avstemning
Spørsmål: Les artikkel i VG (under). Tror du på at Holocaust fant sted?
Ja, ingen tvil - 95 (93.1%)
Nei, det er kun oppspinn - 7 (6.9%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)  (Lest 23940 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #60 : 09. januar 2007, 14:36 »
Joda, selvsagt, men når 99% av anerkjente historikere sier en ting, og en person uten formell utdannelse i historie og med ganske kjente nazi-sympatier er metal-mans hovedkilde, så må det være lov å etterspørre andre kilder .. Wink

Nå gjentar du kun deg selv Thyve. Dette kan du bedre enn. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #61 : 09. januar 2007, 15:17 »
Joda, selvsagt, men når 99% av anerkjente historikere sier en ting, og en person uten formell utdannelse i historie og med ganske kjente nazi-sympatier er metal-mans hovedkilde, så må det være lov å etterspørre andre kilder .. Wink

Nå har jeg henvist til revisjonister mer generelt.
Det finnes vel noen tusen holocaustbenektere rundt omkring i verden.

Sitat
Kan du vise til alle disse kjemikerne og ingeniørene?

Germar Rudolf er kjemiker og Walter Luftl er ingeniør (gikk på Google for å sjekke at jeg ikke husket feil navn og kom over dette:
"In March 1992, a prominent Austrian engineer made headlines because he had written a detailed essay, "Holocaust: Belief and Facts," that rejects key elements of the Holocaust gas chamber story."
- http://www.ihr.org/jhr/v15/v15n5p30_Weber.html)

Tror Luftl faktisk var lederen for ingeniørenes fagforening eller noe slikt (en eller annen fagorganisasjon for ingeniører i hvert fall) i Østerrike, så han er nok svært kompetent innen sitt felt.

Når det gjelder Finkelstein så benekter ikke han holocuast, han kritiserer den milliardindustrien som skor seg på holocaust og bruker den som utrpressingsmiddel.
Leste faktisk hans artikkel om hvordan jødiske organisasjoner i USA kontaktet jødiske mediaeiere (og jøder eier faktisk alle de store avisene, TV-kanalene og filmselskapene i USA) og fikk dem til å lage en mediastorm som endte med at boikott når sveitsiske banker ikke ga den jødiske organisasjonen milliarder av dollar når de (uten bevis) påstod at bankene satt på penger fra holocaustofre.
Finkelstein påpekte at pengene ikke gikk til holocaustoverlevende, men endte i lommene på eierne av denne organisasjonen.
Skumle saker og ganske så interessant, men ikke holocaustbenektelse.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #62 : 09. januar 2007, 21:41 »
Fy fillen!!! Har selv vært i Polen med hvite busser og sett hva dritt som foregikk der...

De pikkene som prøver å "fade away" jødeutryddelsen skal jeg personlig voldta i ræva med en grankvist. Blir så eeevig provosert av slike dasser som mangler alt som heter medmenneskelighet og de fleste andre ting også!!!

AAARRRGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #63 : 09. januar 2007, 21:44 »
Dersom DU, Metal Man banekter jødeutryddelsen, må jeg bare si at du er tidenes pikk av en dott av en fjott av dritten til Kjell Magne Bondevik!!!

Beklager språket moderatorer... Smiley Blir bare hissig av slike.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #64 : 09. januar 2007, 21:46 »
Fy fillen!!! Har selv vært i Polen med hvite busser og sett hva dritt som foregikk der...

Du har vel strengt tatt ikke sett noe av det som foregikk der...

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #65 : 09. januar 2007, 21:46 »
Du har vel strengt tatt ikke sett noe av det som foregikk der...

Har sett filmer, bilder, bygninger og utstyr, JO...

En ser faktisk kloremerkene på veggene i gasskammeret, og til og med den kaldeste av alle kalde dasshoder vil få frysninger på ryggen. Å se likene til små gutter og jenter som ble gasset ihjel er noe man ikke "bortforklarer"... FFS!!!!

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #66 : 09. januar 2007, 22:14 »
Legger meg nå, og ikke prøv å si noe!! Hold kjeft dere hekkans nynazister, sant? Flott!

Ellers; knuller dere offesielt i ræva med en grankvist.

Smiley

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #67 : 09. januar 2007, 22:34 »
Poenget er at alle kan jo vise frem et dusjrom og si "dette var egentlig et gasskammer". Så kan man videre vise frem bilder av en haug lik og si "disse ble gasset".

Så viser det seg altså i ettertid (og det er det allmenn enighet om) at leire som Bergen-Belsen og Buchenwald aldri hadde noe gasskammer.
Mange av de grusomste bildene kom jo derfra og likhaugene der var et resultat av sult og epedemier som brøt ut når de allierte bombet vei- og tognettet som fraktet forsyninger til fronten (og også til konsentrasjonsleirene).

Hvordan vet vi at ikke dusjrommene faktisk var dusjrom?
Hvordan vet vi at ikke de gasskamrene som faktisk er REKONSTRUKSJONER er ekte og ikke noe som har blitt diktet opp etter krigen?
Det finnes ingen arkitekttegninger fra krigen som viser at det var gasskamre i Auschwitz.
Fred Leuchter tok prøver fra veggene i gasskamrene i Auschwitz og sendte disse til testing i USA. De fant ikke de sporene etter cyanid som skulle ha vært der dersom gassing hadde funnet sted.
Discovery Channel lagde faktisk en dokumentar om ham. Tror den het "Dr. Death - The story of Fred A. Leuchter" eller noe slikt. Han har blitt veldig kritisert og jeg er ikke fagmann på området så ikke vet jeg, men det er veldig store "hull" ute og går her og jo større beskyldning man retter mot noen, jo større krav til bevisene må man stille.

