Skrevet av Emne: Trening uten resultat.  (Lest 2598 ganger)

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Trening uten resultat.
« : 30. januar 2006, 09:42 »
har trent økter kardio før frokost i snart en mnd.. resultatene burde vel komme da? kjører 45 min per gang..
tar det en stund før det vises på målebåndet?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trening uten resultat.
« #1 : 30. januar 2006, 09:51 »
Det hele kommer an på hvordan du spiser, og at du faktisk er i negativ balanse kcalorimessig sett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #2 : 30. januar 2006, 09:52 »
dvs?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Trening uten resultat.
« #3 : 30. januar 2006, 09:59 »
Det vil si at vi gjerne vil vite hvordan du legger opp kostholdet ditt. Har du ikke kontroll på dette kan du ikke forvente at vekta går spesielt mye ned.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #4 : 30. januar 2006, 10:04 »
jeg spiser:
frokost: to knekkebrød med leverpostei og rødbeter, og makrell i tomat + litt nøtter
lunsj: to knekkebrød med leverpostei med rødbeter
middag: varierer (går folkehøgskole), men spiser en porsjon, varierer hvor mye pga. fett osv..
kvelds: to knekkebrød med tja... Tongue

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #5 : 30. januar 2006, 10:04 »
spiser også frukt i løpet av dagen gjerne mellom lunsj og middag eller middag og kvelds

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Trening uten resultat.
« #6 : 30. januar 2006, 11:46 »
Litt for stort slingringsmonn i opplegget ditt til at man kan si akkurat hva det er som ikke fungerer, men jeg kan se ganske fort at makronutrientfordelingen din er litt "off" i mine øyne... Det virker som du er alt for redd for fettet, og dermed kompenserer med karbohydrater. Proteiner er det også stor mangel på i kostholdet ditt.

Jeg kan umulig se for meg at du kan ha noe særlig gunstig muskel/fett ratio egentlig, særlig med så lite proteiner som du spiser. Og hvis du tar litt av på den middagen så kan du plutselig gå i null, eller bikke over på pluss-siden kcal-messig.

Skriv ned AKKURAT hva du spiser, hver eneste dag, så kan folk hjelpe deg.  Wink

Men uansett, dropp karbohydratene og introduser sunt fett og proteiner til dietten din, for slik den er nå ser det ikke ut, imo. Tongue

Kjører du spisedager iblant?

Hvis du har lugget veldig lavt på kcal-inntaket over lengre tid, med en såpass dødfødt makronutrientbalanse som det der (40-50% karbs ser det ut som, avhengig av middagen din) så kan det godt hende at leptin- og thyroidnivåene dine er så lave at kroppen din har satt på bremsene fullstendig.
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Trening uten resultat.
« #7 : 30. januar 2006, 12:04 »
Vil ikke anbefale deg å kopiere kostholdet til Janne men hvis du ser litt på "Jannes konkurransediett" som du finner øverst i dette forumet så får du kanskje litt mer forståelse for hva som menes med mer fett og proteiner og mindre karbohydrater. Dietten gir også en bra pekepinn på hvor ofte man bør spise.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #8 : 30. januar 2006, 13:00 »
gi meg råd til hva jeg kan spise da.. jeg går på en folkehøgskole.. og har ikke de største mulighetene for å spise det jeg vil... ikke noe kjøkken jeg kan bruke osv..
hva kan jeg spise i stedet for knekkebrød da? spiser ett egg til lunsj..i tillegg liksom
huff.. noen sier dette er greit, andre sier det er helt på jordet.. noen som kan gi meg et ordentlig svar dA?

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Trening uten resultat.
« #9 : 30. januar 2006, 13:10 »
Gode proteinkilder:

Rent kjøtt, fisk (tunfisk), fjærkre, skalldyr, egg, fettfattige melkeprodukter (meger kesam, cottage cheese), bønner.

Fett: Tran og fet fisk, planteoljer (rapsolje, linfrøolje m.m.), Udo's Choice.

