Skrevet av Emne: Astmamedisiner, etc.  (Lest 2195 ganger)

Utlogget Lenore

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 60

Astmamedisiner, etc.
« : 15. februar 2006, 21:26 »
Har alvorlig astma, og bruker endel astmamedisiner da, som f.eks Serevent daglig x 2, Pulmicort og Astrovent når jeg er skikkelig dårlig, og Ventoline og før da Bricanyl når jeg trenger litt før en gymtime eller noe sånt, men som regel pleier jeg ikke bruke det.

Så, en dag da jeg surfet inne på www.steroider.net fant jeg da Bricanyl under "Andre stoffer". Bricanyl er da en medisin som gir økt oksygenopptak etc. Ble litt sjokkert, jeg vet da at jeg ikke får gedigne muskler av å ha astma, men jeg ble litt interessert;

Er det ulovlig for profesjonelle idrettsuøvere å bruke astmamedisiner? Og f.eks i forbindelse med fitnesskonkurranser etc? Lurte også på litt om hva slags effekter det har og slikt. Har søkt litt rundt og søker enda litt rundt, har ikke funnet så veldig mye enda.

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Astmamedisiner, etc.
« #1 : 15. februar 2006, 21:34 »
Hvis det står på listen så er det ulovelig. Men det finnes folk som får dispensasjon(thor husovd har astma og fikk ikke lov til å bruke den før etter OL da han fikk godkjent at han trengte det). Poenget med at det er ulovelig er at det kan øke oksygenopptaket og dermed er det lettere å prestere godt i utholdenhetsidretter.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
SV: Astmamedisiner, etc.
« #2 : 15. februar 2006, 21:58 »
Har alvorlig astma, og bruker endel astmamedisiner da, som f.eks Serevent daglig x 2, Pulmicort og Astrovent når jeg er skikkelig dårlig, og Ventoline og før da Bricanyl når jeg trenger litt før en gymtime eller noe sånt, men som regel pleier jeg ikke bruke det.

Så, en dag da jeg surfet inne på www.steroider.net fant jeg da Bricanyl under "Andre stoffer". Bricanyl er da en medisin som gir økt oksygenopptak etc. Ble litt sjokkert, jeg vet da at jeg ikke får gedigne muskler av å ha astma, men jeg ble litt interessert;

Er det ulovlig for profesjonelle idrettsuøvere å bruke astmamedisiner? Og f.eks i forbindelse med fitnesskonkurranser etc? Lurte også på litt om hva slags effekter det har og slikt. Har søkt litt rundt og søker enda litt rundt, har ikke funnet så veldig mye enda.
Serevent, som du bruker står på dopinglista. Men det er fullt mulig å få dispensasjon for det siden du har astma. Men foreligger det ingen dispensasjon og du får eit positivt resultat vil du kunne bli dømt for doping. Dette er da på generellt grunnlag.
Serevent gjer til at musklane i luftrøra( bronkiolene) slapper av, slik at luftveiane ekspanderer og meir luft kan komme ned i luftrøret.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Lenore

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 60

SV: Astmamedisiner, etc.
« #3 : 15. februar 2006, 22:11 »
Takker alle sammen for svar, var redd jeg skulle få slengt i trynet at jeg måtte google det fram selv.  Erter

Kjempeinteressant, lurer på om jeg skal ta en telefon eller sende en mail til det der dopingsgreiene. Selv om jeg heller kunne druknet astmaen min eller noe. Sinnsykt lei.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!