Skrevet av Emne: Hvordan herde knokene/hendene?  (Lest 5853 ganger)

Jh

  • Gjest
Hvordan herde knokene/hendene?
« : 13. januar 2006, 08:37 »
Hepp!

Jeg har gått på boksin en stund nå, trener 2 ganger i uken, i tillegg til det så trener jeg hjemme. Jeg har alltid brukt boksehansker og bånd rundt håndleddene.
Her om dagen når jeg trente hjemme, så bokset jeg på baggen uten hansker og bånd, det gikk i og for seg fint det, helt til dagen etterpå. Da hadde jeg hovnet opp litt på begge håndleddene, og knokene var såre (Ca. 1 time på sekken med korte pauser).

Så jeg lurte, hvordan bør jeg trene håndleddene for å tåle påkjenningen? Og hvordan bør jeg herde knokene? Er det bare å tilvenne de ved å ikke bruke hansker?

Slår på en 50kg skinnsekk.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #1 : 13. januar 2006, 10:35 »
tja du kan jo SLUTTE å slå barnevet på sekk, det vil hjelpe(hvorfor i all verden begynte du med det i det hele tatt).
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Jh

  • Gjest
SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #2 : 14. januar 2006, 14:40 »
tja du kan jo SLUTTE å slå barnevet på sekk, det vil hjelpe(hvorfor i all verden begynte du med det i det hele tatt).
Merk deg 'her om dagen' Smile
Det skjedde altså èn gang, fordi jeg ikke hadde hanskene tilgjengelig. Det er ikke noe jeg har begynt med.

Men hvorfor ikke begynne med det, hvis det er mulig? Man kan jo tilvenne kroppen det meste, så hvorfor ikke herde hendene til å kunne tåle mer?

Dersom jeg skulle ha brukt boksekunnskapen som selvforsvar en gang, og jeg hadde brekt håndlettet på første slag... ja, så hadde jeg stått på bar bakke.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #3 : 14. januar 2006, 14:44 »
Det skal jævlig mye til å knekke håndledde når du skal slå noen, med mindre du ikke har en jævlig tragisk teknikk

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #4 : 14. januar 2006, 15:27 »
Det skal jævlig mye til å knekke håndledde når du skal slå noen, med mindre du ikke har en jævlig tragisk teknikk
Den tragiske teknikken har jeg sett mange som har;)
Men hvis du treffer med knoken på lillefingeren og knekker ben inne i hånda, det er myye vanligere en å knekke selv håndleddet.
"Street fighters fracture" kalles det.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #5 : 14. januar 2006, 16:45 »
Har selv ekstreme smert i håndledd under curls. Vil tro omvendt armcurls vil hjelpe litt. Pushups på knokene osv..

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #6 : 14. januar 2006, 18:59 »
Nei, jeg har bare sett andre tipset om det.

Ja, det er leddet jeg har smerter i. Takk for tipset om Udos forresten Smiley

Utlogget Hammer_4444

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #7 : 22. januar 2006, 11:01 »
Å kjøre pushups Pushups på knokene eller slå på harde ting (ikke å anbefale) er gode måter å herde brusken i knokene på. Grunnen til at det skjer er at man påfører brusken små skader og den bygger seg opp igjen for å tilpasse seg belastningen. Noen venner av meg har hatt god erfaring med det. Minuset er om du noen alikevell skulle skade/brekke noe i hånda vil det vanskeligere leges.
For å styrke håndledddet har jeg hatt god erfaring med sverdtrening...
Meriter i judo(junior):
3.pl nordisk -90kg, vinner NC 2005 -90kg, 2.pl NM -90kg, 1.pl åpent svensk mesteskap -90kg, 2.pl budonord-cup -90kg, vinner av NC 2003 -81kg(ungdom) og 3pl. nordisk +66kg(ungdom)

Figuz

  • Gjest
SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #8 : 22. januar 2006, 11:05 »
Pushups på knokene på grus mens du hopper er fint. Også slå i murstein og knuse det er fint vettu!

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #9 : 23. januar 2006, 15:46 »
Lær deg å slå først du...teknikk er viktig.Og slå på sekk med sekkehansker...uten ødlegger du huden(ikke knokene med det første..)
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget zip

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #10 : 23. januar 2006, 15:55 »
Ta armhevinger med hendene foldet (sånn som man ber), evnt vanlige armhevinger på knokene med hopp og klappe hendene sammen før du lander i vanlig stilling igjen  Pushups  2thumbsup

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #11 : 31. januar 2006, 18:15 »
Mange her som kommer med svar og mener de har det perfekte svaret. Selv tror jeg ikke det lønner seg å ta pushups på knokene mens man hopper mellom hver pushup... Det å ta pushups på knokene er veldig bra, og man trener opp håndleddet. Ta disse på de to største knokene, ikke hele hånda. Når det gjelder knusing og sånn, tror jeg det er mange som ødelegger hendene sine. Det å ta pushups på knokene med hopp mellom høres for meg helt idiotisk ut. Det er vanskelig å kontrollere hvordan hånden skal lande, og man kan lett skade seg. Slå heller på noe hardt som gir litt etter. Vanskelig å forklare, men det bør ikke være mykt materiale, samtidig som det ikke må være så tykt. Det er jeg foretrekker. Vanskelig å finne noe å slå på som man ikke kan være redd for å ødelegge, men det er tross alt bedre å lete og finne enn å ta disse pushupene folk har begynt å prate om. Forresten, Figuz, ditt forslag er ikke så på jordet som jeg trodde, leste nettopp "på grus"... Men zip, det du tror du har peiling på her høres ikke mye bra ut.

Utlogget tuxette

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #12 : 02. februar 2006, 09:25 »
Jeg vil også si pushups på knokene. Det hjalp meg veldig mye i alle fall...

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #13 : 01. mars 2006, 15:36 »
Pushups på knokene, slå på mykt tre. Legg gjerne en avis imellom hånda og veggen, etter hvert kan du avansere til hardere ting.. Hardt tre, metall, betong. Du vil sannsynligvis merke at knokene dine vokser, det har ihvertfall mine gjort. Husk å få i deg kalsium, siden det hjelper med å styrke beinbygningen.
Ellers kan du jo øke smertetoleransen ved å ta knokepushups på grus/asfalt, eller stikke nåler i fingrene, eller skrape dem med en stokk eller du finner på noe annet rart. Du kan sikkert klare å skade deg på dette her men jeg tenker bare no pain no gain. Smiley

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

SV: Hvordan herde knokene/hendene?
« #14 : 11. mars 2006, 21:07 »
Lite spørsmål:
Er det ikke farlig å herde knokene og andre knokler når man fortsatt er i vekst?
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!