Bytt ut loff og hvitt brød med grovt brød. Bytt ut hurtigris med naturris, bytt ut fin pasta med grov pasta, kutt ned på sukker.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #10 : 30. januar 2006, 13:13 »
spiser jo alt det der?
har egg i dietten, fisk, cottage cheese, nøtter, grovt knekkebrød, tranpiller...

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Trening uten resultat.
« #11 : 30. januar 2006, 13:15 »
spiser jo alt det der?
har egg i dietten, fisk, cottage cheese, nøtter, grovt knekkebrød, tranpiller...

Mulig det men jeg kan ikke vite det ut ifra det du skriver her:


jeg spiser:
frokost: to knekkebrød med leverpostei og rødbeter, og makrell i tomat + litt nøtter
lunsj: to knekkebrød med leverpostei med rødbeter
middag: varierer (går folkehøgskole), men spiser en porsjon, varierer hvor mye pga. fett osv..
kvelds: to knekkebrød med tja... Tongue

Jeg syns uansett to knekkebrød pr. måltid er for lite og 4 måltid er for lite. Prøv å spis ihvertfall hver 3. time.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
SV: Trening uten resultat.
« #12 : 30. januar 2006, 14:08 »
Personlig syns jeg ikke det er vits å stresse så innmari med å spise så-og-så mange måltider per dag, da måltidsfrekvens har en ganske minimal effekt på hvorvidt dietten fungerer, så lenge det totale kcal-inntaket, samt makronutrientfordelingen, er bra på dagsbasis.

Jeg har selv i perioder spist 3-4 måltider, såvel som 7-8, og det har ingen effekt utover det at man kanskje ikke føler seg så sulten hele tiden, da man spiser veldig ofte. Utover det betviler jeg sterkt at det utgjør den helt store forskjellen.

Karen86: Hvorfor sier du at du spiser ting som du ikke lister på diettopplegget ditt? Jeg får inntrykk av at du spiser ganske bra på måfå, og hvis det er tilfellet er det umulig å vite hva som gjør at opplegget ditt ikke fungerer.

Jeg går forøvrig på samme folkehøyskole som deg, og jeg må få skyte inn at utvalget er ganske bra.  Grin
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

janne

  • Gjest
SV: Trening uten resultat.
« #13 : 30. januar 2006, 14:16 »
Hei Karen. Jeg ville økt inntaket av proteinrikt kjøttpålegg. Det ser ikke ut til at du spiser så ofte etter hva du har skrevet her, stemmer det? Spis gjerne hver tredje time, slik at blodsukkeret ditt holdes jevnt, da unngår du det værste søtsuget på kvelden. Inntak av karbohydrater bør holdes til den første halvparten av dagen, mens du trenger mindre karbohydrater utover ettermiddagen og kvelden. Siste måltid kan gjerne være helt uten karbohydrater. Bra at du spiser frukt og grønt, spis gjerne mere grønnsaker enn frukt, da det er mye fruktsukker i sistnevnte. Forsøk å spise mer av maten som er nevnt av Zoria her, og ta gjerne en titt på konkurransedietten min, UTEN å kopiere den, bruk den slik Zoria sier, som en slags veiledning Wink.

Hvor ofte kjører du kardiotrening før frokost? Og hva slags aktivitetsnivå holder du resten av dagen?

Mvh Janne.

Utlogget Karen86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

SV: Trening uten resultat.
« #14 : 30. januar 2006, 22:34 »
tror jeg gir opp hele greia snart.. blir bare sint og irritert..
jeg spiser kl.
08.00,11.00,15.30, 20.00
trener kardio før frokost 4 ganger i uka.. og styrke 2 ganger i uka.. og prøver å være med på andre ting.. kickboxing en gang i uka..
jeg er veldig redd for å spise for mye.. det som er prob... har satt opp et grete roede opplegg.. der jeg har alt fra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!