Skrevet av Emne: "SATS dopingtester alle"  (Lest 22201 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

"SATS dopingtester alle"
« : 01. november 2005, 12:17 »
Fra BA i dag. SATS har, ikke overraskende selvsagt, bestemt seg for å dopingteste sine kunder:

Sats vil doping-teste medlemmer
Ansatte hos Sats går på opplæring hos Antidoping-Norge for å lære å kjenne igjen signaler påbruk av dopingmidler. Nå ønsker Sats å teste kundene sine også.

Sats hadde frem til 2001 anledning til å dopingteste kundene. Men forbrukerombudet satte foten ned.

- Jeg er overrasket over at myndighetene ikke har kriminalisert enhver befatning med doping, sier Anders Grøterud, informasjonsdurektør i Sats Norge til BA.

- Vår holdning til dop er enkel. Nulltoleranse, sier han til BA.

Han reagerer på at det ikke ble satt inn andre former for testing, da Sats ble fratatt muligheten til å teste sine medlemmer. Håpet hans er at de nå igjen kan få tillattelse til å teste folk som trener i studio.

OPPLÆRING

- Vi er i ferd med å formalisere et samarbeid med Antidoping Norge . De ansatte går allerede i opplæring om hvordan doping arter seg.

- Dessuten er det laget et frivillighetsskjema, som vi vurderer å innføre. Her kan kundene selv skrive under på at de kan bli dopingtestet av oss. Dette er en praksis som er på vei opp. Det er imidlertid ikke noe vi kan kreve av hensyn til personvernet, sier Grøterud.

Antidoping Norge melder om ti prosent økning i dopingbeslag siste året. Det landsdekkende treningssenteret samarbeider allerede med dopingjegerne.

I kontrakten til de ansatte går det frem at det er oppsigelsesgrunn dersom noen bruker eller på annen måte befatter seg med dopingmidler.

- IKKE NAIVE

Grøterud avslår ikke muligheten for at det ligger dopede muskler under deres apparater.

- Vi er ikke så naive at vi ikke tror det kan forekomme, sier han.

- Men atmosfæren i Sats skal ikke være fokusert på den perfekte kroppen, men gleden med trening. Det er ingen kultur for ekstrem styrketrening. Du finner ikke de tyngste vektene hos oss, hevder Grøterud.

- Er mange kastet ut etter mistanke om doping den tid dere har eksistert?

- Vi har løst det individuelt der vi har hatt klare indikasjoner eller mistanke, sier han.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "SATS dopingtester alle"
« #1 : 01. november 2005, 13:25 »
- Men atmosfæren i Sats skal ikke være fokusert på den perfekte kroppen, men gleden med trening. Det er ingen kultur for ekstrem styrketrening. Du finner ikke de tyngste vektene hos oss, hevder Grøterud.[/b]


Nei, og alle de som trener seriøst er ekstreme. Er vel ca ingen av de som konkurerer i styrke eller volum som trener på sånt et tullesenter heller da. Helt idiotisk. Hva med å la noen "rene", store, sterke folk trene der da, og la alle se at det er mulig å bli stor og sterk uten dop? Er ikke akkurat forebyggende å gjøre det på denne måten som Sats gjør. Tenk deg at du er 16 år og ikke er det minste fornøyd med kroppen din. Du vil bli stor og sterk. Du begynner på Sats og du ser ingen som har "lykkes" skikkelig med treninga og kommet langt, men du ser mange som trener dag ut og dag inn med jallavekter. "Hmm, kanskje jeg faktisk bruke dop for å bli stor..? Jeg mener, skulle jo tro at det var noen her som var litt store ettersom de har trent så lenge, men feilen er sikkert at de ikke boler.. Kanskje jeg skal ta en kur.." osv osv osv

- Er mange kastet ut etter mistanke om doping den tid dere har eksistert?

- Vi har løst det individuelt der vi har hatt klare indikasjoner eller mistanke, sier han.

Hva skal det bety da? At de har kasta ut folk pga "indikasjoner" eller mistanke..? Har de i det heletatt lov til det..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "SATS dopingtester alle"
« #2 : 01. november 2005, 13:56 »
Quoter fra BA, samme artikkel som diskuteres her:

Sitat
Birte Andersen (18) (t.v.) og Hilde Foss Angeltveit (19) går idrettslinjen på U Pihl videregående skole, og trener tre timer om dagen fem ganger i uken. De stiller seg positive til forslaget om dopingtester på treningsstudioet. - Det gir et klart signal om at doping ikke er akseptert.

biggrin Gode kunder, mao..


