Skrevet av Emne: Dopingmidler  (Lest 13460 ganger)

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Dopingmidler
« #30 : 23. februar 2006, 23:34 »
En øvelse er en øvelse Wink

Oups - sorry  Embarrassed
Men men - jeg lever greit med at jeg ikke har like god innsikt i styrkebegrepet som deg vettu Wink

Hmmmmm - men er det ikke de øvelsene dere måles på da - surret og påkledd stive som stokker mens dere utøver dem lissom Wink

Regner med du tok ironien min ja Grin

Men, helt seriøst: Det er det som gjør strongman til en ganske gøyal sport.. Alle leddene i kjeden blir lissom satt på prøve,ikke bare tre øvelser som teknikk terping og muskelfester har masse å si på (ok, litt flåsete sagt av meg  Kiss)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dopingmidler
« #31 : 23. februar 2006, 23:37 »
Det de fleste ikke innser er at de fleste styrkeløftere ikke er såå sterke som de tror.
Det er nå i allefall min erfaring etter å ha sett og trent sammen med en rekke styrkeløftere opp gjennom årene. De er seff gode i de spesialiserte øvelsene, men sånn reint generelt er de ikke imponerende sterke sammenlignet med andre med brukbare anlegg for å bygge muskler.

Just a thought Smiley
Jeg er ingen spesielt sterk styrkeløfter,faktisk ikke spesielt sterk idet hele tatt.Men dere med brukbare anlegg for å bygge muskler,både med og uten dop,bli med på strongmankonkurranse til sommeren!!?Det skal visst 
bli en på Elnesvågen,"rekrutteringstevne"det kan bli veldig morsomt å se om dere slår meg,da deres styrke er mye større muskel for muskel!!
 Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Dopingmidler
« #32 : 23. februar 2006, 23:45 »
Jeg er ingen spesielt sterk styrkeløfter,faktisk ikke spesielt sterk idet hele tatt.Men dere med brukbare anlegg for å bygge muskler,både med og uten dop,bli med på strongmankonkurranse til sommeren!!?Det skal visst 
bli en på Elnesvågen,"rekrutteringstevne"det kan bli veldig morsomt å se om dere slår meg,da deres styrke er mye større muskel for muskel!!
 Grin

Prøv deg på showliften i kristiansand i April da vel!  Smiley Så får du bryna deg på mange udopa gym-løftere og strongmenn 2thumbsup

Gøyale øvelser og mange påmeldte!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingmidler
« #33 : 24. februar 2006, 09:05 »
Hvorvidt noen i en strongmankonkurranse er dopet eller ikke, er vel strengt tatt ikke noe tema, da dette ikke er idrett, og doping ergo er "lovlig".... Blir litt rart å skille mellom reine og dopede... Den sterkeste vinner!  Deal

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Dopingmidler
« #34 : 24. februar 2006, 09:30 »
Jeg er ingen spesielt sterk styrkeløfter,faktisk ikke spesielt sterk idet hele tatt.Men dere med brukbare anlegg for å bygge muskler,både med og uten dop,bli med på strongmankonkurranse til sommeren!!?Det skal visst
bli en på Elnesvågen,"rekrutteringstevne"det kan bli veldig morsomt å se om dere slår meg,da deres styrke er mye større muskel for muskel!!
 Grin

En hvilken som helst gårdbruker i alminnelig god form ville slått meg i strongman. Mer er det ikke å si om den saken.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Dopingmidler
« #35 : 24. februar 2006, 09:48 »
Strongman etter min mening er litt spesiellt, pga at folk som er RÅSTERKE kan tape mot gutter som løfter halvparten i alle "gymøvelsene", men har god teknikk..

Ikke missforstå meg her; Strongman krever MYE styrke, men jeg har sett en person som ikke er god for mere en 130kg mark slenge opp en 165kg rund stein lett som F..

Jeg føler strongman er utrolig gøy pga at det er "utfordrende", men heller ikke der vinner bestandig den "sterkeste".

Verdens sterkeste mann burde hete verdens sterkeste atlet.

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Dopingmidler
« #36 : 24. februar 2006, 09:59 »
Strongman etter min mening er litt spesiellt, pga at folk som er RÅSTERKE kan tape mot gutter som løfter halvparten i alle "gymøvelsene", men har god teknikk..

