Skrevet av Emne: Til dere som sier at dere trener Jeet Kune Do......  (Lest 10743 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Du er ikke den første, Batmann...  rofl og sikkert ikke den siste heller!  Deal
Ærlighet og frittalenhet er fine saker.
Her har du min mail; tyren357@hotmail.com hvis du kan stille min nysgjerrighet også?!

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Enhver får drive på med sitt. Det jeg kritiserte med Røbekk sine treninger var hvor hard han var mot ungene/ungdommene, og slik kritikk er Røbekk i stand til å takle og forsvare seg mot.

Hmm, dette tar vist helt av..

Men hvis noe synes at våre treninger er harde, så kan de vel slutte, ikke sant? Vi har også masse jenter med, og de klager jo ikke.

Men uansett, vi får ting til å virke. de som kommer til oss lærer seg realistiske selforsvars metoder. Ja, det kan se litt brutalt ut når vi demostrerer, men husk av det er elever som har trenet en stund og som vet hva som skjer.
Vi er medlem av NKF og NIF og har aldri hatt skader i klubben.

"Make It Work"

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Jeg har trent kung-fu ikke til Røbekk,men i Trondheim.Jeg er faktisk enig med Røbekk her.Det er vanskelig å demonstrere enkelte teknikker uten å være "brutal",men ikke missforstå,det er som han sier trente elever som er med å demonstrere.De vet hva som skjer å er med hele bevegelsen igjennom.
Jeg synes at dette er meget bra trening til alle for å si det sånn,men jeg sluttet pga.en lyskestrekk som ikke vil gro og mangel på tid.
Har trent kampsport i mange år å aldri vært skadet på noen annen måte enn blåmerker,utenom uorg.kamptrening med kamerater der jeg har knekkt nesen 4 ganger.Men det er ikke klubben/treneren sin feil.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Batmann er nok et trist, patetisk og retardert Troll.. Wink Jeg lurer dog på når Ivrig Pingle skal fjerne "off topic" innlegg.. eller var det bare innlegg som var kritiske til JKD som skulle fjernes? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Raga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Hvilke inlegg har vært kritiske mot JKD? Har ikke sett noe konstruktiv kritikk, kun ren sjikane mot trådstarter.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sjikane?

jeg spurte et ærlig spørsmål om motivasjonen bak en slik spørsmålsrekke. To årsaker for dette:

1) Spørsmålene kan enkelt besvares med 5 minutters innsats på google

2) Dette er spørsmål som nok ikke alle grener av JKD internasjonalt vil være enig i er sentrale.

Dermed blir dette ikke bare spørsmål som passer dårlig på et så lite spesialisert og ikke minst lite jkd-rettet forum (hvor mange aktive utøvere av jkd er det her? Wink 2..? ), men også spørsmål som faller på egen urimelighet etter min mening. Det blir som om jeg skulle startet en tråd med spørsmål om grunnprinsippene i TKD med det mål for øyet å diskutere med NTN-ere om de forskjellene som finnes.. lite konstruktivt i mine øyne. Som et PS. kan det vel nevnes at Røbekk har diskutert dette bl.a. på kampforum før, uten så altfor mye hell...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sjikane?

jeg spurte et ærlig spørsmål om motivasjonen bak en slik spørsmålsrekke. To årsaker for dette:

1) Spørsmålene kan enkelt besvares med 5 minutters innsats på google

2) Dette er spørsmål som nok ikke alle grener av JKD internasjonalt vil være enig i er sentrale.


Hei du..
Mitt påeng her er vel åpenbart.. Det er flere her som uttaler seg som eksperter ang JKD. Så jeg stilte mine spørsmål til disse altvitende individene uten at noen av de svarte. Tråden lå død i ukesvis før dette her "tok av".

