Skrevet av Emne: ca tiD:)  (Lest 1601 ganger)

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

ca tiD:)
« : 17. januar 2006, 20:50 »
hvor lang tid ca tar det å få vekk uønsket fett? trener cardio før frokost 4 gangeri uka + styrke to ganger i uka og har diet..
noen som har noen synspunkter?

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: ca tiD:)
« #1 : 17. januar 2006, 21:12 »
hvor lang tid ca tar det å få vekk uønsket fett? trener cardio før frokost 4 gangeri uka + styrke to ganger i uka og har diet..
noen som har noen synspunkter?

tror du ikke det kommer ann på hvor mye du vil ha bort da? Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: ca tiD:)
« #2 : 18. januar 2006, 12:56 »
jo j... men før man ser resultater

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: ca tiD:)
« #3 : 18. januar 2006, 13:08 »
tror du ikke det kommer ann på hvor mye du vil ha bort da? Smiley

Som obey sier, så kommer det helt an på fett% din. Jeg ville uansett gått for å gå ned bortimot 1 kg pr uke, for det som forsvinner for fort, kommer fort tilbake igjen, i de aller fleste tilfeller.

Så, når det kommer til når du ser resultater, hva veier du(vet en ikke skal spørre en kvinne om dette, men.. Er jo et anonymt forum for de fleste, så), og hvor høy er du? Er det mye du vil ha bort, så vil speilbildet også trenge tid på å forandre seg. Men om det bare er en liten finpuss som må til, så trenger det ikke ta mer enn noen uker. Dette er avhengig av altfor mange faktorer til at vi kan svare sikkert på noe slikt uten å vite mer...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: ca tiD:)
« #4 : 18. januar 2006, 13:14 »
vel, du kan jo måle opp med fettklype (selv om det ikke er så veldig nøyaktig sier folk.) da finner du ut prosentvis hvor mye fett du har på kroppen.
Veier du 100 kg og har 22% fett sier det seg selv at 22 kg er fett.
Går du da ned 1 kg i uken med masse kardio kan man jo si du trenger 22 uker for å gå ned til 0% fettmasse, dette er selvsagt ikke mulig å gjøre.
Men poenget står forsatt med at du går ned ca 1% kroppsvekt i uken, forhåpentligvis er mesteparten fett. (kommer helt ann på kosthold).

siden du er jente vil du jo veie mye mindre, og da vil det være ett helt annerledes regnestykke (men samme fremgangsmåte).
Anta at du veier 60-70 kg og vil ned 10 kg, så ville jeg gått ned 0,5kg i uken, etter 20 uker har du gått ned 10 kilo med fett!

bedre å skynde seg sakte Smiley

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: ca tiD:)
« #5 : 18. januar 2006, 14:05 »
Det kommer ikke kun an på kostholdet om en forbrenner mest fett. Derimot, om en ligger ca 500 kcal i underskudd pr dag, OG opprettholder styrketrening under dietten, så vil kroppen i hovedsak ta av fettlagrene.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: ca tiD:)
« #6 : 18. januar 2006, 14:07 »
selvfølgelig har treningen også mye og si, men ligger man på underskudd i forhold til hvor mye proteiner kroppen får i seg, så vil den gå løs på muskelaturen også.

Hun sa hun trente masse kardio, så da regnet jeg med at treningsdelen var ok.

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: ca tiD:)
« #7 : 19. januar 2006, 12:49 »
ligger ca ti kg over match vekten.. men vet ikke om det er mewd eller uten muskler.. har muskluløse bein.. fotball spiller.. bare et år nå ca eller 9 mnd jeg har vært over vektig.. så ja.. men tok tak i det litt for sent.. går folkehøgskole nå så har ingen vekt.. men merker at cm går utrolig sent.. men det er vel snn at kroppen trenger en stund for å trekke seg tilbake?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: ca tiD:)
« #8 : 19. januar 2006, 17:32 »
vel, om du bare har vært "overvektig" i ett år går det nok veldig lett å gå ned også, hva er det du har endret på som gjorde at du gikk opp i vekt da?

