Skrevet av Emne: Da er det tid for diett mot våren!  (Lest 1339 ganger)

Utlogget schnell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Da er det tid for diett mot våren!
« : 21. februar 2006, 15:02 »
Hei!

Er relativt nybegynner i faget (har trent en stund, men kjørt diett bare en gang tidligere). I vinter har jeg spist, og spist, og spist.. og det har også gjort seg utslag i form av litt "excess weight"  Wink så nå er det påtide å gå igang med en diett mot våren og sommeren.

Jeg er 22 år, veier 95 kg, 195 cm høy. Fettprosent vet jeg desverre ikke.
Trener et program som går på 4 dager i uka. Har endel masse, men vil gjerne bygge litt til, spess. på beina mot sommeren. Noe fett på magen og hoftene som MÅ bort.

Sånn ser dagene mine ut nå:

08:15: Frokost (100g havregryn, 3dl skummamelk: ca. 465 kcal)
09:00: Trening
10:30: Går tur med bikkja, ca. 20 min.
11:00: Shake (31g pulver, 3 dl skummamelk: ca. 212 kcal)
14:00: Lunsj (6x eggehviter, 150 g tunfisk, 3x knekkebrød: ca. 352 kcal)
16:00: Middag (litt diverse her, karbonader, kylling, kjøtt: rundt 600 kcal)
18:00: Shake (31g pulver, 3d skummamelk: ca 212 kcal)
20:00: Halvtimes joggetur med bikkja
20:30: Kvelds (2x brødskiver med magert pålegg eller shake: ca. 250 kcal)

Totalt ca.  2100 kcal om dagen, ca. 230g prot (litt avhengig av middag).

Lørdag og søndag sklir ofte litt ut, men prøver å holde spisedagen til EN dag i uka.

Er dette for lite/mye? Er ute etter synspunkter/forslag på spisinga og aktivitetsnivå.


Takk for svar på forhånd!


Mvh

Henrik

Utlogget Gordita

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 135
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 135

SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #1 : 23. februar 2006, 12:33 »
Syns dietten ser bra ut...selv om 2100 kcal høres lite ut når du trener...selv ville jeg startet på et litt høyere nivå...og heller kuttet litt etterhvert...selv prøver jeg ut å gå tur før frokost, som så mange har hatt god erfaring med når de skal ned i fett%...

Det burde jo være ideelt for deg med bikkje! Lykke til videre!
Maksløft: 60 (benk) 2*90 (bøy) 110 (mark)

Utlogget schnell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #2 : 23. februar 2006, 18:54 »
Takk for interessen Gordita. Kan kanskje øke til 2500 kcal (eller ennå mer?). Har hatt god erfaring med morgen kardio før, men siden jeg trener kl 9 hver morgen nå så det blir det så jævlig tidlig å opp Wink skal prøve å legge inn en tur før frokost fra neste uke. Bikkja blir helt sikkert glad for det.

Et lite spørsmål til, er veldig glad i nøtter, og kjøpte idag rå/ubehandla cashewnøtter, veldig godt. Når på dagen og i forhold til trening og slikt er det best å spise dette? Ugunstig å gå å knaske hele dagen kanskje.
Var også veldig dyrt, noen som vet hvor man kan få tak i større kvanta (bortsett fra nøttefabrikken) til en god pris?

Utlogget Huntingtons Chorea

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #3 : 23. februar 2006, 20:58 »
Opplegget ser forsåvidt greit ut, og det er ikke tvil om at du vil gå ned i vekt. Som det blir sagt her høres 2100 kcal for en mann på 95 kilo litt lite ut, og du kan med fordel gå litt høyere, 2500++og heller kutte mer etter hvert.
En ting som mangler i oppsettet ditt er sunne fettsyrer som er veldig viktig på deff. Kjøp en flaske tran, å kjør en til to skjeer til 3 måltider så begynner det å ligne noe. Nøtter er som du er inne på sundt og godt, og du kan med fordel ta en neve eller to til et par av måltidene dine, så lenge du har kontroll på kcal inntaket. Shaken rett etter trening bør være fri for fett.

Utlogget Generalen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 470
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 470

SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #4 : 27. februar 2006, 01:40 »
Lurer på om jeg skal skaffe meg hund også! Er jo beste måten å sikre at man gjennomfører kardioen sin

Utlogget schnell

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #5 : 01. mars 2006, 09:38 »
Sitat
Kjøp en flaske tran, å kjør en til to skjeer til 3 måltider så begynner det å ligne noe.

Jepp, tar tran, men hittil er det forbeholdt til en ss før frokost. Er det bra å ha i seg så mye som 3 ganger om dagen? Glad tran har blitt så god som den er, husker med gru på den i "gamle dager"  Drikke

Sitat
Shaken rett etter trening bør være fri for fett.

Ergo så burde jeg ikke blande i melk, men vann etter trening? Er vel ikke helt fan av det men.

Lurer på om jeg skal skaffe meg hund også! Er jo beste måten å sikre at man gjennomfører kardioen sin

Jepp, det er ganske enkelt genialt. Er mye mas til tider, men mye kos og gøy også. Nå klarte jeg jo å velge den mest hyperaktive rasen av alle så har vel bare meg selv å skylde Wink Tur blir det hvertfall!


Henrik

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Da er det tid for diett mot våren!
« #6 : 01. mars 2006, 18:46 »
Si ifra hvis du finner noe sted hvor de selger ubehandlede cashewnøtter i større mengder. Gjerne på internett Smiley
Treningslogg

No pain, no gain

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!