Skrevet av Emne: Hvordan redde styrkeløftsporten  (Lest 8937 ganger)

Utlogget PB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #45 : 09. desember 2005, 22:39 »
Tenk å ha Dag Erik Pedersen til å gå rundt og intervjue skiløpere, det høres da helt latterlig ut Wink. Det er et kjent fjes, og det tror jeg betyr mye mer for de som ikke er inne i styrkeløft (altså 99 % av norges befolkning), enn at han er vektløfter og ikke styrkeløfter. Samma det, forresten. Poenget mitt er å klistre noen kjente navn til ei VM-sending fra Stavanger. Ingenting er jo bedre enn at du (sakte, men sikkert) kom med noen bedre forslag.

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #46 : 09. desember 2005, 23:15 »
Flotte tiltak!
Akkurat det med at en person skal være både stevneleder, speaker og kommentator har jeg grublet litt på i forbindelse med et stevne jeg var tiltenkt denne oppgaven. Jeg kom frem til at det er nesten umulig å få presset inn "kommentator" rollen i tillegg til alt det andre, med mindre man er skikkelig drillet og har masse erfaring og talent for dette.

Jeg har hørt at du dkal være speaker i lag NM. Topp. Der er jo lagets strategi viktig for hvordan du skal formidle spenningen i de valg klubbene gjør. Selv er jeg jo nesten aldri speaker uten også å være løfter, skivepåsetter, samt trikkekonkuktør eller noe slikt

Ellers tror jeg nok du har talent for jobben, bare DU TAR DEN og ikke binder deg. Hvis du er like kjekk i kjeften som du er digitalt (minus den delen om meditasjon) går det helt topp.


Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #47 : 09. desember 2005, 23:22 »
Jeg har hørt at du dkal være speaker i lag NM. Topp. Der er jo lagets strategi viktig for hvordan du skal formidle spenningen i de valg klubbene gjør. Selv er jeg jo nesten aldri speaker uten også å være løfter, skivepåsetter, samt trikkekonkuktør eller noe slikt

Ellers tror jeg nok du har talent for jobben, bare DU TAR DEN og ikke binder deg. Hvis du er like kjekk i kjeften som du er digitalt (minus den delen om meditasjon) går det helt topp.


Nei, jeg skal være dommer på Lag NM! Med rødt slips! Jeg skulle dømme, men så kunne ikke noen være stevneleder, derfor skulle jeg steppe inn som stevneleder, men da ble det for få dommere, og så ordnet det seg med stevneleder allikevel, så da kan jeg dømme, og så blir det både nok dommere og stevneleder, og alle er glade...

Dessuten så sier jeg ingenting når jeg er ute blant folk. Jeg bare stirrer rett ut i luften.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #48 : 09. desember 2005, 23:31 »
God taktikk. Ikke si noe..... Men hvorfor er du ikke både dommer og spaaker?

Jeg satser på å få 25 kg i alle øvelser i første løft, for deretter å ikke gjøre noen merkbare høyninger i 2 løft.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #49 : 09. desember 2005, 23:44 »
God taktikk. Ikke si noe..... Men hvorfor er du ikke både dommer og spaaker?

Jeg satser på å få 25 kg i alle øvelser i første løft, for deretter å ikke gjøre noen merkbare høyninger i 2 løft.

Nei jeg prøver å ta dømmingen seriøst og konsentrerer meg om den.

Når det gjelder stillhet så er det en bra ting. Hør bare her:
- "Quietness is master of the dead"
- "Those who know do not talk. And talkers do not know"
- "He who tells the truth says almost nothing"
- "Good speech is silver, but pure silence is gold"

Imidlertid så er jeg usikker på hvordan dette kan kombineres med en rolle som speaker.

Gode vektvalg. Du kan jo bare la være å melde inn andre og tredje forsøk, slik at du automatisk får 2,5 kg høyninger. Da blir det 90 kg sammenlagt hvis du får alle løftene godkjent.
 
Gloria in Excelsis Deo


silentk

  • Gjest
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #50 : 09. desember 2005, 23:48 »
Silentium est aureum Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #51 : 10. desember 2005, 00:29 »
Sitat
De sier at å tale er sølv og at tie er gull.. Mon tro om de har hørt meg tale? Når jeg taler er tale platina.. sjeldent og utsøkt.


fritt oversatt etter et av mine mange forbilder.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #52 : 10. desember 2005, 00:48 »
men da er det flott at du har muligheten til å melde deg ut av hele systemet og begynne med broderi? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Magne Sium

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #53 : 10. desember 2005, 07:53 »
Gode vektvalg. Du kan jo bare la være å melde inn andre og tredje forsøk, slik at du automatisk får 2,5 kg høyninger. Da blir det 90 kg sammenlagt hvis du får alle løftene godkjent.
 

