Skrevet av Emne: Steorider - Fordeler, ulemper  (Lest 15014 ganger)

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #15 : 24. november 2005, 07:17 »
En kan jo sammenlige med en kar som ikke løfter en finger, sitter hele kvelden og ser på TV og fyller kroppen daglig med potetgull og sjokolade. Dette er etter min mening virkelig usunn livstil. Anbefaler ikke med dette på noen måte at noen skal bruke doping for prestasjonfremmede resultater, men jeg ønsker å vise forståelse for at noen gjør det......

Akkurat dette er jeg helt enig i!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #16 : 24. november 2005, 08:19 »
Treningspartneren min er 60 år. Han er sterk som en okse. Han er rein.
Når jeg er 60 år vil jeg være som han.

Han jeg trente med for 5 år siden er 25 nå. Han har et stygt tilfelle av gyno.
Han har gått ned fra 95 kg deffet til 70 kg. Han sliter med hodet.
Han kommer muligens aldri til å bli stor igjen.

Når vi er 60 år vil han ønske han var som meg.
Heavy Stupid

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #17 : 24. november 2005, 08:22 »
De som driver med dette tror jeg tar alle forholdsregler for å minimalisere risikoen. Vi må huske at de som driver med dette har en svært aktiv livstil, de spiser svært sunt og tar forhåpentligvis flere legekontroller.

Innlegget ditt var bra nok det, men akkurat i det jeg siterer tror jeg nok du tar grundig feil, dessverre. Det er nok de aller aller ferreste som følger opp bruken sin med å ta blodprøver, og på langt nær alle trener eller spiser slik de burde ha gjort. Men det er klart, noen fins det som tar alt de kan av forhåndsregler - men uansett vil jo spørsmålet komme om man oppdager en "skade" som har skjedd. Er det irreversibel på noen måte ? Og akkurat det spørsmålet tror jeg det er svært få misbrukere som kan komme med et klart svar på.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget høggern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #18 : 29. desember 2005, 04:18 »
det her blir latterlig!!!  å si at en par uker trening på steroider tilsvarer et par års rein trening er noe av det dummeste jeg har hørt! det virker som de fleste som kommer med meningen sin knapt nok vet hva steroider er.. 

det holder ikke å si at steroider er juks... hvem er dommer? i idrettssammenheng så er jeg enig i at det er juks, men for mannen i gata holder det rett og slett ikke. det er heller ikke ulovlig å bruke steroider, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange har så jævlig problemer med hva andre folk velger å dytte i seg. så lenge det ikke går utover noen andre, så er det komplett likegyldig for alle andre enn brukeren selv!! samme hva som blir sagt, så er doping kommet for å bli. å bruke steroider er et personlig valg som må respekteres på lik linje som de som har valgt å trene reint

men det som plager meg mest er alle de som tror at det er bare  å hive i seg en boks med piller eller sette en par sprøyter så vips så er du arnold.. jeg har mer respekt for de som gjør det som må til for å nå sine mål, uansett hva det innebærer, enn for folk som aldri kommer i nærheten av hva de drømmer om og lar frustrasjonen sin gå utover andre som har gjort det som har måttet gjøres.

ikke misforstå, steroider har gjort mye negativt for folk og kan være svært skadelig, men er folk villige til å ta en slik risoko så for all del kjør på!i bunn og grunn er det et personlig valg som angår kun deg selv og ingen andre

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #19 : 02. januar 2006, 15:55 »
«Jeg er ingen juksemaker - jeg gjør det som trengs for å vinne.»

                                                                                - Ben Johnson
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #20 : 03. januar 2006, 09:34 »
Blabla, man får ikke gyno automatisk om man dytter i seg steroider som mange tror, dte farligste angånede steroider er UVETTIG BRUK. vi snakker om hvor aromatiserende bolet er, omman bruker anti østrogen medikamenter etter endt bruk som er et MUST.
trenng ogkosthold etter endt bruk.
og en annen faktor er stacking, nedtrapping osv.

lest mange amerikanere på doping forum, de har cyclet steroider i over 10 år, eneste de har er høyt blodtrykk, forstørret hjerte, ingenting mer fordi de har peiling på riktig bruk.

alfaomega er hvilke steroider man bruker og hvordan man bruker dem, det finnes mangemange og hver eneste en har forskjellig virkning, effekter,sideeffekter.

