Skrevet av Emne: blir norske bb testet  (Lest 5430 ganger)

Utlogget markus_ruhl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

blir norske bb testet
« : 12. oktober 2005, 22:34 »
det jeg lurte på var om norske bodybuildere blir testet for doping i konkuranser?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: blir norske bb testet
« #1 : 12. oktober 2005, 22:37 »
Hvordan det?
Har du tenkt på å bli legende i norsk bodybuilding også Markus?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: blir norske bb testet
« #2 : 12. oktober 2005, 22:44 »
det jeg lurte på var om norske bodybuildere blir testet for doping i konkuranser?

Nope - bare i internasjonale konkurranser


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget fiskebein

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • utlegg 54
SV: blir norske bb testet
« #3 : 13. oktober 2005, 00:07 »
Nope - bare i internasjonale konkurranser
vil det si at gutta på mr olympia blir testet?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: blir norske bb testet
« #4 : 13. oktober 2005, 06:15 »
vil det si at gutta på mr olympia blir testet?

Nei. Kun internasjonale for amatører. Proffene blir ikke testet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: blir norske bb testet
« #5 : 13. oktober 2005, 20:50 »
Hvorfor ikke egentlig?
Er det fordi det er så åpenlyst at alle doper seg, og fordi det er nesten umulig å bli proff uten å ta doping, dermed ville alle utdøverene forsvinne om de kjørte tester og lukte ut "bolerne"?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: blir norske bb testet
« #6 : 13. oktober 2005, 20:55 »
Hvorfor ikke egentlig?
Er det fordi det er så åpenlyst at alle doper seg, og fordi det er nesten umulig å bli proff uten at de ikke kan teste og luke ut "bolerne"?

Er vel først og fremst et kostnadsspørsmål. Men det kan godt være at det ikke er den store iveren innad i forbundet mht å reetablere testing slik det var for omlag 10 år siden.

Nå er det vel ikke så mange av de som deltar i konkurransene som har som mål å bli proffer da........ De fleste har vel såpass inteligens at de ser at de fleste andre karriærevalg er mer lukrativt enn akkurat det valget....... Men noen har seff drømmen, og om det er det som betyr noe i livet så er det vel ingen vei utenom - dessverre.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: blir norske bb testet
« #7 : 13. oktober 2005, 23:13 »
Takk for svar, omformulerte meg litt Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: blir norske bb testet
« #8 : 14. oktober 2005, 14:23 »
For å sette det litt på spissen: Hvem gidder å følge med på kroppsbygging når mange av de som trener på det lokale treningsstudioet er mye større enn de som stiller? Blir det samme i disse "verdens-sterkeste-mann-konkurransene". Hvis utøverene der hadde vært helt dopfrie ville det nok funnes mange hobby-strongmen som er sterkere enn de cleane proffene. Da måtte de endret navnet på konkurranse til verdens sterkeste dopfrie mann Smiley

Alle som følger med og har litt peiling på kroppsbygging vet at 99% av de som stiller i kroppsbygging, ihvertfall fra 90 kg og oppover, har brukt doping for å få den fysikken de har. Og begynt med tilfeldig doptesting av utøvere ville etter min mening ødelagt sporten. Blir som på Arnold Classic det året Shawn Ray ble disket pga doping. Alle vet at Shawn Ray ikke var den eneste som hadde brukt steroider Wink 
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: blir norske bb testet
« #9 : 14. oktober 2005, 14:32 »
For å sette det litt på spissen: Hvem gidder å følge med på kroppsbygging når mange av de som trener på det lokale treningsstudioet er mye større enn de som stiller? Blir det samme i disse "verdens-sterkeste-mann-konkurransene". Hvis utøverene der hadde vært helt dopfrie ville det nok funnes mange hobby-strongmen som er sterkere enn de cleane proffene. Da måtte de endret navnet på konkurranse til verdens sterkeste dopfrie mann Smiley
Jeg skjønner poenget ditt, men bildet ditt faller litt igjennom... INGEN av de byggerne i norge som bruker doping har nubbsjangs på å slå norges beste dopingtestede strongman, Olaf Dahl! INGEN!
Å være bygger, og bruke medisin hjelper på proteinsyntese og muskelvekst, og dopede strongmen er sterkere enn dopfrie strongmen (som oftest Wink )
Men det er mange idrettsmenn og kvinner som er underlagt testing som også gjør det bra i amatørstrongman. Smiley

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: blir norske bb testet
« #10 : 14. oktober 2005, 14:45 »
Jeg skjønner poenget ditt, men bildet ditt faller litt igjennom... INGEN av de byggerne i norge som bruker doping har nubbsjangs på å slå norges beste dopingtestede strongman, Olaf Dahl! INGEN!
Å være bygger, og bruke medisin hjelper på proteinsyntese og muskelvekst, og dopede strongmen er sterkere enn dopfrie strongmen (som oftest Wink )
Men det er mange idrettsmenn og kvinner som er underlagt testing som også gjør det bra i amatørstrongman. Smiley

Enig med deg, jeg skrev at jeg satt det litt på spissen Smiley Jeg er helt for dopfri idrett, slik som feks styrkeløft er i Norge.

