Skrevet av Emne: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)  (Lest 999 ganger)

Utlogget Ayabara

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« : 16. oktober 2005, 13:04 »
Jeg har nå lagt opp til å trene 4x i uka. Jeg trener styrke 2 dager (et slags fullkroppsprogram) og kondisjon 2 dager, og målet er jo selvsagt å ha så mye fremgang som mulig.

Hva slags kondisjonstrening bør jeg legge opp til for ikke å ødelegge for styrketreningen? Har tenkt å ta i bruk pulsklokka mi nå, men er litt usikker på hvilken sone jeg bør ligge i. Målet mitt er jo å få bedre kondisjon samtidig som jeg forbrenner bra. Hva bør jeg spise etter en kondisøkt?


Jeg trener styrke på vei hjem fra jobb, og spiser som regel et par brødskiver ca 1 time før jeg stikker på trening. Spiser middag ca 1 time etter trening. Kjøper som regel en Gainomax proteindrikk på treningssenteret for å få i meg noe med en gang. Er dette en bra drikk, eller kunne jeg liksågjerne hatt med meg en brødskive med kokt skinke?

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« #1 : 16. oktober 2005, 14:57 »
Burde nok få i deg noen raske proteiner / karbohydrater, og tenker meg at gainomax gjør susen der! Med mindre dette blir et problem for pengeboka, skal du nok bare fortsette å kjøpe gainomax

Jeg trener styrke på vei hjem fra jobb
??
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Ayabara

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

SV: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« #2 : 16. oktober 2005, 15:24 »
Hehe. Var kanskje litt uklar den setningen der. Det jeg mente var at treningssenteret ligger  mellom jobb og heimen, så jeg reiser innom og trener på vei hjem fra jobb.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« #3 : 16. oktober 2005, 17:50 »
Ang. kardiotreninga, spinning hadde kanskje vært noe..? Har en kompis som har gått på dette og han føyk ned i vekt. Men han spiser da også rett. Men det gjør sikkert du og. Smiley Ville hatt spinning på fredag og trent styrke de andre ukedagene og hatt fri i helgen.

Ang prots/karbs, jeg pleier å lage en proteinshake før treninga og drikke litt før og under trening. Spiser da også bananer under treninga. Etter trening tar jeg en stor shake med raske prots og spiser et par bananer til. Dette fungerer veldig bra, men det finnes jo alltids enda bedre karbo-kilder enn bananer. Men bananer er veldig billig da.

Kanskje du kunne prøvd det samme? Har med en shaker med prot.pulver på gymmet og smådrikker av den.. Ser kanskje spesi ut å gå rundt med en shaker, men det driter vel jeg i.. Grin

Må da bli veldig dyrt med den Gainomax-en hver trening..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ayabara

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

SV: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« #4 : 16. oktober 2005, 18:44 »
Har testet spinning, og det funker bra det! Varierer litt mellom spinning og løping.

Det blir nok kun 2 styrkeøkter i uka. Har prøvd 3, men da svikter motivasjonen etter hvert...

Blir 25,- pr trening, 50,- pr uke, 200,- pr måned, 2400,- pr år... Hmm, nå gikk det opp for meg hvor mye det koster også :-)

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: Kondisjonstrening for max fremgang (og litt om mat)
« #5 : 18. oktober 2005, 09:24 »
Ta en titt på denne siden.
http://home.smartcall.no/hog021/

Veldig mange bra tips til deg hvis du skal sykle (spinning).
Har selv tapt et veddemål og må sykle Trondheim-Oslo neste år. Har i tillegg veddet litt for mye på at jeg skal sykle på unde 20 timer
(aldri syklet før...)
Har snakket med mange som er dyktige på kondisjon (TR-Oslo på 13 timer etc), og fant fort ut at pulsklokke må med inn i salen. Lå i starten alt for høyt og i helt "feil" sone. Blir verken eller trening.
Dessuten må man ikke nødvendigvis kjøre så hardt som man ville tro.
Trener selv 6-7 ganger i uken (45 økter på 48 dager nå). Kondisjon vil overta mer og mer utover vinteren og fra mars må jeg nok bite i eplet og tenke sykkel :-(

115-140 i puls og gjerne over flere timer er helt gull. Kondisjon og fett forbrenning. Men dette ser du på sidene jeg nevnte.
(Kan også søke på sykkelsiden.com)

Lykke til og kjør på!
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!