Mye som avhenger omfolk begynenr med dop er kulturen de tilhører, veitom ei bygd som har slik doping kultur, på skolen min er det en som boler og gjett hvor han er fra?! den plassen der det er dopingkultur ja. de fleste der maxer på 300kg i benk. (devoksne altså)

jaja, greit nok det tenker jeg, men armene hans er jo på størrelse medmine jo, og det er ikke akkurat schwere, altfor tidlig sier jeg bare, det er det som er så synd, de bruker steroider i ung alder for å speede opp prosesssen. på en måte da har han allerede ødelagt sjansen forå brukse det senere når det begynner å bli tyngre å gaine på seg.
men det her å begynne med det i for ung alder går vel egentlig også under uvettig bruk.

å ang. det at folk har ekstremtlite peiling på steroider syns jeg er en skam, det er så vanlig i samfunnet at det bude bli tatt inn i gymtimene opåskolen og folk få undervisning i det. da vi hadde teori på skolen begynte læreren å bable om doping, LOL, sier jeg bare, jeg gadd ikke protestere en gang, ingen visste NOE vettugt, BARE  vranglære. pålærern å.

eneste jeg gadd orke meg til å protestere mot var da han påsto at penisen krymper.
da flirte jeg og sa at ihvertfall så må det bare være testiklene for penisen er heller antatt å bli større pga. de androgene (bla. kjønnsorganutviklende hormon) effektene kunstig testo fører meg seg. og en penis kan heller ikke krympe, det er fysisk umuligmedmindre du skjører vekk svampvev. og det er svampvevikke muskelvev også. gadd ikke ta med at hypofysen blir inaktiv pga den merker at den får tilført testosteron og slutter å signalisere til testiklene som da blir inaktive og siden de er kjertler så vil de sakte begynne å minske i størrelse sålenge de er inaktive. så enkelt som det men de apene hadde ikke skjønt det uansett, nesten som jeg følte meg pliktet tilå gå fram å undervise dem sjøl, de klarer bare såvidt å si "anabole steroider". samtidig går de og fordømmer og dømmer steroider etter myter og dumme teorier. lættis sier jeg bare.

han sa han hadde sett et intervju av en tolvår gammel gutt og de spurte har du merket noe sideeffeketr av bruken?
nei, absolutt ingenting, sa han med mørk stemme veldig dypog skulderbrei som faen.
!!!LOL mathafacka!!!
hærregud jeg flirte inni meg,
1. man sprenger ikke opp som arnold det tar årevis med trening og enda er man ikke like stor som arnie.
2. en tolvåring kan ikke være såskulderbrei i det hele tatt, skjelettet har jo IKKE BEGYNT Å VOKSE MANNLIGE KJØNNSTREKK SOM BREDERE SKJELETTVEKST I SKULDERPARTIET ENGANG. TOLV ÅR-SMAL SOM EN STREK= | FRA TOPPTIL TÅ.
hva emner du at han har 1 meter med kjøtt på siden av skuldrene da eller din sau?
3. mørk stemme, jeg har selv aldri erfart at dopbrukere har spesielt mørkere stemme, seff langvarig bruk mørker den noklitt men uansett at en tolvåring skulle få stemmen mørknet og sprøree når han ikke engang har kommet i puberteten engang og bare brukt roids i et år max er det jo totalt lættis at stemmen skulle rukket å bli hardcoremørk.

den historien hans luktet seriøst tull, det verste var at klassen slukte det også. Ohmy
mao, myter og andre påstander forhåndsdømming av personer forsterket 900% pga en dum "fagdyktig"person "har sagt det"

jeg var dypt fascinert av steroider i vertfall et halvtår og leste alt jeg komover av det.
jeg vet engod del, men innnrømmer at det ikke eråpålangt nærnok tilå framstå som ekspert, men at jeg vet mer enn nok tilå ståpåmine påstander er vertfall fakta.

