Skrevet av Emne: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P  (Lest 2631 ganger)

Utlogget Svetlana

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 245
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 245

  • Pump it up!
SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #15 : 10. november 2005, 09:18 »
hvordan er det å gå/jogge disse minuttene om morgene før frokost, om man går på diett, dvs i mitt tilfelle: 2 ryvita med magert pålegg og en shake med kasein ?
er det dårlig frokost til å kunne ta en luftetur før frokost ?

En liten gåtur på 45-60 min. på morgenkvisten før frokost er en fin fin ting når man er på diett, men synes kanskje den frokosten din var i det minste laget. Da jeg var på diett i vår så var alltid frokosten det største måltide.

Utlogget torgeirlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #16 : 10. november 2005, 14:25 »
En liten gåtur på 45-60 min. på morgenkvisten før frokost er en fin fin ting når man er på diett, men synes kanskje den frokosten din var i det minste laget. Da jeg var på diett i vår så var alltid frokosten det største måltide.

ok. Men skal man egentlig ta denne gåturen på 45-60 min i et tempo slik at man svetter, eller en slik tur at man kan nesten direkte gå til feks skolen rett etterpå ? Eller skal den turen være såppas at man dusjer for hver morgentur ? Smiley

om denne frokosten er for liten. skal jeg ta et par ryvita tilk, eller gå over til noe helt annet, når jeg skal gå ned i vekt ?

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #17 : 10. november 2005, 16:31 »
Snakketempo, det er en grei regel. Gå i et slikt tempo at du greit klarer å snakke fullstendige setninger. Er en bra trent(kondis) fra før, så svetter en nok litt på denne turen. Det varierer fra person til person. Men jeg pleier å dusje hver morgen uansett, så for meg blir det egentlig ikke et spørsmål om behov pga svette. Men er da uansett normalt å vaske seg om morgenen, så hvorfor ikke ta en rask dusj mener jeg. går nå ofte fortere.

Men altså: Stå opp, gå 45-60 min, stelle seg, spise frokost. Finnes ikke bedre og mer oppkvikkende morgen enn dette Wink
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Svetlana

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 245
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 245

  • Pump it up!
SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #18 : 10. november 2005, 17:32 »
ok. Men skal man egentlig ta denne gåturen på 45-60 min i et tempo slik at man svetter, eller en slik tur at man kan nesten direkte gå til feks skolen rett etterpå ? Eller skal den turen være såppas at man dusjer for hver morgentur ? Smiley

om denne frokosten er for liten. skal jeg ta et par ryvita tilk, eller gå over til noe helt annet, når jeg skal gå ned i vekt ?

Alltid svett etter mine morgenturer.  Smiley
Egentlig så liker jeg best å ta en liten joggeur i moderat tempo (40-45 min.) før frokosten min. Synes personlig dette er mer effektivt enn å gå, men det er mange delte meninger om hva som er best av disse to formene for morgenardio på dette forumet. Det viktigste er å finne noe som passer for deg slik at du ikke går lei osv.

Om du legger til flere knekkebrød eller bytter til noe annet må du selv bestemme. Her er jo også det viktigste at du spiser mat som du liker og som passer inn i din hverdag.
Jeg spiser alltid havregrynsgrøt med kli og melk til frokost, uavhengig om jeg er på diett eller ikke (dog mindre porsjon når jeg deffer), nam nam  Smiley


Lykke til med vektreduksjonen din!

Utlogget rustad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 283
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 283

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #19 : 11. november 2005, 10:44 »
30-40 min er vel vanlig. Men det er riktig som Franklin sier. Få i deg mye frokost, for å klare å fungere utover dagen !
Member of: Sagtjernets Helter


Kanaris !

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #20 : 11. november 2005, 10:51 »
Jeg går morgenturer stort sett hele året. Syns det er en veldig deilig måte å starte dagen på. Går sjeldent lengre enn 50 minutt, og sjeldent kortere enn 45 ! Eneste dagene jeg ikke går er dagene jeg trener bein, 1-2 ganger i uken, og når jeg skal på jobb på lørdagsmorgenene klokka 6. Går heller ikke de dagene jeg har fått for lite søvn, da jeg syns at en god restituering er viktigere enn å gå den ene morgenturen. Blir i gjennomsnitt 3-4 ganger i uka kan jeg tenke meg til.

Frokosten min, som inntas rett etter endt kardio, består av 30g proteinshake og 100-150g havregryn samt omega 3 og multivitamin. Merker at jeg får en økt matlyst som virker utover hele dagen, og tar ikke lengre enn 1,5-2 timer før jeg er sulten igjen etter en stor frokost. Dette gjelder stort sett kun de første måltidene, videre går det omtrent en 2,5-3 timer før jeg kjenner sulten igjen
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #21 : 11. november 2005, 12:36 »
Kjenner igjen det med økt matlyst, ja. Det som gjelder da er å spise sånn ca det en gjør til vanlig Wink Da forsvinner fettet Smiley ihvertfall min erfaring Smiley
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #22 : 11. november 2005, 14:36 »
Ja det er slik jeg og ser det, dersom en ikke er ute etter et slavisk matprogramm med kaloritelling og hele greia. Jeg gjør det kun for å begrense mengden fett jeg legger på meg mens jeg er på kalorioverskudd + at jeg liker å stå opp litt tidligere å få en frisk start på dagen.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #23 : 29. januar 2006, 14:50 »
hvor lang tid bruker man sånn ca på å få vekk 10 cm feks rundt livet?

Utlogget Gou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

SV: for tidligt og jogge kl 06:00 om morgonen? :P
« #24 : 31. januar 2006, 14:24 »
Jeg står opp nå før skolen (skolen starter som regel kl 08:15 eller 10:15 så da varierer det litt) , men jeg går en tur på ca 45-55minutter.
Herligt med frisk luft og kjenne at kroppen starter. Smaker EKSTRA godt med frokosten også Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!