Min mening er at det er selfølgelig fint å diskutere kamparter i seg selv, men når enkelte kommer med tekniske påstander ang JKD, som jeg vet at de ikke har greie på, er det vel låv til å reagere. Det er alt formange idioter her ute som sier at de studerer  og trenert Jeet Kune Do uten og ha vert på et eneste kurs/trening med noen som er sertefiserte til å undervise JKD. Forstår ikke at enkelte synnes at dette er rart....


Utlogget Raga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Var ikke innlegget ditt jeg tenkte på, men Expedite sine. Har ikke sett noe saklig kritikk fra ham, kun hånlige innlegg uten å si hva som er galt. Lurer på hva som er motivasjonen til Expedite, ikke medmenneskelighet iallfall? Ikke rart folk reagerer.  

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Det er flere innlegg som har forsvunnet, Raga, fra tidligere.. så denne tråden er egentlig lang. Smiley
Det jeg har kritisert var Røbekk sin personlige måte å kjøre treninger på. Jeg har selv ikke deltatt, men jeg har observert, og kjenner 4-5 stykker som deltok på treningene over måneder og år. Så mine utsagn har ikke vært konstruktivt rettet mot en teknisk JKD-diskusjon, jeg har kun sagt hva jeg mener om Røbekk sine treninger.

Dette greier han fint å parere, det er alt det andre tullet som ødelegger.
Jeg har aldri sagt jeg kan JKD, jeg har heller aldri sagt jeg kan banke en som kan JKD på et slikt nivå som Røbekk. Jeg har vel tilogmed uttalt at det eneste som ville hjulpet meg, var en Glock.. Wink

Men jeg har likevel lov til å komme med min mening, som tidligere bryter og shootfighter på meget lavt nivå, om at å overdrive chokes og holdegrep på unger, så tårene triller, ikke er en pedagogikk jeg liker. Smiley

Men jeg aksepterte Leif sitt siste innlegg som er greit svar. Jeg hadde jo aldri regnet med han skulle innrømme at han bruker elevene sine som kastedukker heller da. Smiley

Så raga, grunnen til at du og andre ikke har lest de opprinnelige innleggene, er fordi de har forsvunnet ut med vaskevannet da tråden ble restartet.

Mvh
Explo

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52


Men jeg har likevel lov til å komme med min mening, som tidligere bryter og shootfighter på meget lavt nivå, om at å overdrive chokes og holdegrep på unger, så tårene triller, ikke er en pedagogikk jeg liker. Smiley

Men jeg aksepterte Leif sitt siste innlegg som er greit svar. Jeg hadde jo aldri regnet med han skulle innrømme at han bruker elevene sine som kastedukker heller da. Smiley

.. har aldri kjørt teknikker så tårene triller, vi kjører teknikkene til eleven tapper av, og det er en helt vanelig praksis over alt.
Hvis du vil kalle en demopartner for kastedukke, så ok..

"Make It Work" er hele poenget her..


Utlogget Kath

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

  • Life is Life! Live It!
Har ingen erfaring innen JKD, og er sikkert ikke på langt nær like god i noen kamsport som en del av dere, men hadde jeg vært treneren deres så hadde jeg kasta dere ut i snøen og ikke sluppet dere inn igjen før dere var ferdig med diskusjonen eller hva du nå vil kalle dette! "Unger" som lager bråk setter vi på gangen til de har roet seg!

 No no
Mean, mean, liten killing machin.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Det jeg så på rallarsving imponerte meg ihvertfall ikke så veldig mye....nå er dette kun et tv program men slik jeg så treningen så tviler jeg på at det hadde gjordt meg til en bedre fighter.

Må bare spørre om en liten ting...når du rullet litt med Musse så ba du han stoppe fordi det gikk for "fort"..? Hva mente du med det? Grappler dere bare med halvspeed i klubben eller ba du han stoppe for å unngå å miste ansikt?