Ikke missforstå meg her; Strongman krever MYE styrke, men jeg har sett en person som ikke er god for mere en 130kg mark slenge opp en 165kg rund stein lett som F..

Jeg føler strongman er utrolig gøy pga at det er "utfordrende", men heller ikke der vinner bestandig den "sterkeste".

Verdens sterkeste mann burde hete verdens sterkeste atlet.

L

Da bør du spør deg:

Er han råsterk fordi han hiverlett opp en stein på 165kg eller er han svak fordi han bare tar 130 i mark? Du motsier kankje deg selv litt, og setter opp mark som den beste indikatoren av de to på styrke?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingmidler
« #37 : 24. februar 2006, 10:16 »
Honnør Ossie!

165 kilo stein opp til 130 cm er råbra! At vedkommende ikke får til å løfte med en eleikostang får bare være. Se på Anne Sonesen, hun er råsterk i det meste, men sliter også med konvensjonell mark. Mye annet som spiller inn enn styrke. Smiley
Strongman viser stor grad av funksjonell styrke, tilpasningsdyktighet, koordinasjon og motorikk I TILLEGG til styrke. Begrepet atlet er ikke så dumt, men idag skal man ikke gjøre mere enn å trene 3 ganger i uka, for å være mer atletisk enn Ola Dunk.. Smiley

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Dopingmidler
« #38 : 24. februar 2006, 12:41 »
Da bør du spør deg:

Er han råsterk fordi han hiverlett opp en stein på 165kg eller er han svak fordi han bare tar 130 i mark? Du motsier kankje deg selv litt, og setter opp mark som den beste indikatoren av de to på styrke?

Sant nok. Jeg gir deg det:) Men det er jo et definisjonsspørsmål på hva styrke er.

Funksjonell styrke er vel et bra begrep for strongman. Men for de fleste er det "logisk" at noen som kan slenge noe uhanterlig på 165kg opp på 130cm, skulle klare å løfte  mere, om ikke minst det samme, i en øvelse der du nærmest har "handtak", og ikke løfter så velfig høyt i det hele tatt.
(Kan hende dette er mere logisk for meg pga at jeg alltid har likt Mark, men men)

Men denne "hvem er sterkest" greia kan fortsette i evigheter. Strongman atletene er sterkest i sine respektive øvelser, styrkeløfterene i sine, og mange byggere i sine. (øvelser som kanksje de andre ikke gjør?)

OG, Dopingfaktoren er avgjørende. I Norge er styrkeløftmiljøet et flott idrettsmiljø som fokuserer på verdier, i likhet med korrekt trening:) De testes OFTE og har stor respekt pga få Dopingdommer:)

I Internasjonal styrkeløft vet jeg ikke, tror det er en del "muffens" i Russland blant annet..

Anyways; Glir litt ut her, men uansett, hvem er sterkest? Mannen som løfter 200kg tunge farmers og går, eller mannen som drar 400kg i mark?

Difust hvem som er sterkest av de 2.

Anyways. Glir ut her. Har noen som snakker til meg mens jeg skriver, så før jeg dummer meg skikkelig ut med usakeligheter; Adios:)



Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dopingmidler
« #39 : 24. februar 2006, 23:07 »
Prøv deg på showliften i kristiansand i April da vel!  Smiley Så får du bryna deg på mange udopa gym-løftere og strongmenn 2thumbsup

Gøyale øvelser og mange påmeldte!
Jeg har desverre andre planer den helga showlift arr.
Skal også kval.til NM neste år i april.Liker å være tilig ute. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dopingmidler
« #40 : 18. mai 2006, 16:56 »

1 Finnes disse stoffene?
2 Finnes disse stoffene i norge?
3 Hva er prisen?
4 Hvor ofte/lenge må de brukes for å få noen effekt?
5 Har norske utøvere økonomi til å bruke disse?
6 Finnes det noen bevis på at dette er et problem i Norge?


