Skrevet av Emne: Hormonlære- endokrinologi  (Lest 3262 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Hormonlære- endokrinologi
« : 13. januar 2006, 12:42 »
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Hormoner regulerer ulike prosesser i kroppen vår, vi har mange 10-talls forskjellige typer hormoner, men i denne artikkelen skal jeg kun ta for meg de som i større eller mindre grad påvirker deg treningsmessig, av den grunn at dette er et treningsforum. Husk at hormonene spiller inn på treningen din, og treningsresultatet.


Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #1 : 15. januar 2006, 17:05 »
"Veksthormoner blir også brukt i dopingsammenheng. Dette er ekstremt farlig og har mange farlige bivirkninger"

Fakta: Veksthormon har EN bivirkning, nemlig akromegali. Du bør sette deg inn i slikt før du utaler deg, og TF Crewet burde rettet feilen men lar vel være bevisst med tanke på AD Korstoget deres.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hormonlære- endokrinologi
« #2 : 15. januar 2006, 23:12 »
Nei, det er flere bivirkninger enn akromegali.
Jeg siterer fra Dopigtelefonen:
Bivirkningene, som utvikler seg gjennom flere år, består i vekst og forstørrelse av forskjellige knokler, vekst av indre organer, hudforandringer og forstyrrelser i nervesystemet. Risikoen for hjerte- og åresykdommer (hjerteinfarkt og hjerneslag) øker 2-4 ganger, og det er også økt risiko for utvikling av sukkersyke. Det er også rapportert økt forekomst av både godartede og ondartede svulster flere steder i kroppen, antagelig forårsaket av veksthormons stimulerende virkning i forskjellige vev.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #3 : 16. januar 2006, 06:48 »
Fakta: Veksthormon har EN bivirkning, nemlig akromegali. Du bør sette deg inn i slikt før du utaler deg, og TF Crewet burde rettet feilen men lar vel være bevisst med tanke på AD Korstoget deres.

Jeg er dønn enig med deg i at påstanden som det kommer med er "tullete" og lite beskrivende, men HGH har atskillelige flere bivirkniger en én - i så tilfelle er det du som bør sette deg inn i ting. Kan jo f.eks. nevne hva HGH gjør med insulinet ditt ? Verdiene av T3 ? Hva kan du fortelle om carpal tunnel syndrome ?  For å nevne noen ....

I rettferdighetens navn skal det nok legges til her at ting er doseavhengig, men samtidig individuelt og at hyppigheten vil variere veldig. Men at HGH har én bivirkning får du ikke mange til å tro på.

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #4 : 16. januar 2006, 06:54 »
Flere av bivirkningene er vel forbigående og, rett meg hvis jeg tar feil..

Men synes carpal tunnel syndrome er nok til å la være å bruke noe dop jeg da. Blir lite løfting om du har det, liksom.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hormonlære- endokrinologi
« #5 : 16. januar 2006, 09:38 »
Jeg er dønn enig med deg i at påstanden som det kommer med er "tullete" og lite beskrivende, men HGH har atskillelige flere bivirkniger en én - i så tilfelle er det du som bør sette deg inn i ting. Kan jo f.eks. nevne hva HGH gjør med insulinet ditt ? Verdiene av T3 ? Hva kan du fortelle om carpal tunnel syndrome ?  For å nevne noen ....

I rettferdighetens navn skal det nok legges til her at ting er doseavhengig, men samtidig individuelt og at hyppigheten vil variere veldig. Men at HGH har én bivirkning får du ikke mange til å tro på.

Smiley
Er det "LilleMeg" eller meg du ber om å fortelle om carpal tunnel syndrome?
At graden av bivirkninger som forekommer er doseavhengig gjelder vel for alle typer dop, etter det LilleMeg sier, så er jo nesten HGH ufarlig. Vanligvis må man opp i store doser for at feks. hodet vokser, men selvsagt, alt er individuelt.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #6 : 23. januar 2006, 23:16 »
Er det "LilleMeg" eller meg du ber om å fortelle om carpal tunnel syndrome?
At graden av bivirkninger som forekommer er doseavhengig gjelder vel for alle typer dop, etter det LilleMeg sier, så er jo nesten HGH ufarlig. Vanligvis må man opp i store doser for at feks. hodet vokser, men selvsagt, alt er individuelt.

HGH er som alle andre former for dop, noen får en helvetes rekke bivirkninger andre fåkke en dritt..
derfor kan man ikke si at f.eks: hvis bestekompissen går på aas og alt er helt ok, ingen skade skjedd(se bort ifra senere i livet) så er det godt mulig om jeg tar nøyaktig samme kur, trener likt og spiser helt likt kan jeg oppleve ALT av bivirkninger,...
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hormonlære- endokrinologi
« #7 : 24. januar 2006, 12:46 »
HGH er som alle andre former for dop, noen får en helvetes rekke bivirkninger andre fåkke en dritt..
derfor kan man ikke si at f.eks: hvis bestekompissen går på aas og alt er helt ok, ingen skade skjedd(se bort ifra senere i livet) så er det godt mulig om jeg tar nøyaktig samme kur, trener likt og spiser helt likt kan jeg oppleve ALT av bivirkninger,...
Ja, er det jeg sier, alt er individuelt Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #8 : 31. januar 2006, 11:38 »
Hmm, nok en gang er det vanskelig for enkelte å skille mellom (raskt innsettende) bivirkninger og senvirkninger som kan komme mange år etter endt bruk. I sistnevnte gruppe, som er høyaktuell når det gjelder HGH basert på dette hormonets virkningsmekanisme, har vi f. eks. de fleste hjerte-kar-sykdommer samt svulstutvikling.

Fakta: Veksthormon har EN bivirkning, nemlig akromegali. Du bør sette deg inn i slikt før du utaler deg, og TF Crewet burde rettet feilen men lar vel være bevisst med tanke på AD Korstoget deres.

Du bør sette deg inn i basal fysiologi og patofysiologi før du uttaler deg, framfor å komme med oppgulp fra liberale pro-doping-nettsteder. Det skumle er at folk som ikke vet bedre kan komme til å tro på deg.  Deal

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Hormonlære- endokrinologi
« #9 : 31. januar 2006, 11:45 »
mener å ha hørt/sett/lest at hgh på sitt tidligere stadie(før kjemikerne kom fram til "falsk" versjon), ble vekst hormon tatt fra døde kuer.
 dermed var de utsatt for kusyken opptil 20 år senere... mener det var på videon til han steriods vicius cycles fyren det ble nevnt.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hormonlære- endokrinologi
« #10 : 31. januar 2006, 11:59 »
mener å ha hørt/sett/lest at hgh på sitt tidligere stadie(før kjemikerne kom fram til "falsk" versjon), ble vekst hormon tatt fra døde kuer.
 dermed var de utsatt for kusyken opptil 20 år senere... mener det var på videon til han steriods vicius cycles fyren det ble nevnt.
Det stemmer at det tidligere ble tatt fra døde, men dem de brukte det på fikk bla. HIV/AIDS så man sluttet med det.

All form for doping med hormoner er farlig.

At det var akkurat HIV/AIDS de fikk er jeg ikke 100% sikker på, men mener det var det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!