Før var det noe med at hvis en høynet 2,5 kg fra 1. til 2. løft så mistet en automatisk 3. løftet. Er dette blitt borte? Mener å huske at Pacifico mistet et mesterskap på denne måten. Kanskje det var en særregel for USA i gamle dager?
Du er ikke sterkere enn ditt sterkeste ledd.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #54 : 10. desember 2005, 18:20 »
Før var det noe med at hvis en høynet 2,5 kg fra 1. til 2. løft så mistet en automatisk 3. løftet. Er dette blitt borte? Mener å huske at Pacifico mistet et mesterskap på denne måten. Kanskje det var en særregel for USA i gamle dager?

Det er ikke i dagens regler nei. Det var jo slik før at hvis man glemte å melde neste vekt så mistet man det neste forsøket, mens nå får man automatisk en 2,5 kg høyning hvis man glemmer å melde neste vekt. Det synes jeg er bra. Jeg coachet en løfter en gang på B-NM. Først så misset han første løftet i bøy, og jeg prøvde å roe ham ned før neste løft. Men da glemte jeg selvsagt å melde neste vekt, så han mistet andreløftet. Da var jeg ikke særlig høy i hatten. Det føles helt forferdelig. Heldigvis tok han det i tredje....
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #55 : 12. desember 2005, 09:22 »
Ser jeg er sent ute, men jeg kan jo komme med noen personlige erfaringer som arrangør på 90 tallet når det gjelder publikumsvennlighet (trekke publikum):
Få folk til stevne:
1. Sørg for å ha en eller flere lokal favoritt som er godt kjent.
2. Forhåndsomtale i avisa er gull verdt men sørg for at det blir opplyst om når og hvor stevnet er. Annonser litt i avisa, mange legger merke til det.
3. Legg stevnet til et tidspunkt folk har tid eller legg det i nærheten slik at folk kan stikke innom lørdag formidag i telt på midt i Fagernes sentrum august 1999 er et godt eksempel.
4. Prat med alle som kan være intressert om dette.
5. Heng opp plakater på de lokale treningssentrene og offentlige styrketreningsrommene.
6. heng opp plakater på trafikkerte steder der folk leser plakater. Vi fikk journalist til å dekke klubb mesterskapet pga en plakat og de hadde lite å skrive om.
7. Ha spessielle ting som en kjent person til å komme, kles oppvisning, folke konkurranser, stor utlodding etc.
8. Trekk til deg salgs stand som folk vil handle av og som har nyheter folk bare må ha, se på eller prøve.

Skap aktiviteter som folk har lyst å komme for å se eller delta på.

Få folk til å bli på stevne:
1. Sørg for at folk føler seg velkommen og vel. Har du aldri vært borti styrkeløft hjelper det mye med  å hilse og forklare. Lever gjerne ut programbladet der reglene står og nøl ikke med å ta en tur bort å spør om du kan forklare noe.
2. Sørg for å ha en god resultet service. Folk må skjønne hva som står på spill. Morten Novums tidligere versjon der man viser ved en pil hva som skjer hvis løfteren klarer løftet var meget bra der. Sørg også for at folk vet hva som er på stanga. Tallviser eller edb er bra. Du kan også lager et stor tavle og skrive som i gamle dager. Poenget er at selv entusiaster som meg selv går glipp av hva som skjer fordi det ikke er innlysende nok.
3. Gi folk nok pauser og for alles skyld sørg for god ventilasjon.
4. sørg for at de sitter godt og får alt det de ønsker av mat og drikke til en overkommelig pris (du behøver ikke å gi bort fortjenseten)
5. Spektakulært er det naturligvis hvis man har ulike storskjermer slik at fok ser de små detaljene.
6. Varier musikken både med tanke på sjanger og volum
NB: Speakers hovedjobb bør ikke være å fortelle løfterekkefølgen, tida, at stanga er klar osv men heller å underholde publikum. Tenk dere heller en komentator ved speaker jobben og la dataen ta den andre jobben.

Få folk til å komme igjen:
Når folk går kan du kankje takk for besøket og spørre om det var noe de skulle ønske var gjordt anderledes.
Kankje dere kan ta imot adresser, mobilnr eller e-postadresser slik at de kan få vite om neste stevne helt personlig.
Ønsk dem vel hjem og en fortsatt god helg. Spør om de vil ha en resultatliste å studere.


Media:
Ikke legg stevnet til et tidspunkt det er nyhets overflom
lag spennde vinkler som dame 43 løfter mer enn noen sinne
Handikappet man sterkere en friske
Slo kreften sykdommen, løfter nå mer en noen gang tidligere
Alenemor supersterk og får tid til allt.
Hjelp journalistene med vinkler og plei de på forhånd. Ofte får du noen som kan mindre om styrkeløft en bestemor di så vær tolmodig og pratsom.