en annen ting angående problemstillingen til trådstarter, fordeler ulemper, ulempene kunne blitt betydelig redusert hvis nybegynnere fikk den informasjonen de trengte av det desøker etter. på alle norske sider er steroidebruk tabu belagt deluxe. dopingtelefonen sitt forum f.eks, de skal væreprevantivog få folk til å slutte med doping og ikke begynne å hjelpe desom driver med det til å slutte.

eneste man får ut av dem er "vi frigir ingen informasjon blbla, doping er skadelig, ikke gjør det, her får du ikke vite noe, slutt." hva er vitsen med det forumet?? for å fåfolk til åikke bruke det hadde det kanskje jhulpetå væremeråpenomdetog ihvertfall tipse demom hvordan manskalgjøre det forå unngå sjokktilfeller somekstrem gynoov.

stakkars kidsa gjør det uansett, ogsjansen er stor for at de gjør det helt i blinde å bare kjører sprøyta i seg oglar det gåsin gang. steroide bruk påriktig vis kan sammelignes medvitenskap. jævla komplisert.

en person som såog si hadde bestemt seg for å begynne på steroider spurtemeg om det engang ogistedenfor å bare si at: det er farlig,eller kjør på!så ga jeg han en milelangt svar om alt fra begynnelse tilslutt, og han takket for et "jævlig godt svar" og ombestemte seg. dett var det han lurte på:
1.Kan man ta en "kur" for så og slutte med steroidene og likevel beholde den muskelmassen man fikk?

2.Hvor dyrt er det for en "kur"? Den beste og minst skadelige typen.

3.Er det noen andre bivirkninger? Krymper penisen,mer sjeggvekst,grovere stemme??

woaw, jeg ga han det han ville vite pluss mye mer, og han innså at det var vel ikke verdt det uansett.hmm...pluss at han lærte litt og fikk avkreftet noen dumme myter.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #21 : 03. januar 2006, 09:42 »
Jan B??


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #22 : 03. januar 2006, 09:59 »
det her blir latterlig!!!  å si at en par uker trening på steroider tilsvarer et par års rein trening er noe av det dummeste jeg har hørt! det virker som de fleste som kommer med meningen sin knapt nok vet hva steroider er.. 

det holder ikke å si at steroider er juks... hvem er dommer? i idrettssammenheng så er jeg enig i at det er juks, men for mannen i gata holder det rett og slett ikke. det er heller ikke ulovlig å bruke steroider, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange har så jævlig problemer med hva andre folk velger å dytte i seg. så lenge det ikke går utover noen andre, så er det komplett likegyldig for alle andre enn brukeren selv!! samme hva som blir sagt, så er doping kommet for å bli. å bruke steroider er et personlig valg som må respekteres på lik linje som de som har valgt å trene reint

men det som plager meg mest er alle de som tror at det er bare  å hive i seg en boks med piller eller sette en par sprøyter så vips så er du arnold.. jeg har mer respekt for de som gjør det som må til for å nå sine mål, uansett hva det innebærer, enn for folk som aldri kommer i nærheten av hva de drømmer om og lar frustrasjonen sin gå utover andre som har gjort det som har måttet gjøres.

ikke misforstå, steroider har gjort mye negativt for folk og kan være svært skadelig, men er folk villige til å ta en slik risoko så for all del kjør på!i bunn og grunn er det et personlig valg som angår kun deg selv og ingen andre

Helt enig!! Endelig et innlegg med litt vett! Og for å svare på hvorfor du ikke skjønner at så mange har problemer med hva andre putter i seg.... Heh! Se: Missunellse evt. janteloven. :Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #23 : 03. januar 2006, 10:04 »
lest mange amerikanere på doping forum, de har cyclet steroider i over 10 år, eneste de har er høyt blodtrykk, forstørret hjerte, ingenting mer fordi de har peiling på riktig bruk.

