Skrevet av Emne: Morgenkardio funker ikke for meg, hva gjør jeg da?!  (Lest 1537 ganger)

Utlogget Ida Eline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 173

  • Impossible is not a fact!
Altså, nå har jeg prøvd dette med kardio før frokost, gang på gang på gang,
det går kanskje sånn halveis greit mandag og tirsdag, men utover i uka blir det helt umulig.
Jeg blir kjempe svimmel og kvalm, og ikke minst slapp. Særlig de siste dagene i uka, bruker jeg altfor lang tid på å hente meg inn etter en slik økt, og det ødelegger utover dagen.
Jeg har fra jeg har vært bitteliten hatt problemer med blodsukkeret som lever sitt eget liv, og da særlig på morgenen, og jeg har altfor lett for å besvime.

Jeg tenker jo på å stille en gang.. snart.. og jeg følger ivrig med på de rundt meg som skal stille, og samtlige trener kardio før frokost, så det irriterer meg grønn at dette funker så dårlig for meg!

Noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Jeg legger jo selvfølgelig inn mere kardio på ettermiddagen da, men det virker jo som dette med morgen kardioer alfa-omega for veldig mange..

Hvor mye av forbrenningen 'ødelegger' jeg om jeg drikker en shake, eventuellt en frukt (alt ettersom hvor lenge og hva slags kardio) før jeg trener? (morgen).

Jeg vil ikke at dette skal ødelegge for en konkurranse diett!!

Sukk.. dry
Impossible is not a fact!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Slapp av, dette ordner seg!

Isteden for å starte på FULLSTENDIG tom mage, så kan du begynne dagen med en kopp te med melk og sukker, og kanskje en halv banan som du tar i neven, og spiser opp i løpet av de første minuttene... da har du litt å gå på, både psykisk og fysisk. Gjør heller ikke stor skade på effekten av morgenturen, kanskje heller tvert imot! Smiley

Fatt mot, kok vann og prøv igjen! Deal

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
Ellers kan det være for lite søvn / mat i hverdagen. Det var iallefall mitt problem før!
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget The Rock

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Intervall trening på ettermiddagen fungerer minst like bra, hvis ikke bedre enn morgenkardio. Ville gitt det en sjangse hvis du ikke trives med morgentrening.

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

har du morgen kardioen på helt tom mage? prøv å ta en liten proteinshake (1 scoop) i vann eller litt cottage cheese. se om det funker.  eller så kan du prøve ta en spiseskje med linfrøolje eller olivenolje i shaken. da har du litt mer å gå på med en gang. ville sjekka ut problemene du har med blodsukkeret ditt hos lege hvis du ikke har gjort det allerede da

Utlogget Ida Eline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 173

  • Impossible is not a fact!
Takk for tips!

Det funker mye bedre om jeg drikker en shake før jeg legger ut på tur. Men så er det så mange som mener magen skal være heelt tom så jeg har lurt på hvor mye dette har å si på forbrenningen lenge..
Alle shakene mine består forresten bare av en scoop uansett.

Men uansett, heller en shake enn å besvime i grøftekanten Smiley
Impossible is not a fact!

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Trur ikke det skal ha så store innvirkninger om du velger å kjøre kardio på ettermiddagen i stedet. Så lenge man ikke skal ned på scene-nivå er det greit å gjøre noe man trives med og som fungerer ok, enn å ødelegge dagene. Da får man heller bare ta tiden til hjelp.

Utlogget Molde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Men går du "Powerwalk" eller springer du, det er klart at kroppen ikke klarer å yte noe særlig på tom mage, derfor bør intensiteten på treningen justeres med det som hensyn..
Ellers funker det for meg, en gang så sprang jeg i en bratt oppoverbakke og spydde magesyre pga den harde påkjenningen for kroppen(ikke til å anbefale)
Holder på, holder på. Bare vent!

morni

  • Gjest
Hvis proffene kan unne seg en-to kopper kaffe eller te(uten sukker seff) og litt glutamin før morgenkardioen, så kan sikkert du det også  Wink Gir sikkert en bra kickstart uansett  Smiley

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

Hele vitsen med morgenkardio er jo at insulinnivået er på bunn. Om du spiser før du trener om morgenen kan du like så godt trene senere på dagen. Syntes jeg har lest at det tar minst 20 min før man kan ta i bruk karbohydrater man spiser og enda kortere for insulinnivåene å stige.
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!