Man burde ha hatt obduksjonsrapporter som påviser gassing som dødsårsak. massevis av bilder av leirene tatt rett etter frigjøringen, bilder av de aktuelle gasskamrene der de var intakte.
Man burde hatt ordre som i klartekst omtaler masseutryddelser skrevet av tyskerne, man burde hatt selve det tekniske utstyret for bruk av gassing inntakt og vist det frem (og påstanden om at man kunne slå et hull i taket og kaste åpne bokser med zyklon-B gjennom taket virker svært tvilsom synes jeg) osv.
Man burde utsatt vitnene for omfattende, tredjegrads avhør.
Man burde sørget for å avklare alle (selv)motsigelsene mellom vitnene (og dem er det mange av) osv.

Viktigst av alt:
Når noen "tvinger" folk til å tro på en påstand med trussel om fengselsstraff for å ha en avvikende mening, da er jeg av prinsipp svært skeptisk til påstanden.

Det er ikke mangel på "medmenneskelighet" som gjør at folk ber om bevis eller stiller spørsmålstegn ved de bevis som blir lagt frem.
Hvis en dommer frikjenner en pedo-tiltalt fordi han mener at vedkommendes skyld ikke har blitt bevist så betyr ikke det at han synes pedofili er greit, det betyr bare at han ikke har funnet handlingen bevist.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #68 : 09. januar 2007, 22:41 »
Dersom DU, Metal Man banekter jødeutryddelsen, må jeg bare si at du er tidenes pikk av en dott av en fjott av dritten til Kjell Magne Bondevik!!!

Beklager språket moderatorer... Smiley Blir bare hissig av slike.


Les diskusjonen før du uttaler deg !! Og ja, skjerp språket ditt .... Angry
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget BebigBeCut

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 244
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 244

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #69 : 09. januar 2007, 22:44 »
Sitat
Hvordan vet vi at ikke dusjrommene faktisk var dusjrom?
Hvordan vet vi at ikke de gasskamrene som faktisk er REKONSTRUKSJONER er ekte og ikke noe som har blitt diktet opp etter krigen

JA! Hvordan vet vi at konsentrasjonsleirene egentlig var glade arbeidsleirer som jødene dro frivillig til? Og at de etter krigen sa at nazistene var slemme bare for å få publisitet?
At de egentlig utryddet hverandre og sultestreiket?

ARBEIT MACHT FREI!
Fighting over the internet is just like the Paralympics. Even if you win, you're still a retard...

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #70 : 10. januar 2007, 00:00 »
MEn som du sier, de siste tiårene det har blitt "myket" opp. Dvs. at når ting var som ferskest så var det "fy-fy", og i hvert fall mer fy-fy enn det er i dag.
De siste tiårene blir de siste to generasjonene historikere. Derfor blir den faglige konsensusen Ulrik viser til relevant, fordi det i historiefaget har vært mulig å nyansere og forandre bildet av nazismen, men på dette punktet har det ikke skjedd.
¡BASTA YA!

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #71 : 10. januar 2007, 00:08 »
Men man må faktisk fortolke ordet "spesialbehandling"; det finnes ikke noe dokument som utvilsomt slår fast at spesialbehandling=drap.
Det er dokumentert at "spesialbehandling" betød drap i tusenvis av dokumenter fra Gestapo, SS og andre deler av tysk administrasjon. Kan du kildebelegge at ordet "spesialbehandling" ble brukt om noe annet enn drap?

Det har jeg aldri hørt om.
Har du en link?
Robert Gellately, The Gestapo and German Society: Enforcing Racial Policy, 1933-1945, Oxford University Press, Oxford 1990.
¡BASTA YA!

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #72 : 10. januar 2007, 00:11 »
Nå har jo både kjemikere og ingeniører hevdet at det umulig kunne ha foregått gassing i Auschwitz, men når man risikerer å bli satt i fengsel for å hevde dette så er det ikke så rart at folk lar være. Tror du er litt naiv når du tror det er "fritt frem" for en fagperson å studere dette temaet på samme måte som med andre temaer.

Jeg beklager at jeg ikke var presis nok. Jeg uttalte meg kun om historiefaget, og der står jeg på det jeg skrev opprinnelig.
¡BASTA YA!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #73 : 10. januar 2007, 01:01 »
JA! Hvordan vet vi at konsentrasjonsleirene egentlig var glade arbeidsleirer som jødene dro frivillig til? Og at de etter krigen sa at nazistene var slemme bare for å få publisitet?
At de egentlig utryddet hverandre og sultestreiket?

ARBEIT MACHT FREI!

Nå er det ingen som benekter at samtlige konsentrasjonsleire var arbeidsleire. Auschwitz var blant annet et stort industrikompleks, det er uomtvistet.
Det spørsmålet dreier seg om er hvorvidt det i TILLEGG foregikk utryddelser der.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #74 : 10. januar 2007, 01:05 »
Det er dokumentert at "spesialbehandling" betød drap i tusenvis av dokumenter fra Gestapo, SS og andre deler av tysk administrasjon. Kan du kildebelegge at ordet "spesialbehandling" ble brukt om noe annet enn drap?

Hvor er det dokumentert?
Trodde det var snakk om statestikk som viste at X antall jøder ble sendt til arbeide i anlegg 1, Y antall jøder underlagt spesialbehandling, Z antall jøder ditt og datt osv.
At man kunne linke ordet spesialbehandling opp mot noe konkret uten å spekulere i det var nytt for meg.

Sitat
Robert Gellately, The Gestapo and German Society: Enforcing Racial Policy, 1933-1945, Oxford University Press, Oxford 1990.

Ah, ingen internettlink? Kunne vært interessant å ha lest.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!