Skrevet av Emne: Dødsfall som i følge av steroider.  (Lest 5036 ganger)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Dødsfall som i følge av steroider.
« : 04. januar 2006, 00:41 »
Jeg hører "hele" tiden at bodybuildere dør som fluer pga. steroider. Jeg ville likt og se noen kilder/dødsrapporter som henviser til dette. Jeg vet ikke om EN bodybuilder som har dødd pga. bruk av steroider. Jeg har aldri lest om det noe sted eller har noen kjennskap til det. Eneste jeg hører er media som blåser opp steroider som dødsårsak hele tiden. VG og Dagbladet duger ikke her! :Smiley


Noen som har noe fornuftig og bidra med?
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #1 : 04. januar 2006, 00:47 »
Her står jo om noen som har dødd av det:
http://www.usatoday.com/sports/2004-03-12-wrestling-list_x.htm
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget tjoheipostei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

  • =>
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #2 : 04. januar 2006, 00:49 »
ohh, The british bulldog,  Han har jeg på et playstation spill, så det så Tongue
<3 Tv foran tredemølla <3

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #3 : 04. januar 2006, 00:51 »
ohh, The british bulldog, Han har jeg på et playstation spill, så det så Tongue
Da er han vel ikke død da!! Cheesy Hihi Tongue
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #4 : 04. januar 2006, 01:02 »
Her står jo om noen som har dødd av det:
http://www.usatoday.com/sports/2004-03-12-wrestling-list_x.htm

Takk for den selv om det kom frem usikre påstander for det meste som: "might", "possibly" osv i følge dødsårsak av steroider. Men det ligger sikkert noe i det, det tror jeg det er ingen tvil om. Jeg leser bare aldri at det er steroider som er den direkte årsaken for dødsfallet, skjønner?
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget maaagnus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 294
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 294

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #5 : 04. januar 2006, 01:16 »
Jeg leser bare aldri at det er steroider som er den direkte årsaken for dødsfallet, skjønner?

Om du blir skutt i magen med pistol, er det jo ikke kula som er direkte årsak til at du dør. Det er heller det faktum at du blør ihjel som følge av det. Skjønner?  Tongue

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #6 : 04. januar 2006, 01:20 »
Takk for den selv om det kom frem usikre påstander for det meste som: "might", "possibly" osv i følge dødsårsak av steroider. Men det ligger sikkert noe i det, det tror jeg det er ingen tvil om. Jeg leser bare aldri at det er steroider som er den direkte årsaken for dødsfallet, skjønner?

Værsegod! Smiley
Ja, jeg skjønner. Men det spørst jo om de tar noe annet og kanskje. Var en som døde der fordi han bolet og tok sovepillere eller noe sånt? Men bol er vel den største årsaken vil jeg tro...
Men uansett, aldri bruk anabole!! Wink
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #7 : 04. januar 2006, 07:23 »
Takk for den selv om det kom frem usikre påstander for det meste som: "might", "possibly" osv i følge dødsårsak av steroider. Men det ligger sikkert noe i det, det tror jeg det er ingen tvil om. Jeg leser bare aldri at det er steroider som er den direkte årsaken for dødsfallet, skjønner?

Det er jo ofte pga. to ting - senvirkinger og bruk av andre sentralstimulerende midler.

Det er jo f.eks. ingen som har dødd av røyking direkte heller, blitt kvalt mener jeg, men det er senvirkningene som gjelder. Det er jo en kjennsgjerning at BB's ikke alltid blir veldig gamle, så kan vi la diskusjonen løpe om hvorfor det er slik.

Samtidig er det viktig å legge til at det media ofte blåser opp skyldes at det er flere midler (rusmidler, narkotika) inne i bildet, og at det er gjerne disse midlene som gjør at de "bikker over". Klart, for at media skal selge så er det AAS sin skyld. Men det er jo opplagt at det er vekselvirkninger her også da.

Selv kjenner jeg i hvert fall 3 stykker som har fått seriøse hjerteproblemer ved bruk av KUN anabole steroider. At de ikke strøyk med kan de vel takke snartenkte kompiser og en god lege for. Indirekte (en kompis som vet om) kjenner jeg også til dødsfall.

Men i den store mengden er det få som faktisk dør av dette direkte, men det ene kan jo føre til det andre osv...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #8 : 04. januar 2006, 10:54 »
Om du blir skutt i magen med pistol, er det jo ikke kula som er direkte årsak til at du dør. Det er heller det faktum at du blør ihjel som følge av det. Skjønner? Tongue

Jah, og i hvor mange dødsrapporter står det at "The gun wound MIGHT be the cause of death...." når det er opplagt?

