Skrevet av Emne: Nedang i fettprosent og bedre kondis, samt minimalt tap av muskelmasse.  (Lest 1171 ganger)

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

Trodde jeg hadde god peil på trening og sånt, helt til jeg leste en heftig diskusjon om kondistrening og nedgang i fettprosent på diskusjonsforumet til. iform.no
Jeg skjønte ikke en dritt blush

Nå som våren og løpetestene på skolen nærmer seg med altfor store skritt føler jeg ta jeg kan trenge noen tips. Jeg har nokså lite fett, men litt bukfett som er VELDIG irriterende! Dette kan jeg godt tenke meg å bli kvitt slik at magerutene synes bedre. Samtidig vil jeg gjerne ha litt bedre kondisjon til 3000m, og helst ikke miste så mye muskler for jeg har ikke så store muskler at jeg bare kan tappe uhemmet akkurat. Embarrassed
Kan tvert i mot tenke meg å bygge litt ved siden av, hvis det i det hele tatt er mulig å gå ned i fettprosent å bygge muskler samtidig.

Har trent fotball i ca. 12år frem til sommeren da jeg sluttet, så jeg har et ok grunnlag for kondisjon tror jeg.

Hva kan jeg gjøre for å få til dette?
Er det for mye å håpe på, eller er det et lys i tunnelen?
Mvh. Thoz

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

Hadde forresten planer om GK, men etter å ha lest den debatten er jeg neimen ikke så sikker..
Mvh. Thoz

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

Den beste måten å få bedre kondisjon og samtidig bygge litt muskler er vel å kjøre intervalltrening. Feks å kjøre intervaller på 90sek i 10-15min...  Kjør dette etter styrketrening for best resultat. Du må også trene litt på 3000m når selve testen nærmer seg.
Når det gjelder kosten er det vel bare å kjøre på med masse proteiner, langsomme karbohydrater, fiber og vann. Har også hørt det sies at fettet på magen kommer mest av sukker, så det er greit å kutte mest mulig på det.
Lykke til Smiley

Utlogget bSR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 288

Hvis du vil kvitte deg med fettet må du ha kaloriunderskudd. Du bør også trene før frokost: gå, løpe, sykkle i rolig tempo i 30-45min. Og viktigs få deg et skikkelig koshold med mye protein, sundt fett og ikke så mye karbohydrater

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

kan det være verdt å gå til innkjøp av cla, eller er det meste for folk med forholdsvis mye fett?
Mvh. Thoz

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

Neh, det er bare oppskryt og dårlig bruk av penger. Bruk heller penger på kjøtt, kyllig, fisk og fullkornsprodukter!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!