Sikkert mange ting jeg har glemt men her er noe som vi få de fleste veldig fornøyd.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #56 : 12. desember 2005, 09:37 »
Styrkesport er veldig fasinerende og veldig mye mer fasinerende enn strongan der de ikke vet om de har tillegnet seg musklene uten medikamenter. Men det må jobbes med sponsorer og media først ikke stevne først så media og sponsorer.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #57 : 12. desember 2005, 09:42 »

Honnør  2thumbsup

"Supersterk handicappet alenemor på 43 slo kreften, har tid til alt, er sterkere enn noensinne og slo alle de friske!"
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #58 : 12. desember 2005, 09:44 »
Styrkesport er veldig fasinerende og veldig mye mer fasinerende enn strongan der de ikke vet om de har tillegnet seg musklene uten medikamenter.

Mulig det, men det tror jeg folk flest gir blanke blaffen i..... Vil uansett tro de fleste som ikke kjenner til norsk styrkeløft tror de er like dopede i begge leire - trist men antagelig ganske sant.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Hvordan redde styrkeløftsporten
« #59 : 12. desember 2005, 09:46 »
Ser jeg er sent ute, men jeg kan jo komme med noen personlige erfaringer som arrangør på 90 tallet når det gjelder publikumsvennlighet (trekke publikum):
Få folk til stevne:
1. Sørg for å ha en lokal favoritt som er godt kjent.
2. Forhåndsomtale i avisa er gull verdt men sørg for at det blir opplyst om når og hvor stevnet er. Annonser litt i avisa, mange legger merke til det.
3. Legg stevnet til et tidspunkt folk har tid eller legg det i nærheten slik at folk kan stikke innom lørdag formidag i telt på midt i Fagernes sentrum august 1999 er et godt eksempel.
4. Prat med alle som kan være intressert om dette.
5. Heng opp plakater på de lokale treningssentrene og offentlige styrketreningsrommene.
6. heng opp plakater på trafikkerte steder der folk leser plakater. Vi fikk journalist til å dekke klubb mesterskapet pga en plakat og de hadde lite å skrive om.
7. Ha spessielle ting som en kjent person til å komme, kles oppvisning, folke konkurranser, stor utlodding etc.
8. Trekk til deg salgs stand som folk vil handle av og som har nyheter folk bare må ha, se på eller prøve.

Skap aktiviteter som folk har lyst å komme for å se eller delta på.

Få folk til å bli på stevne:
1. Sørg for at folk føler seg velkommen og vel. Har du aldri vært borti styrkeløft hjelper det mye med å hilse og forklare. Lever gjerne ut programbladet der reglene står og nøl ikke med å ta en tur bort å spør om du kan forklare noe.
2. Sørg for å ha en god resultet service. Folk må skjønne hva som står på spill. Morten Novums tidligere versjon der man viser ved en pil hva som skjer hvis løfteren klarer løftet var meget bra der. Sørg også for at folk vet hva som er på stanga. Tallviser eller edb er bra. Du kan også lager et stor tavle og skrive som i gamle dager. Poenget er at selv entusiaster som meg selv går glipp av hav som skjer fordi det ikke er innlysende nok.
3. Gi folk nok pauser og for alles skyld sørg for god ventilasjon.
4. sørg for at de sitter godt og får alt det de ønsker av mat og drikke til en overkommelig pris (du behøver ikke å gi bort fortjenseten)
5. Spektakulært er det nnaturligvis hvis man har ulike storskjermer slik at fok ser de små detaljene.
6. Varier musikken både med tanke på sjanger og volum
NB: Spekaer hoved jobb bør ikke vøære å fortelle løfterekkefølgen, tida, at stanga er klar osv men heller å underholde publikum. Ten det heller en komentator ved speaker jobben og la dataen ta den andre jobben.

Få folk til å komme igjen:
Når folk går kan du kankje takk for besøket og spørre om det var noe de skulle ønske var gjordt anderledes.
Kankje dere kan ta imot adresser, moil nr eller e-postadresser slik at de kan få vie om neste stevne helt personlig.
Ønsk de vel hjem og en fortsatt god helg. Spør om de vil ha en rsultat liste å studere.


Media:
Ikke legg stevnet til et tidspunkt det er nyhets overflom
lagg spennde vinkler som dame 43 løfter mer en noen sinne
Handikappet man sterkere en friske
Slo kreften løfter nå mer en noen gang tidligere
Alenemor supersterk og får tid til allt.
Hjelp journalistene med vinkler og plei de på forhånd. Ofte får du noen som kan mindre om styrkeløft en bestemor di så vær tolmodig og pratsom.

Sikkert mange ting jeg har glemt men her er noe som vi få de fleste veldig fornøyd


Veldig bra - honnør!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!