv til å trene selv om jeg er småsjuk, men har blitt flinkere etterhvert å lytte til kroppen. Hvis du er vant til å trene mye og trives med det kan det faktisk være verre å la være å trene ( for psyken) - man føler seg gjerne enda mer syk enn det man er fordi man ikke får gjøre det man trives med og da sitter det i kroppen lenger, mens hvis man får trene litt hjelper dette veldig på humøret og man blir fortere frisk. det er ikke bare det fysiske som teller når man er syk også det psyikiske. viktig element å huske på. så tren du, men tren lett - hvis dette er viktig for deg.
det at du ble svimmel er ikke så bra...kanskje du hadde for lavt blodsukker eller noe, men forsetter denne svimmelheten bør du oppsøke lege og få testet om du mangler noe- jern feks. få også sjekket at du trener riktig.
 en annen ting er at hvis man trener for hardt idet man er iferd med å bli syk kan dette  gjøre at man blir fortere syk, men det er uansett en viss mulighet  for at du blir syk før eller siden likevel hvis du går å brygger på noe.
så som sagt dette er en vurderingssak. du må prøve deg litt frem og se hvordan det går.
god bedring og lykke til Smiley

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:Når går grensa for å trene?
« #7 : 24. november 2003, 20:34 »
En ting du også må ta i betrakning er at det faktisk er mulig og svette ut bakterier. Så og sette seg på sykkelen og sykle med lav intensitet, men en stund, kan hjelpe det og.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Når går grensa for å trene?
« #8 : 24. november 2003, 23:33 »
Kameraten min spurte legen sin om dette har om dagen, og han sa det var greit å trene så lenge man ikke trente kondis trening, og ikke til utmattelse selvsagt
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Re:Når går grensa for å trene?
« #9 : 25. november 2003, 19:20 »
... og er du til tross for alt du har lest her fremdeles i tvil, så la vær.

-viten
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Når går grensa for å trene?
« #10 : 30. desember 2004, 17:43 »
Hadde en slik periode i februar i år (2004), og ettersom jeg ignorerte det, og trente likevel, hadde jo konkurranser å tenke på, så endte jeg opp med å være skikkelig dårlig i 6 uker. Helt ukurrant for trening og studier...


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!