Skrevet av Emne: Hvordan er egentlig standarden på norske boksere  (Lest 1316 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Leste i et avisoppslag at årets NM i boksing representerte det dårligste avholdte NM, både hva angår kvalitet og kvantitet, på 30 år. Stemmer det?

Jeg trodde boksing var en "klassiker" som aldri gikk av moten. Forsvinner utøvere til andre mer "hippe" idretter (kickboksing?)

En kamerat av meg har ymtet frempå om at jeg burde prøve meg i bokseringen. Har aldri drevet noe med det, men jeg har spilt amerikansk fotball (så jeg har fått en del deng før) og driver med styrkeløft (så jeg er relativt sterk). Hvordan er egentlig kvaliteten på tungvektsboksere her i landet  (jeg veier rundt 120 kg, så noen annen klasse blir nok uaktuelt)? Kunne vært artig å prøve seg en gang, bare for å få en ny erfaring og se om det gir mersmak.
Jeg fant bare to rankede tungvektsboksere. Det må da være flere her i landet? Hvis ikke, hvordan er disse to? Hadde tenkt til å fullføre studiene, så banker de meg totalt grønnsak så holder det kanskje med en forsiktig runde med sparring  :Smiley

Underlig at det ikke var flere tungvektere her i landet. Skandinavere er jo kjent for å være svære folk.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Jeg trodde boksing var en "klassiker" som aldri gikk av moten. Forsvinner utøvere til andre mer "hippe" idretter (kickboksing?)
Vet ikke helt hvor de har blitt av...men vi har ikke tatt dem Smiley
Bare to,men begge de går boksekamper enda,og stilte forøvrig i NM.
Har jo blitt noen andre veien da...nesten alle jentene på landslaget(-Kari Jensen)
og kongepokal vinneren for herrer... :Smiley
Synd hva som skjer med boksing,men det har nok blitt sånn pga av psyko klikke-
systemet de har...ikke noe kriging og action mer...bare lett poeng prikking mot hodet..
Vel...det er nå min mening... :Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Kvaliteten forresten...var vel det du lurte på...det er få,men de som er
best i klassen er som oftest veldig bra,mens det er litt ymse under de beste igjen.
Når det gjelder tungvekere så er det vel ikke flest der heller,men hvis du vil prøve deg
mot Tom Johansen fra IF Ørnulf(som i NM var den eneste påmeldte i +91)så burde
du nok lagt deg i hardtrening først,har ikke sett han i aksjon,men har hørt at
han er god...
                 
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!