Skrevet av Emne: jeg trenger litt hjelp til å gå ned i vekt, diettplan forslag...  (Lest 1530 ganger)

Utlogget torgeirlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Jeg trenger litt hjelp til å gå ned i vekt, og ønsker da at noen kan hjelpe meg med å lage en diettplan, forslag til diett eller noe i den dur…

Mine mål er i første omgang å gå  ned i vekt, 15-20kg helst til sommeren selvsagt.
Gutt 23 år, 100kg, 176 høy.
      Trening:  har trena på senter i snart 3 år, men ikke ordentlig før det siste halvåret.
varierer mellom 2-4 ganger i uka. 1-2 timer, styrketrening med kardio etterpå.( begynt med den siste tiden)

Jeg står opp i 7-8 tida om morgenen for å så spise frokost og dra til skolen. Vanligvis ferdig 14.30
Fri onsdag og torsdag, da sover jeg litt lengre, kommer hjem etter skolen spiser middag i 3-4 tida.
Trener i 18 tida på kvelden. Spiser kveldsmat i 21 tida.
Legger meg i 12 tida++

Hva jeg ikke spiser:
•   All fisk utenom fiskekaker, fiskeboller.
•   All kylling utenom kyllingkjøttdeig.
•   Kjøtt, med trevler, grovt kjøtt.
•   Ryvita knekkebrød
•   Agurk, tomat,

For øyeblikket kommer jeg ikke på no mer å skrive, men er det noe dere lurer på om meg så bare spør før en  plan evt lages…

      Så vil jeg til slutt takke på forhånd for all hjelp og forslag til en diett til meg…..

Mvh
Torgeir

Utlogget torgeirlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

ingen som har noe tips å gi meg da tro  Huh

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Er det noen grunn til at du ikke spiser f.eks kylling/fisk. Disse er begge gode proteinkilder som kan være gode å ha med seg, spesielt på deff.

Ellers er det aller viktigste for å gå ned i vekt, at du får mindre energi fra maten du spiser, enn hva du forbruker. Dette kan gjøres ved at du enten spiser mindre, bedriver mer fysisk aktivitet (les kardio: Jogging, gåing, sykling, svømming)

Prøv å få i deg mesteparten av karbohydratene tidlig på dagen, da kroppen har gått en hel natt uten drivstoff. Ellers vil det også være gunstig med raske karbohydrater rett etter trening.

Karbohydratkildene dine på dagen burde være av det lavglykemiske slaget, det vil si karbohydrater som sørger for at blodsukkeret ditt holder seg stabilt. Dette hjelper mot bl.a søtsug. karbohydratkilder som har en ok glykemisk verdi, er Grovt brød, Havregryn, ris (ikke hurtigris), pasta og knekkebrød. Finnes flere, men nevnte bare et par i slengen.

Når klokka nærmer seg kveld (4-6 timer før natt) kan det være greit å kutte ned på karbohydratene, da de fleste ikke har bruk for rask energi (med mindre en av en eller annen grunn skulle holde et høyt aktivitetsnivå sent på kvelden). Da burde det gå i Proteiner og sunt fett, evt grønnsaker for å gjøre mer ut av måltidene dine, samt at du får i deg en del vitaminer og mineraler.

Ellers er det viktig at du spiser ofte (hver 2-3 time) for å hindre at blodsukkeret synker for lavt. Dette hjelper og som sagt på søtsug, og gir deg en jevn tilgang på næringsmidler. Dette vil hjelpe deg til en raskere forbrenning. 6-8 måltider er bra.

Beklager hvis innlegget var litt ustrukturert men skrev bare det jeg kom på i farta, uten å tenke viderere over det.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget torgeirlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

litt av poenget med tenne tråden var å få no tips til forskjellige gode proteinkilder osv slik jeg vet at det jeg spiser kan jeg spise med god samvittighet....
Er vel middagen jeg lurer mest på da det blir av det største varme mest proteinrike måltidet.

Så igrunn var denne tråden bare på hva jeg kan spise egentlig..

Utlogget torgeirlo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

nå har jeg funnet ut en diettplan som jeg tror kanskje funker. så da legger jeg den ut slik at dere  eksperter kan se å vurdere den og et komme med innspill. Smiley

frokost: 50g havregryn og kaseinshake

Lunsj: 2 brødskiver med magert pålegg
     
Mellom: eple og shake
           
Middag:50g ris eller pasta, 150g karbonadedeig, 100-200g grønnsaker

Kvelds: 2 egg 50g løk, 50g ris

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Jeg mener du spiser alt for lite.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!