Kombinasjonen høyt blodtrykk og fortykket hjertevegg er ikke noe å spøke med heller. Tipper de byggerne du snakker om heller ikke har utført kontrastrøntgen av koronarkarene sine, for å se hvordan blodårene ser ut fra innsiden. Aksellerering av åreforkalkningsprosessen er en fryktet senvirkning av langvarig steroidbruk, og gir seg gjerne ikke til kjenne før 70% av blodårediameteren er tettet til. Da er hjerteinfarktet svært nært forestående.
Det jeg imidlertid er mest redd for når det kommer til kronisk steroidbruk, er utvikling av leddforandringer (redusert bruskhøyde, randpåleiringer, subkondral osteoporose, cystedanneler) og slitasjeskader, som man heller ikke alltid merker "med en gang".
Ikke lett å knebøye 300kg med kneprotese.  woot

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget xfer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 94

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #24 : 03. januar 2006, 10:11 »
sant så sant HITman.
virker som du har peiling på det her lukter jeg copypaste, værre fremmedord enn professor jo. Erter

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #25 : 03. januar 2006, 10:18 »
sant så sant HITman.
virker som du har peiling på det her lukter jeg copypaste, værre fremmedord enn professor jo. Erter

Copypaster ingenting, har bare god gammeldags peiling.  Book  Deal  rofl

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #26 : 03. januar 2006, 10:53 »
For å fullt ut forstå steroider må man ha særdeles gode fysiologisk innsikt med henblikk på kropp og sjel. Så siden jeg verken er kjemiker eller fysiolog kan jeg gi deg noe eksakte svar.

Noen ting du må kunne for å forstå poenget:
Denne linken belyser problemet som en fin innledning:
http://www.stortinget.no/dok8/2003/pdf/dok8-200304-084.pdf

Et anabolt steriod er ikke anabolt men anti katabolt. Effekten blir riktignok den samme om man tar 1-1+2 eller om man tar 1+1.

Et anabolt steroid er (tar forbehold om utvikling på felktet) et kunstig fremtillt forsøk på det mannlig kjønnshormonet testosteron. Det mannlige kjønnshormonet er i all hovedsak årasaken til at menn har mer muskler en kvinner og at vi har lette for å tillegne oss muskler. Det viktige er å vite at mennesker uten hormonfeil produserer tilstrekkelig av dette selv. Anabole sterioder vil ta bort helt eller delvis denne egenproduksjonen.

Trening er et forsøk og å stimulere en hormonell, og muskle respons.Det har vist seg at litt slitasje på musklevevet får kroppen til å bygge musklevev som skal tåle mer og dermed bli tykkere. Når vi trener bryter vi ned (katabolt) hvor mye vi bryter ned er avhengig av mengden trening g belastning samt hvor godt kroppen er i stand til å stå imot slik trening. ( Jo mer man har øvd på å bryte ned kroppen, jo flinkere blir kroppen til å stå imot, derav må man øke mengde med samme relative belastning)

Fordelene med steroider er at man kan trene mer feil (dvs tungre og med mer volum uten å bli overtrent) man vil også klare å ta opp mer protein  og bygge mer muskler enn normalt.

Dog blir det hevdet med dagens kunnskap om trening og kosthold så klarer men å utkonkurrere mange av steroidene på lang sikt.