Sammenlignet med AS blir det noe annet, da de hele tiden sikter til indikasjon, ikke direkte årsak, skjønner? Tongue
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #9 : 04. januar 2006, 11:16 »
Det er sjelden en risikofaktor eller årsak alene som ligger til grunn for hjerte-kar-relatert død, men som regel foreligger et samspill av flere ulike risikofaktorer - både kjente og ukjente sådanne. Blir f. eks. vanskelig å si at en person som døde av hjerteinfarkt "døde pga. røyking" hvis han samtidig hadde høyt kolesterol, var overvektig og hadde arvelig disposisjon (mye hjertesykdom i slekta).

Når det gjelder AAS, så vet man at enkelte typer/doseringer/kombinasjoner kan føre til svært uheldige effekter på bl. a. blodtrykk, fettstoffer i blod og hjertets struktur, som i sin tur disponerer for hjertesykdom. Det synes således ikke å være tvil om at bruk av AAS disponerer for hjertesykdom og dermed hjerterelatert død, selv om dette sjelden vil være årsaken alene, men gjerne i kombinasjon med andre disponerende faktorer.

De siste årene har vi sett en svært skummel utvikling mot at folk ofte begynner tidligere med AAS, bruker større doseringer og flere ulike preparater (stacking) over lengre tid enn før, samtidig som vi helt klart ser en økning av forekomst av alvorlig sykdom og død i skremmende ung alder hos flere av de "store gutta".

Et annet viktig moment i denne sammenhengen er at åreforkalkningsrelatert hjertesykdom og hjertesvikt gjerne tar mange år å utvikle - faktisk er vanligvis så mye som 70% av blodårediameteren tilstoppet før man får symptomer på angina. Så hvis vi har en kar som har brukt steroider fra 20- til 30-årsalder er det ikke sikkert hjerteinfarktet kommer før han har blitt f. eks. 45 eller 50, selv om det er overveiende sannsynlig at steroidbruken har bidratt til å aksellerere tettingen av blodårene hans. Det er dessuten stor forskjell i genetisk predisposisjon for hjertesykdom.

Til slutt vil jeg poengtere at selv om bruk av anabole steroider helt klart er en risikofaktor for hjertesykdom, er det langt farligere for hjertet å være en feit, røykende, fysisk inaktiv person! Synes iallfall ikke at personer som tilhører sistnevnte gruppe bør skrike for høyt om bivirkninger av AAS...  woot
Heller bruke AAS enn å ha kulemage, selv om det helsemessig beste alternativet selvsagt er å oppnå en atletisk fysikk uten bruk av slike "hjelpemidler" - en fysikk som kan vare langt ut i alderdommen.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #10 : 04. januar 2006, 21:22 »
Takk for bra svar Hitman. (Hvor blir det av linken min foresten? Grin)

Men for å bare ta et sannsynlighets spørsmål: Hvor gammel kan egentlig Coleman bli før han dør, som i følge av steroider. Eller for å si det på en annen måte, er levetiden til Coleman sterkt begrenset pga. alt det han har puttet i seg?

Eller er det en VISS forskjell på bruk og missbruk når det gjelder forkorting av levetid etter bruk av steroider?


Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #11 : 05. januar 2006, 06:59 »
Colemans levetid er nok helt klart forkortet, men om det kommer av utstrakt bruk av AAS, eller av veksthormoner kan vi sikkert krangle om til vi blir blå.....

Og det er klart det er viss forskjell på bruk og misbruk her, uten tvil. Men dosene som Coleman liker går nok langt over streken for hva vi kan kalle misbruk. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #12 : 05. januar 2006, 12:36 »
Og det er klart det er viss forskjell på bruk og misbruk her, uten tvil. Men dosene som Coleman liker går nok langt over streken for hva vi kan kalle misbruk. Smiley

Ikke for Colemans del da...... Antar han er fullt klar over risikiene, og får nok god hjelp mht å dosere optimalt i forhold til de målsetninger han har Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #13 : 05. januar 2006, 17:23 »
Der er jeg enig i. Jeg vil tro han er smart nok til å bruke steroidene sine med måte. Det tror jeg egentlig de fleste proffbyggere gjør.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Dødsfall som i følge av steroider.
« #14 : 05. januar 2006, 17:33 »
Det er nok komboer med veksthormoner og insulin itillegg som er farligst, insulin fører til uregelmessig hjerterytme, noen som igjen kan føre til hjertestans. Og noen får lavt blodsukker så de blir avhengig av insulin resten av livet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!