Skrevet av Emne: Mistet matlysten HELT - hjelp meg med oppskrifter o.l.  (Lest 1245 ganger)

Utlogget Robzilla

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 531
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 531

Hei.

Jeg sliter virkelig med å få spist nok nå om dagen, har vanligvis 5 måltider med fast føde, og regner vi bort frokost som er havregryn, så er det igjen 4 som jeg trenger hjelp med.

Disse 4 består som regel av 2 med kyllingfile, 1 med tunfisk og 1 med laksefilet (alle måltidene har jeg som regel brunris eller fullkornspasta til)

Spørsmålet mitt er da om noen kan gi meg noen bra tips til å variere kyllingfiléten med først og fremst, (er mye fine middagsoppskrifter her, men trenger noe lettvint som er fort å lage, ikke med lurbærblader og annet dill, hehe)

Deretter om dere har noen gode tips til rett og slett få tilbake matlysten (spiste myye mer ifjor når jeg var på BULK).

Takker for alle mulige svar Food

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

Er du på deff eller bulk nå? Eller skal du bare vedlikeholde? Høres ut som om du har problemer å få i deg nok mat, så du er kanskje på vei opp i vekt?
Det som har funket for meg er å legge seg på et solid kaloriunderskudd i noen få dager (drite i bulken). La kroppen bli skikkelig sulten. Da skal du se at selv den maten som ikke vekket appetitt tidligere gjør det da.

Et tips til snaddermat med kyllingfilet er salat:
Ha en tom iskremboks. Fyll med tomat, champignon, løk, mais, pastarør/skruer, oliven, salat, osteterninger og en kyllingfilet i terninger. Ha over god olivenolje, og gjerne litt cherryeddik. Jeg foretrekker også pepper og aromatkrydder. Det blir best om kyllingen og pastaen er lun.
Legg på lokket og rist god.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sjekk sticky-trådene øverst i forumet, mange ulike oppskrifter å velge blandt der. Prøv å finne mat som frister og mat du er glad i. Flytende føde er som oftest enklere å få ned enn fast føde når matlysten mangler.

Du vil absolutt ikke bruke lang tid på å lage mat men det trenger ikke kreve mye innsats eller lang tid å gjøre det lille ekstra som gjør maten mer innbydende og at den smaker bedre. Variasjon kan også være lurt for å friste smaksløkene litt.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!