Skrevet av Emne: Kickboxing  (Lest 2066 ganger)

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Kickboxing
« : 22. desember 2005, 00:49 »
På nyåret blir det antakeligvis litt kickboxing for jeg og en god kompis. 2thumbsup Har et par spørsmål.
Hva slags hansker bruker man i kickboxing?
Hva slags annet utstyr?
Er det ikke KO på lettkontakt?
Når kan man begynne med fullkontakt?
Kan man trene forms uten å måtte danse rundt til musikk i en konkuransse, eller kan man trene kun for å lære seg movesene og få treningen?
Er det veldig strenge tøyler når man går kamper? Altså dytting, spenne bein, dra i armen, og sånne ting, er det lov?

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Kickboxing
« #1 : 22. desember 2005, 01:14 »
du trenger 10 unser hansker,tannbeskyttere,håndleddsbandajser,leggbeskyttere,hjelm,suspensorium,safty på føttene og eventuelt sekkhansker.

du blir disket hvis du knocker i lettkontakt (med unntak av feks tyskland hvor det er lov å knocke til kroppen).

når du er fylt 18 pluss at trener og lege godkjenner det.

tja er ikke godt å si, musical forms er tåpelig allikevell.

kommer an på dommern men ja det er generelt ganske strengt

med unntak av lave feinger så er ikke sånt lov nei
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Kickboxing
« #2 : 22. desember 2005, 20:03 »
du trenger 10 unser hansker,tannbeskyttere,håndleddsbandajser,leggbeskyttere,hjelm,suspensorium,safty på føttene og eventuelt sekkhansker.
10 unser hansker? safty?
du blir disket hvis du knocker i lettkontakt (med unntak av feks tyskland hvor det er lov å knocke til kroppen).
Men motstander kan gi seg hvis det nærmer seg? Ellers ville det jo blitt en smule kjedelig...
når du er fylt 18 pluss at trener og lege godkjenner det.
Høres bra ut
tja er ikke godt å si, musical forms er tåpelig allikevell.
Det var vel heller deg som gjerne fremsto som tåpelig av akkurat den kommentaren, bouch... Kanskje det ikke er noe for deg, hvem vet, kanskje du ikke eier kroppsbeherskelse eller styrke nok. Men hvertfall for min del er det et artig supplement for ren fighting å lære et par imponerende moves. Det er en ekstrem fordel å ha spenst/kroppsbeherskelse/bevegelighet i kamp... Planen min har aldri vært å danse rundt på en matte til musikk i en konkuransse, men jeg vil gjerne trene med de og beherske baklengs salto fra en vegg for eksempel.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Kickboxing
« #3 : 22. desember 2005, 20:39 »
283grams/10unser/10oz 0,283kg  boksehansker.

safty blir omtrent som hansker bare på føttene.

klart motstander kan gi seg.

musical forms er sikkert både gøy og krevende det, men det har ikke noe med hverken kampsport og selvforsvar å gjøre (som dette underforumet er ment for), musical forms blir som en type dans, men for all del dans hvis du vil.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: Kickboxing
« #4 : 22. desember 2005, 20:44 »
Du kan gå fullkontakt fra fylte 15 år i NKBF

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Kickboxing
« #5 : 22. desember 2005, 22:22 »
sikker?

dette strider med hva min trener sier (mulig han ikke lar utøvere under 18 gå fullkontakt).

he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Kickboxing
« #6 : 22. desember 2005, 22:43 »
fullkontakt er fra fylte 18 år..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Kickboxing
« #7 : 23. desember 2005, 14:31 »
Planen min har aldri vært å danse rundt på en matte til musikk i en konkuransse
musical forms er sikkert både gøy og krevende det, men det har ikke noe med hverken kampsport og selvforsvar å gjøre (som dette underforumet er ment for), musical forms blir som en type dans, men for all del dans hvis du vil.
Hmm? Les hva jeg skriver?
men jeg vil gjerne trene med de og beherske baklengs salto fra en vegg for eksempel.
Jeg synes det er utrolig fordelaktig å kunne beherske kroppen sin best mulig, og det var det jeg prøvde å si her. Du driver vel med boksing, og kan sikkert slå bra, men det skader ikke å være allsidig. Jeg tror ikke det er en ulempe å kunne hoppe utrolig høyt, gjøre høye hoppspark osv. Dessuten ser det utrolig bra ut, og det går ann å gjøre det andre steder enn til musikk på en matte som en dans. Ikke kom med noe "dans hvis du vil" en gang til, det ville bare vært driti ut.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Kickboxing
« #8 : 23. desember 2005, 14:38 »
Tja, kroppsbeherskelse er ikke nødvendigvis et generelt begrep, selv om man viser en ekstrem kroppsbeherskelse i en kontekst kan man være elendig i en annen, og det a6t man er strålende flink til å sprette rundt som en turner har lite overføringsverdi til en fullkontakt kampsituasjon eller en selvforsvarssituasjon.. Det er hvertfall min mening, man ser videre svært sjelden at crocop eller fedor hopper baklenges utifra en vegg...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Kickboxing
« #9 : 23. desember 2005, 19:51 »
Tja, kroppsbeherskelse er ikke nødvendigvis et generelt begrep, selv om man viser en ekstrem kroppsbeherskelse i en kontekst kan man være elendig i en annen, og det a6t man er strålende flink til å sprette rundt som en turner har lite overføringsverdi til en fullkontakt kampsituasjon eller en selvforsvarssituasjon.. Det er hvertfall min mening, man ser videre svært sjelden at crocop eller fedor hopper baklenges utifra en vegg...
Poenget mitt er at om de hadde gjort det hadde de hatt bedre forutsetninger for slosskamp.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Kickboxing
« #10 : 23. desember 2005, 21:03 »
Poenget mitt er at om de hadde gjort det hadde de hatt bedre forutsetninger for slosskamp.

vel, det poenget er FEIL etter min mening, jeg vil gjerne vite hva du baserer poenget ditt på også, stort annet enn TMA-myter blandet med sansen for moderne akrobatikk ser jeg ikke.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Kickboxing
« #11 : 27. desember 2005, 17:22 »
Jeg vil si at (uavhengig av viktigheten til fordelen) det er en fordel å kunne hoppe høyere, kontrollere fall bedre, og komme seg unna på andre måter. Dessuten er det en fordel med bedre spenst, bedre eksplosivitet, og bedre kunnskaper om falling og akrobatikk ellers. Jeg tviler på at du kommer til å svare på dette innlegget og si det at det jeg sier er feil, for det er åpenbart nyttige ting å kunne.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Kickboxing
« #12 : 09. januar 2006, 14:40 »
For å først gå litt tilbake har det vært forandringer angående utstyr i forbundet: http://www.kickboxing.no/reglementer/kamputstyr_fra_hoesten_2004.php
Men det er 10oz som gjelder..men du kan selvfølgelig trene med annet utstyr..                Fullkontakt(fk) kan man gå junior fk fra 15år,men reglene er litt
snillere(lettkontakt til hodet),senior fk fra 18år.
 Og når det gjelder MF(forms)så lar det seg vel kombinere opp til ett visst punkt hvis
du er fasinert av stilarten,men hvis du etterhvert skal satte på fullkontakt,burde du nok
ha fokuset ditt på det.(Når du da bestemmer deg for å satse..)   
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!