avstemning
Spørsmål: Les artikkel i VG (under). Tror du på at Holocaust fant sted?
Ja, ingen tvil - 95 (93.1%)
Nei, det er kun oppspinn - 7 (6.9%)
Stemmer totalt: 95

Skrevet av Emne: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)  (Lest 23986 ganger)

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #90 : 10. januar 2007, 22:35 »
Men det spesielle er at de eksplisitt snakker om drap og så blander inn sonderbehandlung. Hva er poenget med ordet "sonderbehandlung" når de allikevel sier rett ut at det skal drepes?

Hva er poenget med å bruke synonymer? Hvorfor skal man ikke gjøre det? Og det står faktisk ikke drepe, det står "ødelegge".

Jeg har kikket på den iranske presidentens hjemmeside, men fant ikke noe om konferansen der. Derimot hadde han en hyggelig julehilsen.  Grin Jeg tror ikke du skal forvente at det ble lagt frem så mye nytt der. Jeg tror faktisk ikke at det var det som var poenget hans.

Du kan se på Ahmadinejads hjemmeside om du finner noe mer: http://www.president.ir/eng/
¡BASTA YA!

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #91 : 11. januar 2007, 12:49 »
Metal Man har vært på Google.com og funnet navnet på en kjemiker og en ingeniør. Det er imponerende! At han også foretrekker å komme med flere bastante og Tvedt/Irving-inspirerte påstander uten noen som helst kildehenvisning, vil sikkert ta pusten fra de fleste akademikere.

PS
Lykke til med masteroppgaven!

Vennlig hilsen
Nero 

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #92 : 11. januar 2007, 13:09 »
Vi kan i hvert fall konkludere med at Nero har gjort mindre enn Metal Man.

Vennlig hilsen
UpAndComming
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #93 : 11. januar 2007, 13:26 »
Hvis det ikke var en utryddelse, hvor ble det av alle jødene som forsvant?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #94 : 11. januar 2007, 14:03 »
Noe av poenget her var vel også HVORFOR de døde ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #95 : 11. januar 2007, 14:21 »
Spørmålet er jo " Tror DU på jødeutryddelsen?". Ser ikke noe om hvorfor der.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #96 : 12. januar 2007, 00:03 »
Hvis det ikke var en utryddelse, hvor ble det av alle jødene som forsvant?

Hvor er dokumentasjonen på at det faktisk forsvant 6 millioner jøder?
Vi vet at Stalin beordret tvangsflytting av utallige millioner i løpet av, og etter, krigen. Her kan det ha "forsvunnet" svært mange jøder.

Vi vet også at jødene var ekstremt upopulære i Øst-Europa rundt midten 1900-tallet. 60 minutes hadde en avsløring om en landsby i Polen der det stod et minnesmerke som sa at "her drepte Gestapo X antall jøder".
De snublet over noen ledetråder som etter hvert viste at det var polske jødehatere som hadde drept disse jødene og lagt skylden på Gestapo etter krigen.
Mange jøder var nok derfor forsiktige med å si de var jøder.

Videre legger man til grunn at det bodde 3 mill. jøder i Polen, men de tallene er suspekte. Jøder ble svært dårlig behandlet i Polen og mange flyttet ut. Videre flyttet mange østover når Tyskland og Sovjet invaderte Polen fra begge kanter.

Nøyaktig hvor mange jøder man kan gjøre rede for at døde vet jeg ikke, men jeg har fått inntrykk av at det spekuleres en del for å få "kabalen" til å gå opp.

Det er noe underlig med akkurat dette tallet 6 millioner ser du:

I følge hjemmeisden som har lagt ut denne avisartikkelen er den fra 1920, altså rett etter den FØRSTE verdenskrigen:


Allerede her presenteres påstanden om at nøyaktig seks milioner jøder er i ferd med å dø.

