Skrevet av Emne: Dips vs. andre brystøvelser  (Lest 2970 ganger)

vegrum

  • Gjest
Dips vs. andre brystøvelser
« : 26. februar 2006, 11:40 »
Hvilken brystøvelse er best for masseøkning i bryst? Jeg har en finger på dype dips, helt til bunn og helt til topps, med en skikkelig stramming i toppen av repetisjonen. Hvordan vinkelen på kroppen heller er jo også litt viktig på hvor øvelsen treffer best. Øvelsen kjører også skuldre og triceps til de grader, dermed er det jo også en god overall-øvelse for overkroppen i tillegg. Personlig utfører jeg øvelsen en del foroverlent, og med en del vekter hengende i beltet.

Hva er deres meninger om beste masseøvelse for bryst?

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #1 : 26. februar 2006, 11:52 »
Hvis jeg skal si en topp tre, så sier jeg(uavhengig av rekkefølgen):
Benkpress
Dype dips m/ belastning
Flyes, utført med full bevegelse.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #2 : 26. februar 2006, 12:51 »
Benkpress med manualer, selvfølgelig.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget highalldatyhme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #3 : 26. februar 2006, 13:01 »
Benkpress med manualer, selvfølgelig.

Word!
"Pour cristal in the blender, make a protein shake" - 50 Cent

Utlogget kanelbulle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #4 : 26. februar 2006, 13:07 »
Syns det är fint med att man tänker djupa dips med belastning som en av de bästa bröst rörelserna! Om det inte fanns sådana som dere, hur skulle då vi terapeuter överleva:-)

Utlogget bkm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #5 : 28. februar 2006, 13:49 »
Syns det är fint med att man tänker djupa dips med belastning som en av de bästa bröst rörelserna! Om det inte fanns sådana som dere, hur skulle då vi terapeuter överleva:-)

Kan du utdype dette?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #6 : 28. februar 2006, 14:59 »
Kan du utdype dette?

Vonde betente skuldre må repareres vettu Wink og skuldrene er mer enn utsatte dersom en kjører tunge dyype dips  Embarrassed Vil tro det er noe sånt det siktes til.. Smiley

Men skitt au - gi meg et vektbelte, og jeg driter i slike mørke tanker Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget bkm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #7 : 28. februar 2006, 16:45 »
Sitat fra: tricepsman
Vonde betente skuldre må repareres vettu Wink og skuldrene er mer enn utsatte dersom en kjører tunge dyype dips Embarrassed Vil tro det er noe sånt det siktes til.. Smiley

Men skitt au - gi meg et vektbelte, og jeg driter i slike mørke tanker Wink

Antok at det var noe slik ja. Trener selv dips for tiden fremfor benkpress. Vil nå uansett tro at skuldrene får kjørt seg godt både i benk og dips.

Utlogget kanelbulle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #8 : 28. februar 2006, 18:00 »
Det är måna ting man kan säga om den!
Men det är tydligen många som syns dips är den bästa bröströrelsen! Gärna djupa, och med tungbelastning mellan bena, en riktig MASS rörelse och gärna med en riktig strammning på toppen!

Men en fråga!
Är SKADERISEKN STÖRRE ÄN EFFEKTEN DU FÅR AV RÖRELSEN?
Vad muskelns funktion (er)?
Vad är bäst och det mest gunstiga rörelse mönstret för muskeln, var är den starkast? Kan jag på något sätt minska hjälpen från synsergist muskler?
Vad bör man tänka på när man trenar bröst? (hur ser scapulas rörelse ut under rörelsen?, har jag nokk med bevegelse ROM i skulderleden för denna rörelse, om inte vad sker annars med omkring liggande strukturer?
Var tar armbågsleden vägen under rörelsen, rakt bakåt, åt sidan, är det lika på båda sidorna? Inte varför då, Skaderisiko?
Har jag nog med styrka i depressions muskulaturen i och runt skuldran för att köra denna tungt?
Är det onödigt många leder inblandade?
Hur påverkar viktskivorna rörelsen, eftersom dom hänger ut Latsen?
påverkar det skuldrans ROM?
Om jag flyttar tyngdpunkten för att träffa muskeln, Hur blir biomekaniken då, ökar skaderisken igen, har jag fortsatt nokk ROM osv, kan fortsätta sen, Nu dags att träna!

Syns push up med klapp är fin ja:-)  Inte le åt den, tänk på den?
En var kunskapstörst såg jag, väldigt bra!, så denna är kanske en nöt att lösa?



Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #9 : 28. februar 2006, 18:14 »
Bare en ikke går lenger ned enn at overarmene er parallelle med gulvet når en tar dips...

Utlogget kanelbulle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #10 : 28. februar 2006, 18:23 »
Fann denna på skade sidan!
Välkommen till klubben!
Men han kör ju dips för triceps då, så detta kanske inte räknas:-)
Men om jag lutar kroppen framåt, så är det en bröst rörelse, inte svara så, om du svarar på denna!


Hei.

Jeg har tatt dips i et par mnd nå, å det har stort sett gått greit uten noe ubehag. Men i de siste 2 ukene har jeg fått en voldsom smerte i venstre krageben etter hvert sett. Smerten varer i 2-4 sekunder, jeg får veldig tung pust, å må lene meg over på venstre siden for å ikke "knekke" sammen... Jeg er redd det kanskje skal ryke snart.

Så det jeg lurer på er om jeg rett å slett bør slutte med dips, å trene meg opp i andre triceps øvelser før jeg prøver meg på dips igjenn. Eller om jeg bare skal fortsette med dips, uansett om smerten er et ******** !   

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #11 : 28. februar 2006, 18:27 »
har jag nokk med bevegelse ROM i skulderleden för denna rörelse, om inte vad sker annars med omkring liggande strukturer?





Her er du jo selv inne på noe som er viktig; nemlig at det også i forhold til skaderisiko finnes individuelle variasjoner selv om man kanskje kan si at noen øvelser gir mer skaderisiko for de fleste enn andre.

Selv blir jeg systematisk skadet i muskelfester ved brystbenet etter 2-3 økter hvor jeg kjører benkpress med hantler. Dette er uten unntak. Jeg ligger rett ut med vansker for å puste og stikkende smerter ved bruk av noen få økter med hantler for brystet (med unntak av flyes, som ikke gir disse problemene).
Dips derimot, fungerer helt fint for min fysiologiske kapasitet. Hvorvidt de er den beste masseøvelsen - det skal jeg derimot ikke uttale meg om, for det aner jeg rett og slett ikke Smiley

Utlogget kanelbulle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #12 : 28. februar 2006, 18:31 »
propell!
Vill du veta varför du får ont i bänk och inte flyes samt hur du kan lösa det med bänkpressen; så du kan trena den igen?

Utlogget candbury

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #13 : 28. februar 2006, 20:28 »
beste masseøvelse for bryst er helt klart: Benkpress utført på kroppsbygger måten, dvs ikke den typiske styrkeløft måten.
Kroppsbyggermåten går ut på at man senker stangen sent ned til øvre del av brystet, mens man har armene i utover-vinkel så mye som mulig. Pass derfor på skuldrene dine. Press også samtidig som du kjenner brystene dine trekker seg sammen.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Dips vs. andre brystøvelser
« #14 : 28. februar 2006, 21:25 »
propell!
Vill du veta varför du får ont i bänk och inte flyes samt hur du kan lösa det med bänkpressen; så du kan trena den igen?

Ja gjerne Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!