1 ja
2 garantert
3 variere
4 variere ut fra hvilket stoff det er
5 ja
6 det trur jeg ikke

1 ut av de stoffene som brukes så er det ofte hurtigvirkende medikamenter.. gjærne alternative medikamenter og gamle kjente medikamenter med en ny kjemisk "vri"

IGF-I (insulin like growt factor), MGF (mecanical growt factor), HGH (human growth hormone), Hurtigvirkende Insulin er bare noe av det som brukes i tilleg til ulike steroider

"kurene" designes "ofte" slik at de endogene stoffene hermer kroppens egen produksjon men dog i noe høyere konsentrasjon enn du har naturlig. Siden kroppens hormonsystem varier i løpet av døgnet, variere i løpet av uken, og variere i løpet av månene i året så kan en lett time inn når en kan ta disse "kurene" uten å bli tatt på dopingprøvene.
trikset er at de bygger opp hurtighet, styrke noe raskere enn normalt og at formtoppen nåes en tid før konkuranse.. hurtigheten, styrken vil derreter naturlig avta noe frem mot konkuranse dagen men på selve dagen vil du være sterkere/raskere mer utholden vs om du hadde trent rent frem til da..

Flere slike korte kurer gjør at allerede konkurerende idretsudøvere "hopper" 3-4 år frem i progresjon vs om de hadde trent naturlig...

En annen ting som enkelte gjør er at de tar 2 gang i uken intravenøst vitamin c + kansje litt zink, magnesium b vit.... Denne vitamin c infusjion gir markant økt etterhenting og allerede konkurerende utdøvere kan "booste" styrken med opp til 30%

 Wink






Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingmidler
« #41 : 18. mai 2006, 18:27 »
En annen ting som enkelte gjør er at de tar 2 gang i uken intravenøst vitamin c + kansje litt zink, magnesium b vit.... Denne vitamin c infusjion gir markant økt etterhenting og allerede konkurerende utdøvere kan "booste" styrken med opp til 30%

 Wink


30%? 300% er det jeg har hørt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dopingmidler
« #42 : 18. mai 2006, 18:45 »
tja

Et tilskudd av oralt vitamin c på 200mg gir blodplasma verdier på ca 15 nl/dl
Et tilskudd av oralt vit c på 2000 mg gir bare blod plasma verdier på ca 18nl/dl


Mens intravenøst vitamin c tilskudd gir blodverdier på opptil 70-80 nl/dl samt at verdien holder seg mye lengre vs om vitaminet er tatt oralt..

I slike konsentrasjoner så redusere c-vitaminet betraktlig mengden kortisol du har i kroppen (som ofte er forhøyet pga trening og annen fysisk stress) og det gjør at du dermed innhenter deg mye raskere og du øker i styrke


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingmidler
« #43 : 18. mai 2006, 19:35 »
tja

Et tilskudd av oralt vitamin c på 200mg gir blodplasma verdier på ca 15 nl/dl
Et tilskudd av oralt vit c på 2000 mg gir bare blod plasma verdier på ca 18nl/dl


Mens intravenøst vitamin c tilskudd gir blodverdier på opptil 70-80 nl/dl samt at verdien holder seg mye lengre vs om vitaminet er tatt oralt..

I slike konsentrasjoner så redusere c-vitaminet betraktlig mengden kortisol du har i kroppen (som ofte er forhøyet pga trening og annen fysisk stress) og det gjør at du dermed innhenter deg mye raskere og du øker i styrke





Er det dette studiet du tenker på?
"A study done by Stone entitled "Effects of Vitamin C on Cortisol and the Testosterone: Cortisol Ratio" showed a decrease in cortisol levels in 17 junior elite weight lifters. This study also showed that the individuals taking Vitamin C (an extra gram a day) improved their testosterone:cortisol ratio by over 20%. This type of decrease in cortisol can lead to increased muscle and connective-tissue hypertrophy and enhanced recovery from training. Since Vitamin C also decreases your chances of suffering from a cold or flu infection by 30% (14) and may aid in collagen synthesis, it would be wise to take some extra vitamin C when involved in an intense weight-training program."

Dette høres jo veldig lovende ut, men jeg har sett flere som har kritisert effektene selv om de er dokumentert. Husker imidlertid ikke hva kritikken gikk ut på...


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Dopingmidler
« #44 : 18. mai 2006, 20:31 »
30%? 300% er det jeg har hørt.


Antyder du at benpresser`n kommer med forhastede konklusjoner ?!?
30%? 300% er det jeg har hørt.


Drit i steroidene, C-Vitamin  er mye kraftigere saker ?  :Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!