Skrevet av Emne: Insulin......  (Lest 4728 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Insulin......
« : 12. desember 2005, 11:25 »
Kan man teste for missbruk av insulin i det hele tatt - selve insulintoppen er vel ute av kroppen på få timer så vidt jeg har forstått? Sikkert dumt spørsmål, men det er jo etterhvert brukt også blandt folk som ikke har sukkersjuke?

Det er jo et stoff som kan gi relativt dramatiske resultater brukt "riktig" både for styrkeløftere og byggere - helserisikoen sett bort fra...... Kjenner selv i allefall en styrkløfter som sa han skrudde opp nivået noe i oppkjøringer (mange år siden dette vel og merke) - med, hva han sa, gode resultater. Har også snakket med byggere som sier at de har hatt god framgang med det innabords aleine (sammen med maaasset karb og kreatin vel og merke)
Når det fungerer som det gjør så er det jo doping godt som noe det, selv om det ikke kan testes for lissom?


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Insulin......
« #1 : 12. desember 2005, 11:30 »
I praksis umulig å teste for.

Men når det er sagt, så er bruk av insulin uten AAS rimelig bortkastet. Det er "samarbeidet" mellom disse som man er ute etter ved å bruke begge deler, da det vil være en fordel å "bombe" cellene med næring. At man skal oppleve noe særlig ekstra vekst av det har jeg litt problemer med å se, i hvert fall hva muskelmasse angår. Noe blir det sikkert, men jeg kan ikke se at man ikke skulle klare dette med mat på en måte når cellene ikke klarer å ta i mot all næringen så fort uansett. Klart, sett i forhold til å holde vekt osv er jo insulin alene en fordel, men da spiller man jo igjen litt farlig...

At man opplever noe positivt rundt kun insulin er i beste fall et bedre trykk ved at man pumper musklene fulle av karbs.

Men å teste for dette vil jeg tro er umulig, blir litt som å teste for veksthormoner som også har utrolig kort halveringstid, og ikke danner noen betabolitter på samme måte som AAS.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Insulin......
« #2 : 12. desember 2005, 11:35 »
Har også hørt enkelte påstå at de har store økninger av insulin alene... men da relativt agressivt og småfarlig administrert... Masse hurtigvirkende rett etter trening. Casen er at hvis de da glemmer å spise riktig, nok og raskt nok, så sliter de... Hvis de sovner i bilen eller i en stol på gymmet, så sliter de...

Insulin er vel nesten det mest anabole hormonet!? Er enig i at komboen AAS og Insulin er "bedre"  Huh enn insulin alene.

Skummelt er det uansett.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Insulin......
« #3 : 12. desember 2005, 12:59 »
Har også hørt enkelte påstå at de har store økninger av insulin alene... men da relativt agressivt og småfarlig administrert... Masse hurtigvirkende rett etter trening. Casen er at hvis de da glemmer å spise riktig, nok og raskt nok, så sliter de... Hvis de sovner i bilen eller i en stol på gymmet, så sliter de...

Insulin er vel nesten det mest anabole hormonet!? Er enig i at komboen AAS og Insulin er "bedre" Huh enn insulin alene.

Skummelt er det uansett.

Joa, jeg har jo også lest at det er komboen som er det mest "fordelaktige", men det er nå en gang en del som sier at de har bra styrkeøkning på insulinet aleine (brukt som du beskriver). Snakka sist med en her for et par uker siden som mente at det aleine var årsaken til at han hadde økt "dramatisk" i styrke sammenlignet med "naturtilstanden" (rein).
Faremomentene er jo opplagte mht hypoglykemi og sånn, men de greier det tydeligvis på et vis.....

Nå kan en vel teste mht vekst så vidt jeg forstår, og da blir jo den komboen mindre alternativ for de som testes lissom. Men er vekst-testing vanlig på vanlige dropp-inn-tester?


