Skrevet av Emne: SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!  (Lest 823 ganger)

Utlogget ck7

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!
« : 16. januar 2006, 17:05 »
Hei hei!!

Jeg er en gutt på 19år, er 178,5cm høy og veier 77 kilo. Jeg trener fotball 4-6 ganger i uka og styrke mellom 3-4 ganger, så det er ofte det blir to økter om dagen.
Jeg har en forhodsvis veltrent kropp men sliter litt med et lite "handtak" på magen. men nå skal jeg  begynne på gerilja kardio og jobbe med kostholdet. men jeg er ikke interessert i å veie maten og de greiene der.. men vil bli litt mer bevist på det jeg spiser...

mine spørsmål er følgende:
kan noen hjelpe meg med hva som er bra å spise, når og hvor mange måltider jeg bør ha på en dag for å bli kvitt litt fett.?
Hva bør jeg spise, er brød bra? eller bør jeg spise knekkebrød? hva bør jeg spise før og etter trening?

Jeg er veldig motivert for å fjerne litt fett, og håper dere er interessert til å rettlede meg litt... håper på positive tilbakemeldinger.. på forhand takk..

mvh.
christoffer

janne

  • Gjest
SV: SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!
« #1 : 16. januar 2006, 19:30 »
Hei Christoffer.

Brød er helt grei mat, men det er tonnevis med karbohydrater i det, så inntaket bør derfor minimeres. Mat du kan spise "mye" av er gjerne proteinrik mat, siden det ofte er mindre kaloririkt enn mat mat med mye karbohydrater og fett. Eksempler på mat med mye proteiner er: kjøtt fra storfe og fugl samt fisk er bra. I tillegg er produkter som cottage cheese og kesam fullt av proteiner. Eggehvite er også bra, mens plommen er ganske rik på fett (lag f.eks omelett med 3 eggehviter og 1 helt egg.

Du bør spise ofte men lite....gjerne hver 2 eller 3 time.....6 måltider om dagen. Du skal IKKE bli mett, men bare fylle magesekken. Drikk MYE vann i mellom måltidene så blir du ikke så fort sulten igjen. Måltidene bør bestå av en sammensetning av mye proteiner, litt karbohydrater og litt fett. Du må passe på så du får i deg NOK karbohydrater siden du trener såpass mye.

Visst dette ikke hjelper kan du forsøke morgenturer før frokost noen ganger i uken.


Mvh

Janne.

Utlogget ck7

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!
« #2 : 16. januar 2006, 22:43 »
Takk for svar janne..

men sitter fortsatt igjen med flere spørsmål..
Hvor ofte er det lurt å ta en proteinshake?? jeg pleier kun å ta det etter en styrketrening, men kan jeg ta det hver dag?? hvor mange om dagen isåfall??

mvh
christoffer

Utlogget ck7

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!
« #3 : 16. januar 2006, 22:53 »
slenger inn et spørsmål til å farta...

Ble anbefalt å prøve ut et produkt som het "Diet fuel", det skulle funke bra til en som spiser riktig og trener endel... hva sier dere til dette produktet?? noen som har vært borti det eller sitter inne med litt informasjon om det???

på forhand takk

janne

  • Gjest
SV: SJEKK DENNE FOLKENS; Jeg trenger litt hjelp!!!
« #4 : 17. januar 2006, 16:03 »
Takk for svar janne..

men sitter fortsatt igjen med flere spørsmål..
Hvor ofte er det lurt å ta en proteinshake?? jeg pleier kun å ta det etter en styrketrening, men kan jeg ta det hver dag?? hvor mange om dagen isåfall??

mvh
christoffer
På diett drikker jeg shake 3 ganger om dagen a 30g pulver. Morgen, kveld og etter trening. På treningsfrie dager blir det da 2 ganger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!