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: ca tiD:)
« #9 : 19. januar 2006, 22:29 »
jeg sluttet å trene og spiste likt...begynte å gå opp på disse tider i fjor.. det går egentlig veldig sakte da mn..men vet ikke hva som er best... 0,5 kg i uka?

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: ca tiD:)
« #10 : 20. januar 2006, 08:48 »
Noe som er naturlig når en begynner å trene etter et avbrekk, er at en gir etter for ekstra sult utover dagen. Dette bør du prøve å passe på. For om du gir etter, så vil vekta stå i ro/øke...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: ca tiD:)
« #11 : 20. januar 2006, 16:11 »
holder meg unna alt søtt , og litt på lørdag er lov.. men ellers spiser jeg to knekkebrød til hvert mål tid( 3 ganger) og middag...
denne uka ar jeg trent 4 cardio + 3 økter utenom.. dans osv...Smiley

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: ca tiD:)
« #12 : 20. januar 2006, 17:03 »
kunne fint lagt deg på 0,5kg i uken, kan godt gå ned en kilo i uka de første ukene, er for det meste vann som går med, og så går det saktere etter hvert.

husk å få i deg nok proteiner og fett (ja, fett!!!) og kutt litt ned på karbohydratene, så går du nok fort ned igjen i vekten du vil ha Smiley

men det er også en mulighet for at du er blitt litt tyngre siden du er blitt eldre, dette har jo skjedd deg i 17-19 årsalderen, om jeg forstår deg rett? Masse ting som skjer med kroppen din vet du Smiley

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: ca tiD:)
« #13 : 20. januar 2006, 21:12 »
ja men ikke legge på seg 10 kg..? saaavner kroppen min så utrolig..har ingen klær osv.. tror du jeg spiser riktig da? spiser minst ett knekke brød med mkrell i tomat.. og ett egg om dagen.. og hvert måltid er det to knekkiser utenom middag..

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: ca tiD:)
« #14 : 20. januar 2006, 21:20 »
Sakset fra et av mine tidligere innlegg...

Sitat
karbs bør være av den grove sorten. grove skiver, pasta, havregryn, ris.

Prot er bedre og bedre jo mer naturlig det er. En biff er bedre enn ei kjøttkake, om du skjønner. Da får en ingen tilsetningsstoffer, og bedre kvalitet på proteinet. Når det gjelder proteinkilder så er egg det som dekker best hele spekteret av nødvendige aminosyrer, og som tas opp lettest. kylling er det neste i rekken. men som sagt, renheten på kjøttet er viktigst. laks og tunfisk er også til å anbefale på det sterkeste.

Når det gjelder fett så bør en få i seg minimalt med mettet fett(stivt i romtemperatur). Enumettet fett er til å anbefale, da dette er nødvendig for kroppen men ikke kan lages selv. En kan med fordel ha en energifordeling på 40/30/30(k/p/f).

Skal en deffe bør en først og fremst fordele maten over ca 6 måltider, dog minimalt innenfor 3 timer før leggetid. Karbohydrater kan da med fordel kuttes helt. Trener en sent bør en innta karbohydrater, men prøve å holde dette til et minimum. men for å ikke få dette problemet så bør en prøve å få gjort unna treningen tidligere.

Noe annet som er en nødvendighet er kaloriunderskudd. Altså, forbrenne mer enn en inntar. Tenk deg at du skal spise det samme som tidligere, minus noe av karbohydratene. Dette tvinger kroppen til å benytte andre energikilder.

Oppretthold trening for å gi kroppen signaler om at det er behov for musklene. kardio bør ikke overdrives, da muskler kan brukes som energikilde. Men kardio er absolutt gunstig for en høyere forbrenning gjennom dagen. Morgentur kan anbefales, altså gå raskt i bortimot en time før frokost. Da forbrennes en del fett uten at musklene lider betydelig.

Håper dette kan være til hjelp.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!