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Insulin......
« #4 : 12. desember 2005, 13:02 »
Fant forøvrig denne.... (x'a ut litt av det unødvendige, er nok på kanten som den er lissom):

"Most athletes will bring their insulin with them to the gym. Insulin should be refrigerated, but it is all right to keep it in a gym bag as long as it is kept away from excessive heat. Immediately after a workout, the athlete will inject his dosage of insulin. Within the next fifteen minutes, he should have a carbohydrate drink such as Ultra Fuel by Twinlab. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Most athletes will also take creatine monohydrate with their carbohydrate drink since the insulin will help to force the creatine into the muscles. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. The carbohydrate drink and meal/protein shake are necessary. Without them, blood sugar levels will drop dangerously low and the athlete will most likely go into a state of hypoglycemia.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Insulin use cannot be detected during a drug test. For this reason, along with the fact that it is cheap and readily available, insulin has become a popular drug among the competitive athlete. However, before an athlete attempts to use insulin, he should educate himself and make himself aware of the consequences. One mistake in dosage or diet can be potentially fatal. "


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Insulin......
« #5 : 12. desember 2005, 13:03 »
Men er vekst-testing vanlig på vanlige dropp-in-tester?

Ikke så vidt jeg vet, da denne testingen er betydelig dyrere enn en "standard"-test. Og når "standarden" alene koster 20000,-/stk. så tipper jeg det er få, om noen treningssentere som vil betale den prisen....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Razmataz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Insulin......
« #6 : 01. januar 2006, 21:09 »
Vil hurtigvirkende insulin også ha en positiv effekt for oss som har diabetes? Vi trenger jo denne insulinen uansett.....

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Insulin......
« #7 : 01. januar 2006, 23:54 »
Vil hurtigvirkende insulin også ha en positiv effekt for oss som har diabetes? Vi trenger jo denne insulinen uansett.....
Med fare for å gå over streken her på TF... Hvorvidt man har sitt insulinnivå av egenproduksjon, eller ifra penn, så vil nok en dose med hurtigvirkende insulin rett etter trening, og med påfølgende matinntak ha akkurat samme "positive" virkning som på ikke-diabetikere som tar insulin...  what
Det er ihvertfall det jeg har hørt... MEn det er secondhand information...
Det tryggeste er nok å overlate eksprimenter til vitenskapsfolk...

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Insulin......
« #8 : 02. januar 2006, 12:11 »
Det er vel uansett den antikatabole effekten man i størst grad er ute etter med insulin??

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Insulin......
« #9 : 02. januar 2006, 12:37 »
Det er vel uansett den antikatabole effekten man i størst grad er ute etter med insulin??

Uten bruk av AAS, i praksis ja. Men klarer man å øke f.eks. proteinsyntesen, vil det lønne seg å "bombardere" musklene med næring, og insulin er dugendes. Men for at dette skal fungere optimalt, uten at man blir unødig feit av det (det er nemlig lett), så kreves det en god del kunnskap for å gjøre dette helt riktig. Det er ekstremt viktig å spise optimalt her for å få dette til å fungere, og da er insulin kraftig anabolt også.

Men for oss vanlig dødlige så er det hovedsaklig anti-katabolt ja, foruten at det vil jo et større trykk naturlig nok....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Insulin......
« #10 : 02. januar 2006, 12:42 »
Man kan ikke testes for HGH, men bruker man vekst, så bruker man vanligvis insulin og AAS, da blir man tatt i dopingtest. Tviler man kan testes for insulin heller, har ihvertfall ikke jeg hørt om.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Insulin......
« #11 : 02. januar 2006, 12:53 »
Man kan ikke testes for HGH,

Jo da, det kan man - det er bare veldig dyrt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Insulin......
« #12 : 02. januar 2006, 13:13 »
Man kan ikke testes for HGH,
Indirekte så kan man nok det... ved bruk av hgh, så øker nivåene på naturlig IGF1 i blodet. Så hvis man tar en blodprøve i tillegg til urinprøven så kan man påvise bruk av hgh via de forhøyede nivåene av IGF1... Smiley


Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Insulin......
« #13 : 02. januar 2006, 19:32 »
Lest flere steder at man ikke kan bli oppdaget om man doper seg med HGH, men er vel kostnadene som er problemet ja. Og kan testes inderekte ja, tenkte jeg ikke på.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Insulin......
« #14 : 02. januar 2006, 22:47 »
Lest flere steder at man ikke kan bli oppdaget om man doper seg med HGH, men er vel kostnadene som er problemet ja. Og kan testes inderekte ja, tenkte jeg ikke på.
Det var sikkert helt korrekt informasjon den dagen det ble skrevet. Wink Men det er mye som er skrevet før, som nå ikke er gyldig, fordi verden går fremover, og nye metoder utvikles hele tiden. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!