Denne er fra 1919 og her påstås det også at seks millioner jøder er i ferd med å dø i Europa, i tillegg brukes faktisk ordet "holocaust" her, 25 år før hendelsen vi i dag kjenner som holocaust faktisk fant sted:



Gitt at disse artiklene faktisk er sanne og ikke oppspinn så gir de jo inntrykk av at holocaust er en "resirkulert" påstand fremsatt i krigstid for å oppnå politisk og økonomisk gevinst.
Ikke vet jeg, men interessant er det i hvert fall.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #97 : 12. januar 2007, 00:08 »
Hvordan vet du at det ikke er omvendt? Wink At det er opplsyningene for at holocaus ikke fant sted som er fabrikkert.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #98 : 12. januar 2007, 00:11 »
Hvordan vet du at det ikke er omvendt? Wink At det er opplsyningene for at holocaus ikke fant sted som er fabrikkert.

Nei, det vet jeg jo ikke og det har jeg sagt hele tiden.
Men for debattens skyld så legger jeg ut det jeg har kommet over av informasjon fra "den andre siden" slik at folk selv kan gjøre seg opp en mening; og underveis så lærer jeg jo litt selv også og det er jo artig.

Hvis man ikke tør å se en sak fra flere sider og faktisk legge frem argumentene til "de fæle, onde, nazistene og holocaustfornekterne" så blir det jo ingen interessant tråd Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #99 : 12. januar 2007, 01:20 »
Tja, nå virker det som du har bestemt deg for EN side av saken, ikke to.. Wink Så du gjør vel det samme som de du kritiserer, bare med motsatt fortegn, og med et lite hyklersk parantes fordi du påstår å være bedre enn de.. Wink


Jødene har vært upoplulære i store deler av Europa siden 1000-1100, lengre tilbake også for den del. Boka Jødehat (Norske forfattere, pensum på historie) er anbefalt lesing i så måte.

Det er liten om noen tvil om at flere millioner tyske jøder "forsvant" under andre verdenskrig, det er også liten eller ingen tvil om at det var flere dødsleire der selve poenget med leirene var å desimere antallet jøder på effektivt vis. Om det så ble gjort via slavearbeid uten mat (kreativt nok kommer jo noen i debatten her også med skyld i retning de allierte... :Smiley jeg skal ikke engang kommentere det...), via medisinske eksperimenter, via vanlige henrettelser eller via gasskamre er forsåvidt fint lite relevant, selv om det også er bevist utover enhver tvil at gasskamre fant sted og at de ble brukt til det historiebøkene jevnt over forteller oss. Det at "forskere" med kjente nazisympatier ikke vil gå med på dette er ikke særlig overraskende eller særlig uvanlig, den menneskelige natur er relativt forutsigbar. Det som er skummelt er de i debatten som insinuerer at holocaust som helhet er en eneste stor svindel som den O-store jødiske konspirasjonen har funnet på for å tjene penger. Det er i realiteten her ytterste venstre og ytterste høyre i Norge møtes.. Det er for begge parter de onde zinonistene, de onde jødene, som er målet for det meste av hat. De onde jødene som styrer USA, de onde jødene som styrer russland.. De onde jødene finnes i enhver drakt, hvor det passer best for de venstre- og høyreekstreme. Selvsagt er ikke dette reellt, og det er skremmende at ellers oppegående mennesker indirekte fyrer oppunder slike myter..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #100 : 12. januar 2007, 02:22 »
Tja, nå virker det som du har bestemt deg for EN side av saken, ikke to.. Wink Så du gjør vel det samme som de du kritiserer, bare med motsatt fortegn, og med et lite hyklersk parantes fordi du påstår å være bedre enn de.. Wink

Niks. Det er ingen mangel på folk som er hellig overbeviste om at holocaust har skjedd her i denne tråden så da må noen ta på seg ansvaret for å legge frem motpartens synspunkter også dersom det skal bli balanse og debatt.

