Skrevet av Emne: Bevaring av muskler!  (Lest 2134 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Bevaring av muskler!
« #15 : 07. februar 2006, 23:11 »
en relativt lav puls er bra for fettforbrenning for da vil vi kunne forbrenne energi aerobt, og fett kan KUN forbrennes ved hjelp av aerobe prosesser. Dersom du derimot øker intensiteten og pulsen skyter i været, vil oksygenmangelen føre til at en større andel av energien kommer fra anaerobe prosesser.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Bevaring av muskler!
« #16 : 08. februar 2006, 00:44 »
Er det dette som gir bedre kondisjon? Da mener jeg mer effektivt enn ved aerob trening. Eller er jeg helt på bærtur nå?  :Smiley

(...) Dersom du derimot øker intensiteten og pulsen skyter i været, vil oksygenmangelen føre til at en større andel av energien kommer fra anaerobe prosesser.
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Everhard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

SV: Bevaring av muskler!
« #17 : 13. februar 2006, 20:55 »
Nå var det mye arti snakk her om puls og muskelmasse/styrke...
La oss oppklare misforståelsen om at intervalltrening ikke brenner fett: Hard intervalltrening brenner ikke mye fett under selve økta ,men setter i gang forbrenning i kroppen etter endt økt. Denne varer mye lenger enn slik lav-puls-kardio som forbrenner fett "bare" mens man trener. Dessuten vil intervalltrening gi andre effekter som vanskelig kan oversees; man får økt slagvolum i hjertet og bedre kondisjon ,noe som slår veldig bra ut ift. tung vekttrening og restitusjon. Man utvikler også kapillarnettet i muskulaturen som i sin tur hjelper blodet å føre frem oksygen og næring til musklene.
Når det gjelder muskelstyrke så vil "styrketapet" begrense seg til den tiden det tar å bli restituert fra en slik økt, og så er min erfaring at man kan bli noe mer eksplosiv og følgelig sterkere. Forøvrig anbefales det å ha minst en hviledag mellom intervalløktene.
 Smile

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Bevaring av muskler!
« #18 : 13. februar 2006, 23:39 »
Først og fremst må du ligge i underskudd av kalorier. Nytter ikke hvor mange kardioøkter du tar hvis kosten din ikke er tilstrekkelig. Ligg på minimum 2.2g proteiner x din egen kroppsvekt, lite karbohydrater og et medium fett inntak.

Personlig føler jeg at underskudd av kalorier og hard vektrening er det først og fremst man burde satse på. Kardioen kan komme litt senere. Du skal kutte av fett, "ikke gå ned i vekt", og jo mer kardio du trener - desto større sjanse er det for at du mister muskelmasse.

Er du ikke enig, UAC?
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bevaring av muskler!
« #19 : 14. februar 2006, 07:59 »
Jo. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

SV: Bevaring av muskler!
« #20 : 14. februar 2006, 23:37 »
Er ikke helt enig der selv. syntes man skal holde kostholdet nesten det samme som når man "bulker" men være veldig strikt med lite karbohydrater og -kalorier etter kl 18-19 og samtidig dele opp måltidene sånn at man ikke spiser fett og karbohydrater i samme måltid. så bruker man heller kardioen til å ta av fettet ved å gå på mølle i ca 60-70% av maxpuls i 45 om morgenen.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Bevaring av muskler!
« #21 : 15. februar 2006, 07:57 »
Er ikke helt enig der selv. syntes man skal holde kostholdet nesten det samme som når man "bulker" men være veldig strikt med lite karbohydrater og -kalorier etter kl 18-19 og samtidig dele opp måltidene sånn at man ikke spiser fett og karbohydrater i samme måltid. så bruker man heller kardioen til å ta av fettet ved å gå på mølle i ca 60-70% av maxpuls i 45 om morgenen.

Nytter jo ikke å spise som på bulk, frem til 18-19, hvis du med det mener den fråtsingen med bra matvarer som bulking innebærer. Hele cluet med deffing er jo kcalunderskudd.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!