Men i kroppsbygging og strongman (tenker da på pro-strongman-konkurransene som går på eurosport etc) er det kun en ting som gjelder og det er -SHOW!- Folk bryr seg lite om at utøverene er dopet, så lenge det er gøy å se på. Folk betaler for å se på verdens største og verdens sterkeste menn Smiley Det er det som drar publikum. Tror ikke mange hadde sett på mr olympia hvis gjennomsnittsvekten var på 80-90 kg Wink Men nå ble det litt off-topic...
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: blir norske bb testet
« #11 : 14. oktober 2005, 15:13 »
Enig med deg, jeg skrev at jeg satt det litt på spissen Smiley Jeg er helt for dopfri idrett, slik som feks styrkeløft er i Norge.

Men i kroppsbygging og strongman (tenker da på pro-strongman-konkurransene som går på eurosport etc) er det kun en ting som gjelder og det er -SHOW!- Folk bryr seg lite om at utøverene er dopet, så lenge det er gøy å se på. Folk betaler for å se på verdens største og verdens sterkeste menn Smiley Det er det som drar publikum. Tror ikke mange hadde sett på mr olympia hvis gjennomsnittsvekten var på 80-90 kg Wink Men nå ble det litt off-topic...

Når jeg entrer Olympiaden for å se på 100 meter, så er det show for meg også. Et gigantisk mediastyrt show. Hvor er forskjellen mener du ? Jeg vil se verdens raskete mann og dame jeg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: blir norske bb testet
« #12 : 14. oktober 2005, 15:38 »
Når jeg entrer Olympiaden for å se på 100 meter, så er det show for meg også. Et gigantisk mediastyrt show. Hvor er forskjellen mener du ? Jeg vil se verdens raskete mann og dame jeg. Smiley

Doping har eksistert i kroppsbygging i alle år. Forskjellen på dopingbruk i kroppsbygging vs 100 meter er helt enorm og kan etter min mening ikke sammenlignes. Fokuset i kroppsbygging ligger på å bygge en størst mulig kropp og se mest mulig freaky ut. Forskjellen på en dopet kroppsbygger kontra en ikke dopet krobbsbygger (tenker på konkurerende utøvere) er latterlig stor. For å i det hele tatt få folk til å se på sporten må utøverene være enormt store og unaturlige. Folk reiser for å se på mr Olympia for å se på verdens største og mest freakye kroppbsgyggere, noen som de ikke kan se på gymmen de trener. Hvis mr Olympia hadde vært en dopingfri konkurranse (noe går inn under utopi) er det svært få som hadde sett på. Det samme gjelder forøvrig i strongman på høyt internasjonalt nivå og når Gene Rychlak (han som benkpresset 1005 pounds) benkpresser.

Jeg mener ikke at kroppsbygging er en sport som er mer show å se på enn friidrett, men for at kroppsbygging i det hele tatt skal være et show, må utøverene være dopet til det maksimale Smiley Synd men sant.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: blir norske bb testet
« #13 : 14. oktober 2005, 19:40 »
Jeg ser fortsatt ikke forskjellen fra friidrett, og da kanskje spesielt sprintdistansene. Det er i dag et stort show og et spill om penger, og utøverene er i stor grad et middel for å selge klær og sko. Dersom ingen hadde løpt 100 meter under 10 blank lenger - er det jo rimelig opplagt at tilskuermassen vil minke.

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: blir norske bb testet
« #14 : 14. oktober 2005, 21:15 »
Jeg ser fortsatt ikke forskjellen fra friidrett, og da kanskje spesielt sprintdistansene. Det er i dag et stort show og et spill om penger, og utøverene er i stor grad et middel for å selge klær og sko. Dersom ingen hadde løpt 100 meter under 10 blank lenger - er det jo rimelig opplagt at tilskuermassen vil minke.

Smiley

Jeg sier ikke at det er noen forskjell. Det er bare det at i kroppsbygging MÅ utøverene være dopet (ihvertfall i mr o og på så høyt nivå) for at noen i det hele tatt skal gidde å se på det og for at det skal være noen penger å tjene på det. Derfor ville sporten blitt ødelagt hadde det blitt innført dopingtester på slike konkurranser.

Sprinting er som du sier et stort show og spill om penger på samme måte som kroppsbygging. Men her er utøverene dopingfrie (blir ihvertfall dopingtestet Wink ).
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!