Sitat
Jødene har vært upoplulære i store deler av Europa siden 1000-1100, lengre tilbake også for den del. Boka Jødehat (Norske forfattere, pensum på historie) er anbefalt lesing i så måte.
Jepp; men jødehatet i Europa var ekstremt mye sterkere for 50-70 år siden enn nå, det var poenget mitt.

Sitat
Det er liten om noen tvil om at flere millioner tyske jøder "forsvant" under andre verdenskrig,

Hvor mange? Leste en tråd på nettet der noen siterte en jødisk statistiker som hevdet at det maks døde 500.000 jøder, så noen dissenser er det.
Ernst Zundel ga ut en pamflett som het "did six million really die?" der han blant annet la frem statestikk som skulle vise at det aldri var mer enn maks 3 mill. jøder under tysk kontroll (og at en god del av disse også overlevde slik at tallet 6 mill. er milesvis unna sannheten).
At disse folk er i kraftig mindretall nekter jeg imidlertid ikke for.

Sitat
det er også liten eller ingen tvil om at det var flere dødsleire der selve poenget med leirene var å desimere antallet jøder på effektivt vis.

Samtlige leire som hevdes å være såkalte utryddelsesleire var, og det er alle forskerne enige om, også arbeidsleire.
I Auschwitz ble det blant annet laget uniformer, i Treblinka tror jeg det var demontering og resirkulering av fiendtlig ammunisjon som stod på programmet osv.

Sitat
Om det så ble gjort via slavearbeid uten mat (kreativt nok kommer jo noen i debatten her også med skyld i retning de allierte... :Smiley jeg skal ikke engang kommentere det...), via medisinske eksperimenter, via vanlige henrettelser eller via gasskamre er forsåvidt fint lite relevant, selv om det også er bevist utover enhver tvil at gasskamre fant sted og at de ble brukt til det historiebøkene jevnt over forteller oss.

Hvis det påstås at metode "A" ble brukt og det så viser seg at dette ikke stemmer kan man ikke bare "hoppe" over på en annen ad hoc forklaring og si "nei, men da ble de drept på annet vis". Studerer ikke du jus?
Nå har jo jeg vist at det finnes folk som har skrevet lange avhandlinger og bøker der de forsøker å bevise at det ikke fantes gasskamre i disse leirene i Polen, så 100% enighet om det temaet er det nå ikke.
Rett etter krigen ble det påstått at jøder ble drept via samlebånd, elektriske gulv, at de ble brent opp, fryst i hjel osv.
Nå er det bare gasskamrene og summariske henrettelser igjen. Det er jo klart at det er interessant å se om også disse påstandene tåler å bli utsatt for undersøkelser eller ei.

Her finner du en liste over bøker tilgjengelig gjennom nettsiden vho.org
som stort sett bare omhandler holocaustfornektelse. Som du ser er det her alene 144 bøker om emnet.

Synes innlegget ditt bærer preg av at du begynner å bli sint og trassig over en debatt som du ikke liker. Har jeg rett?
I så fall er du nok litt for ømfintlig for denne tråden.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #101 : 12. januar 2007, 08:03 »
Så.. du skal kritisere mitt ressonnement i den samme tråden som du bruker kilder som "jeg har sett"? Wink

1) Du hopper _veldig_ beleilig inn i posisjonen som den som skal forsvare det synspunktet du gjør, minner om en Izzat-tråd tidligere gjør ikke at de brune kantene forsvinner så lett.

2) Jødehatet i europa er under stadig vekst, så det skal du faktisk ikke si for sikkert, vi har bare mekanismer som holder det på et annet nivå.

3) "Jeg leste et sted på nettet"... nei, siter faktiske kilder som kan feilsjekkes.

4) "Siden leirene var arbeidsleire kan de ikke i tillegg ha vært utryddelsesleire". Nei.. Det er ingen logisk sammenheng der.

