Skrevet av Emne: Big Beyond Belief  (Lest 2972 ganger)

JohnBlond

  • Gjest
Big Beyond Belief
« : 07. oktober 2005, 10:40 »
Big Beyond Belief eller Bull Beyond Belief?

Har noen hatt erfaring med metodene beskrevet i boken "Big Beyond Belief" av Leo Costa?

Systemet er designet av Tom Platz, Leo Costa og Russ Horine.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Big Beyond Belief
« #1 : 07. oktober 2005, 10:44 »
Big Beyond Belief eller Bull Beyond Belief?

Har noen hatt erfaring med metodene beskrevet i boken "Big Beyond Belief" av Leo Costa?

Er dette noe av det samme som "Bulgarian Burst" som han markedsførte på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet?

Jeg prøvde det den gangen. Det var basert på 3 kort økter om dagen (effektivt 25-40 min pr økt), 6 dager i uka. Hver muskelgruppe 3 ganger pr uke, med en high rep dag, en medium, og en low rep. Jeg trente det to eller tre måneder, og hadde bra økninger, noe høyere enn vanlig trening. Men jeg fikk jo nesten ikke gjort noe annet enn å trene og spise.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Big Beyond Belief
« #2 : 07. oktober 2005, 10:56 »
Jeg er ikke helt sikker på hva det er. Leser rundt på nettet for å finne ut av det. Leo Costa har også laget et program som het "Serious Growth". Costa benytter seg også av microperiodisering hvor type trening endres hver 3-4 uke istedenfor hver 3-4 måned.

Sjekk denne linken. Her ligger det både eksempler på Bulgarian Burst og Serious Growth:
http://www.steroidology.com/forum/archive/index.php/t-3446.html
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Big Beyond Belief
« #3 : 07. oktober 2005, 11:09 »
Jeg ser at på Bulgarian Burst så har de listet opp 6 treningsdager pr uke med en økt pr dag. Såvidt jeg kan se så kjørte jeg den samme mengden, men istedenfor en økt pr dag så ble de splittet i tre økter.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Big Beyond Belief
« #4 : 07. oktober 2005, 11:11 »
Terminologien er kanskje litt original, men for meg ser det ut som et opplegg med veksling mellom lette, moderate og tunge treningsdager. I tillegg er det variasjoner i pauselengde. jeg har ikke lest bøkene hans, men dette er en variant av undulating periodization, hvor belastningen veksler innenfor treningsuka og fra uke til uke. Dvs at det er ganske likt anbefalingene til Bompa, Fleck et al. Personlig kjører jeg en variant med en tung, en lett og en moderat dag, hvor jeg i tillegg roterer på øvelsene og har progresjon i 3-5 uker før en veldig lett uke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!