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52


Må bare spørre om en liten ting...når du rullet litt med Musse så ba du han stoppe fordi det gikk for "fort"..? Hva mente du med det? Grappler dere bare med halvspeed i klubben eller ba du han stoppe for å unngå å miste ansikt?

.. ser ut som du har allerede gjort din mening, men ok..

Jeg hadde akkurat vist Andreas en flow drill som vi bruker mye, en ligger på bakken og ruller frem og tilbake, over til siden osv.. den andre følger etter og finner posisjoner uten og legge inn lås.
Vi kaller denne for Posisning flow drill. Denne kjørte Andreas og jeg fint. Musse ville også prøve.. han speedet farten opp og jeg sa at han gjorde det for fort i henhold til drillen. Det som var litt dumt var at de var kun med på en trening med nybegynnere, videregående møtte de i døra da de måtte dra..

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Se der, der var det jo en ganske grei forklaring på det Smiley

Jeg så også en øvelse der dere gjorde  boksetenikker, der dere la vekt på å stoppe slaget  tidlig. Jeg er egentlig med på tankegangen men når man får en en vill slagveksling så er tempoet alt for høyt for du skal rekke det før han har kommet ganske langt med slaget. Dette er jo veldig avhengig av hvem du møter selvfølgelig,fulle folk og barn vil det jo fungere veldig greit mot men hva hvis du møter personer med standup stil som W.sliva og Tank abbot har(legg merke til at jeg skriver stil )?
 Tank har jo som de fleste vet en ganske røff stil som er ganske rett fram,henter gjerne slaget fra baklomma og deiser det i hodet med en vanittig kraft. Selv om du greier å komme godt innpå armen så vil du ikke greie å stoppe slaget med faktisk heller gå rett inn i det eller bli rystet selv om ikke han treffer hodet deg rent men feks i nakken med underarmen.
Jeg synes det er vanskelig nok å slå slagene til mange med boksehansker...

En annen stil er den ville som W.silva er mest kjent for der du får 100 slag imot deg på en gang og skal forsvare deg mot disse. Her vil jo fokus på enkeltslag og at du må inn å forhindre dem bety døden for deg. Her vil jo et annet slag komme rett rundt hjørnet og forsvaret ditt være nede...

Nå er det lenge siden jeg så programmet og øvelsen,faktisk flere mnd siden men det inntryket jeg satt med å etter å ha sett den teknikken var at å drive på sånn var å bli bedt om å bli knocket hvis man møtte noen som noen så kunne slå og gjorde det i full speed. Mange teorier har en tedens til å fly ut av vinduet når man setter de i en virkelig situasjon eller mot en motstander som virkelig vil slå deg.

Flott hvis du kunne komme med noen monenter til øvelsen. slettet den rallarsvingepisoden desverre:(

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Se der, der var det jo en ganske grei forklaring på det Smiley

Jeg så også en øvelse der dere gjorde boksetenikker, der dere la vekt på å stoppe slaget tidlig. Jeg er egentlig med på tankegangen men når man får en en vill slagveksling så er tempoet alt for høyt for du skal rekke det før han har kommet ganske langt med slaget. Dette er jo veldig avhengig av hvem du møter selvfølgelig,fulle folk og barn vil det jo fungere veldig greit mot men hva hvis du møter personer med standup stil som W.sliva og Tank abbot har(legg merke til at jeg skriver stil )?

..tror du tenker på intercepting fist.. dette er ikke en blokk, men et slag med albuen i vertikal posisjon for å få med mest mulig av kroppsvekten bak slaget, liker å sammenligne dette med å skubbe en bil.. vil du da ha albuen i vertikal eller i horisontal stilling? Tror jeg har et klipp på dette en plass. (send meg din mail på pm). Dette blokkerer ikke motstanderen, men "avskjærer" slaget hans. Som du selv sier så er det stor forskjel og trene på selvforsvar mot vanlige mennesker, en å trene for å møte kriksmaskiner som W.sliva og Tank abbot.  :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!