5) "nå har jo jeg vist at det finnes folk som har skrevet lange avhandlinger og bøker der de forsøker å bevise at det ikke fantes gasskamre i disse leirene i Polen".. Uten at du har vist til noen med kredibilitet eller som skriver på en måte som faktisk beviser noe som helst. Igjen er kildemanglen din kritisk.

Til slutt må jeg vel bare si at det er trist at du svarer på stadige kildespørsmål o.l. med "nå er du sur".. er ikke det en debatteknikk vi la av oss på ungdomsskolen? Wink Hvis du ikke tåler at noen krever at du legger _litt_ mer kredibilitet og falsifiserbarhetsmuligheter bak dine "påstander" så bør kanskje du komme deg ut av tråden..? Løse påstander, myter og særs brune undertoner som holder fin preussisk takt med det du har skrevet i andre tråder beroliger meg ikke, om du ikke tåler at jeg påpeker det får du... igjen.. vurdere en annen tråd.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #102 : 12. januar 2007, 09:32 »
Applaus til Hr.Thyve Gull

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #103 : 12. januar 2007, 09:56 »
Mens jeg venter på drosjen til flyplassen:

Leste en tråd på nettet der noen siterte en jødisk statistiker som hevdet at det maks døde 500.000 jøder, så noen dissenser er det.

Okay, hvem er denne statistikeren, hvor har han publisert resultatene sine, og hva er kildene hans?

Ernst Zundel ga ut en pamflett som het "did six million really die?"

Han ga også ut “The Hitler we loved and why”. Dette er en renspikket nazist.

At disse folk er i kraftig mindretall nekter jeg imidlertid ikke for.

Nazistene er i klart mindretall, ja.

Samtlige leire som hevdes å være såkalte utryddelsesleire var, og det er alle forskerne enige om, også arbeidsleire.

Der er ingen motsetning mellom å ville ta livet av folk og å utnytte arbeidskraften deres først.

Hvis det påstås at metode "A" ble brukt og det så viser seg at dette ikke stemmer kan man ikke bare "hoppe" over på en annen ad hoc forklaring og si "nei, men da ble de drept på annet vis".

Såvidt meg bekjent har det aldri vært påstått av noen troverdig kilde at alle holocaustofre ble drept på eksakt samme måte.

Rett etter krigen ble det påstått at jøder ble drept via samlebånd, elektriske gulv, at de ble brent opp, fryst i hjel osv.

Rett etter krigen var det ingen som hadde oversikt over hva som hadde skjedd, eller endog kunne fatte at forbrytelser på en slik skala var blitt begått. Det er forøvrig slik at jøder som ble utsatt for medisinske eksperimenter døde som følge av kulde, varme, elektrosjokk, brannskader, osv. At det tok tid før man klarte å finne ut av hvilke som var det mest utbredt dødsårsaker er helt naturlig.

Nå er det bare gasskamrene og summariske henrettelser igjen.

Dette er en en fullstendig misvisende fremstiling av den historiografiske utviklingen.

Her finner du en liste over bøker tilgjengelig gjennom nettsiden vho.org
som stort sett bare omhandler holocaustfornektelse. Som du ser er det her alene 144 bøker om emnet.

At disse folkene har gitt ut omtrent like mange bøker som Margit Sandmo forteller da absolutt ingenting om deres vederheftighet.

Synes du det er like morsomt å diskutere kommunisters forsøk på å bortforklare Stalins forbrytelser?

Jeg drar til København, og ønsker alle en god helg!
¡BASTA YA!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tror DU på jødeutryddelsen? (2VK)
« #104 : 12. januar 2007, 10:17 »
Han ga også ut “The Hitler we loved and why”. Dette er en renspikket nazist.

Akkurat det er ikke nødvendigvis noe argument; og i den grad det er det viser vel det bare at kildekritikken de siste 50-60 årene har vært litt "skjev" ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!