Problemet med sterioder er de mange bieffektene som kan inntreffe:
- Lever funkjon reduksjon (kroppens spisskammer)
- Nyre funsjon reduksjon (Kroppens renseanlegg)
- Depresjoner i varierende grad som kan ende i selvmord
- Hysteri i varierende grad (blir lett overopphisset for små ting)
- Kan utvikle flerpersonlighet
- Kan utvikle transseksualitet
- Kan utvikle dårlig hud med akne som resultat
- Kan utvikle stort håravfall med skallethet som resulatet
- Kan utvikle asosiale tendesner med ensomhet som resultat
- kan koster enormt mye som kan gjøre deg til gjeldsslave
- Ved bruk av felles sprøyter kan man få hepatitt b og C
- Impotens i perioder, spes rett etter en kur
- Varig infertilitet som resultat av langvarig bruk
- Man kan få hjertefeil
- Man har lettere for å få virus som feks hjernevirus
- Man har letter for å få blodpropp
- Ved kjøp av svartebørs dop vet du ikke hva du får og kan risikere å få dop med HIV i.
- Ervervelse, salg og frakt av anabole sterioder er kriminelt.
- Bruk er lov(men hvordan får du tak i det hvis punktet over skal holdes). men kun utenfor idretten og jeg mener det finnes paragrafer på det i kroppsbygging , fitness og Strongman også. Dog blir ikke utøvere som ikke tilhører NIF (Norges idrettsforbund) testet så ofte siden hver test koster mye penger.

Typer dop som har mest sideeffekter har jeg lite greie på ,men har hørt at;
de man svelger har mer bieffekter en de man setter med sprøyte
de som raskest går ut av kroppen er de som man får mest bieffekter av.
Man skulle tro at de nyeste er renere enn de eldre men ikke vet jeg.
Man har også liten kontroll på dette tabu feltet og langtidsvirkningene er ikke grundig nok kartlagt.

Ingen fortjener disse effektene som vil ha en enorm ringvirkning på deres livskvalitet. Miljø og arv vil også en stor del av skylden for hvor utsatt man er for å begynne med dop (feks er det mer legalt å bruke dop på et kroppsbygger gym som feks Haralds enn på et sted med idrettsutøvere registrert i NIF som Toppidrettssenteret)

Et lite hjertesukk:
Desverre er det slik at, man i alle samfunn der grådighet er viktigere enn å dele vil man alltid ha, noen som sitter med en bedre formel enn andre uten å dele den for å skaffe seg et forpranget til sine kanskje mer begavede konkurrenter. Dette vil få selv begavede folk uten støtteapparat til å ty til dop for å nå sine mål og samfunnets forventninger.

Man må også huske på at det der det penger er det alltid noen som er villig til å gå over lik.

Desverre er kroppsidealer ikke tilpasset den tiden vi lever i og folks selvbilde av en fin og sunn kropp med litt ekstra blir til en stygg og elendig kropp som er smellfeit.

Mitt lille tips å være fornøyd med den du er og om du ønsker å bli noe mer så ta tiden til hjelp og nyt veien underveis.

MVH
Stian A


Nevn både fordeler og ulemper ved å bruke steorider..

Kan man dø raskere av det?

Enklere?

Isåfall, hvilket type steorider er minst helseskadelig å bruke..?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #27 : 03. januar 2006, 12:13 »
Det jeg imidlertid er mest redd for når det kommer til kronisk steroidbruk, er utvikling av leddforandringer (redusert bruskhøyde, randpåleiringer, subkondral osteoporose, cystedanneler) og slitasjeskader, som man heller ikke alltid merker "med en gang".

Det du med andre ord sier, er jo da at ved å ikke la vektene "løpe helt av gårde" så er ikke farene "så ille" ? Eller misforstår jeg deg, vet at du anser disse farene som overveldene mer sannsynlig enn andre potensielle senskader ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #28 : 03. januar 2006, 20:38 »
Se: Missunellse evt. janteloven. :Smiley
Til dere som hele tiden trekker inn Janteloven under disse diskusjonene: Hva mener dere egentlig? Det er jo ikke slik at jeg ikke unner folk å bli både sterke og pene (eller hva faen man har som mål med treningen sin), selv om jeg er motstander av doping.

Hvor er Janteloven i dette?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Steorider - Fordeler, ulemper
« #29 : 03. januar 2006, 22:51 »
Vel det er faktisk folk som er det selv om ikke du er det. VELDIG mange. Klaging og syting hele tiden over bolere som vokser raskere enn de som er rene. Har fått mange stygge kommentarer selv om jeg ikke boler. Og de oppstår ikke for ingenting. Vet det er mange her som føler med meg...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!