The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: "SATS dopingtester alle"
« #3 : 01. november 2005, 14:06 »
glad jeg endelig har fått kontrakten min hos SATS finito makan til dritt sted skal man se lenge etter til 519,-pr mnd Shocked


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "SATS dopingtester alle"
« #4 : 01. november 2005, 14:06 »
Trent der lenge? Erfaringer?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: "SATS dopingtester alle"
« #5 : 01. november 2005, 14:18 »
Jeg trener på SATS........føler meg ikke stor, men der jeg trener er det en del store karer, senest igår en som lå og pressa 140 kg benk på samme måte som de fleste varmer opp. Men det er helt sikkert mye husmødre der også-de hopper hodet mitt glatt over. Har trent der lenge, og det er det nærmeste gymmet, det er vel grunnen. For meg er ikke motivasjon noe problem-jeg er der for MIN del, for å konkurrere med meg selv og bli bedre-så gir jeg blaffen i om det er Arnold eller fru Hansen som trener ved siden av meg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: "SATS dopingtester alle"
« #6 : 01. november 2005, 14:27 »
Trent der lenge? Erfaringer?

Jepp 1år..

Har ikke særlig mye og si om det egentlig..

De har ok med maskiner ok med vekter ok staff..

Trene rygg??"nei vi trener bare biceps og bryst" hehe den har jeg hørt sikkert 10ganger på Sats minst..

Det er et hel ok gym viss det hadde kostet 350,-pr mnd men til 519,-pr mnd vil jeg si dårlig..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "SATS dopingtester alle"
« #7 : 01. november 2005, 15:03 »
Samme f**n for deg om du har rent mel i påsan vel ?

Hva har det med prisen å gjøre?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: "SATS dopingtester alle"
« #8 : 01. november 2005, 15:13 »
Samme f**n for deg om du har rent mel i påsan vel ?

What`?

Om jeg har rent eller urent mel i påsan skal ikke ha noe og si..Men ja er rent skal lage vafler nå forresten..

Sats er og forblir et dårlig sted og trene pga de bygger opp fordommer som baserer seg på at folk med mye muskler de boler..




Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: "SATS dopingtester alle"
« #9 : 01. november 2005, 15:14 »
 rofl sats / spenst, og de greiene der.. kan ikke gjøre annet enn å le! Har dere anledningen til å trene et annet sted så gjør det!!!  rofl

"Men atmosfæren i Sats skal ikke være fokusert på den perfekte kroppen, men gleden med trening. Det er ingen kultur for ekstrem styrketrening. Du finner ikke de tyngste vektene hos oss, hevder Grøterud. "  rofl Erter
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "SATS dopingtester alle"
« #10 : 01. november 2005, 15:26 »
Det ironiske er at hverken sats eller spenst hadde eksistert hadde det ikke vært for dophuer og boletryner som Arnold, Franco, Dorian og Ronnie... Gutter som leker med STORE vekter!!

p.s. På gymmet til Holte på Brekstad har de hantler opp til 100 kg!  Grin

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: "SATS dopingtester alle"
« #11 : 01. november 2005, 16:26 »
Nuh vel.. Problemet er vel at alle som veier over 85kg i manges øyne har "arnoldmuskler".. og med den holdningen SATS har viser de med all tydelighet at de IKKE vil at SATS skal være for alle, men for den gjennomsnittelige nordmann, noe som utelukker de aller fleste styrkeløftere i litt tyngre klasser, selv om de er rene småbarn..

Det du her sier er at man helt uten videre kan SE at noen doper seg, dette medfører ikke riktighet slik jeg ser det...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "SATS dopingtester alle"
« #12 : 01. november 2005, 16:41 »
Men det er jo bare å innse at de KAN IKKE teste alle kundene sine, hvor skal de ta pengene til det fra ?? Testing er dyrt og SATS er et komersielt senter som vil tjene penger. Et typisk senter har ca. 1000 medlemmer mer eller mindre, og da kan jo de som vil gange det opp med de kronene det koster å teste én enkelt medlem.

Det er klart, dette kan sorteres litt etter useende - dessverre, men å gjøre dette er rasistisk og kan ikke gjennomføres.

Er det virkelig bare jeg som ser at dette er skremselspropaganda fra ende til annen. Hva annet kan SATS egentlig si ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456

SV: "SATS dopingtester alle"
« #13 : 01. november 2005, 16:55 »
Ingenting.

Hvorfor mener du at Sats er dårlig bare fordi de mener at et treningstudio skal være for alle ? Det er ikke alle som trener for å bygge store muskler vettu .
OG......jeg trodde de fleste visste nå at man får ikke arnoldmuskler ved å ha rent mel i påsan. Så kommer det inn en no ala coleman ( satt på spissen) inn på Sats så er det rimelig å tro at den personen trøkker. Trenger ikke gå på kurs for å se det.
Håper vaflene smaker Wink



Det blir jo ikke for alle, når de "henger ut" de store på gymmen, og stiller de for doping test? hadde blitt sur jeg om jeg var såpass stor, og trente der, og de ville ha meg ut av gymmen, for jeg løftet for mye

Utlogget epCz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 456
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 456

SV: "SATS dopingtester alle"
« #14 : 01. november 2005, 17:10 »
Det skal være for alle jo .....enten du vil bygge muskler, trene kondisjon osv.....
En ting er jo seff å mistenke digre menn ( og kvinner) for å bole....men man kan jo kanskje mistenke disse som bruker uhorvelig mye tid på kondisapparatene også da..... :Smiley

yep, sant! altså; du tenker på at om de først skal sjekke noen, burde de sjekke de fleste! isåfall er eg enig med deg! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!