Skrevet av Emne: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?  (Lest 3422 ganger)

miti

  • Gjest
SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #15 : 23. november 2005, 22:24 »
Det var noe av dette jeg i grunn  mente med at dette er individuelt. I praksis er påstanden  min at det optimale vil ligge på 10-15 % for gutter. Så det jeg sier er at normalt sett vil en gutt i mitt intervall ha et mer idellt hormonmiljø totalt sett enn en som ligger på 8 %. Men igjen, selve hormonmiljøet vil også avhenge av om man ligger i kcaloripluss eller ikke på den gitte BF - så jeg ser også at dette ikke er rett frem. Rett på meg om jeg tar feil - jeg er glad for å klare opp i ting jeg måtte ha en misoppfatning av jeg. Smiley

Når vi først er inne på aromatisering, og i det grad det skjer, så vil jo noe mer østrogen hos en gutt bety at han drar mer vann. Mer vann betyr mer trykk og man løfter tyngre. Så for å sette det på spissen...

Eksemplet mitt med jenter var kun for å eksemplifisere at hormonmiljøet vil avhenge av fett%, ikke at det nødvendigvis er negativt for jenter.

Så gutter kan dra nytte av østrogentilskudd i forhold til styrketrening?

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #16 : 23. november 2005, 23:03 »
Nei det kan de ikke

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #17 : 24. november 2005, 06:53 »
Så gutter kan dra nytte av østrogentilskudd i forhold til styrketrening?

Det var nok en kraftig overdrivelse, men det er forskjell på diaré og forstoppelse for å si det slik.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TonkPils

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #18 : 24. november 2005, 10:44 »
Hvis du har en lav naturlig fettprosent, skulle ikke tap av muskulatur og styrke være noe problem - såfremt du går ned i vekt på en intelligent måte. Du skriver dog ingenting om hvordan du trener og spiser per i dag, så det er litt vanskelig å komme med konkrete råd.

jeg hiver i meg rundt 2000kcal i og med at jeg sitter veldig mye i ro i løpet av dagen,jeg sykler i moderat tempo 1 time 3 ganger i uka, og trener vanlig styrkeprogram som ligger på 5-8 reps, 3 splitt. Er 19 år gammel, og har deffa nå i 3 uker.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #19 : 27. november 2005, 18:15 »
Ikke glem at vi snakker om hormoner på forkjellige BF%`s her nå og ikke om personen skan bygge fett eller ikke.


Jeg tenker ikke på jentene men på guttene ,men la oss si ei jente mister menstruasjonen på la oss si 12%BF , hvilke hormoner er det som forsvinner/øker som tilsier at hun da skal få vanskeligere for å legge på seg muskler.
Er du sikker på at det ikke da er en forskyvning til en hormonbalanse som vil gi hun fordeler muskulært sett og ikke omvendt.
Menstruasjon har ingenting med muskevekst å gjøre rent praktisk.

Over til gutta:
En person på la oss si 8%BF , hvorfor skal han ha vanskeligere for å legge på seg muskler som en person som har 14%BF .

Kan fett ansamlinger aromatisere ? og om de kan , hvordan spiller det inn på østrogen/testosterone balansen i kroppen ?


Er du av den oppfatning, at østrogen hos en mann er utelukkende negativt uansett form og mengde, så lenge vi snakker om å bygge mest mulig muskler over et gitt tidsrom?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Er 10% fettprosent lavt nok for alle "normale"?
« #20 : 30. desember 2005, 10:49 »
Er du av den oppfatning, at østrogen hos en mann er utelukkende negativt uansett form og mengde, så lenge vi snakker om å bygge mest mulig muskler over et gitt tidsrom?

BUMPing for NK.

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!