Skrevet av Emne: Kylling og fuglevirus??  (Lest 4238 ganger)

Utlogget NOTORIOUS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

SV: Kylling og fuglevirus??
« #15 : 26. februar 2006, 19:07 »
handler om kosthold så det går greit:P men uansett om det er få i prosentvis. liksom 800 av 6,5 milliarder så folk tenker skitt au. men er allikavel kjipt og dø av og spise en jævela fugl da:P og som du sier wacko kan det bli farligere enn det er og DET er litt skummelt

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #16 : 26. februar 2006, 19:11 »
Nettopp det det kan. Mennesker er smittet. Så når/hvis/om dette muterer, så kan det jo bli ett helvete. Sier ikke at man skal stoppe å spise det, tenker bare på alternativer, og at vi bør være oppmerksomme.  Smiley

Utlogget NOTORIOUS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

SV: Kylling og fuglevirus??
« #17 : 26. februar 2006, 19:13 »
veldig riktig tenkt av deg! tenk på hva som hadde skjedd hvis man ikke hadde gått med munnbind i asia når sars var i farta. sånn kan dette bli også! honnør til deg wacko!

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #18 : 26. februar 2006, 19:25 »
veldig riktig tenkt av deg! tenk på hva som hadde skjedd hvis man ikke hadde gått med munnbind i asia når sars var i farta. sånn kan dette bli også! honnør til deg wacko!

Jo takkk=) Men nei, tenkte dette var stede å advare litt, ikke skape frykt men bare advare. For vi 10000 medlemmene her på Tf spiser sikkert like mye kylling som resten av Norge tilsammen. Med litt overdrivelse.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Kylling og fuglevirus??
« #19 : 26. februar 2006, 19:32 »
Men nå begynner jeg kanskje å gå litt offtopic i forhold til hva man skal holde seg til her på TF Undecided Smiley

Det du snakker om er jo relevant for diskusjonen. Finner lett eksempler på diskusjoner med verre avsporinger som ikke kommenteres engang Tongue
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #20 : 26. februar 2006, 19:34 »
Det du snakker om er jo relevant for diskusjonen. Finner lett eksempler på diskusjoner med verre avsporinger som ikke kommenteres engang Tongue

Ja nei tenkte bare at jeg begynnte å gå litt over i det å diskutere en sars epedemi, som er totalt irrelevant for oss som trener. Men nei, gikk kanskje ikke over streken=P Greit å vite=)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Kylling og fuglevirus??
« #21 : 26. februar 2006, 19:38 »
Da begge har/hadde potensiale til å bli verdensepedemier, så er det ihvertfall relevant i mine øyne Wink Selv om sars ikke hadde noe med mat å gjøre..
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #22 : 26. februar 2006, 19:39 »
Ja nei var det jeg mente, hadde ikke så mye med mat, altså temaet å gjøre Smiley

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Kylling og fuglevirus??
« #23 : 26. februar 2006, 22:44 »
Hjelp!

Nå har jo fugleviruset kommet inn for fult her i Europa også, fugler i Svergie er smittet, og med alle harry turene vi nordmenn utfører årlige, er det bare ett tidsspørsmål når alle Kyllingene våre er dødlige! Og alle vi som trener, har som oftest et kylling måltid, om ikke daglig, flere ganger i uken. Hva skal vi gjøre nå da. Jeg lurer, noen som har noen svar på dette, hva skal kylling erstattes med? Skal den erstattes? Huh (Jeg lette etter poster, men fant ingen som var lik denne, håper ikke jeg overså noen, for er irriterende med folk som sender en ny post på samme tema som nettopp er sendt, så håper ingen har noe på dette før Wink)

Scared Wacko.

Husk at 60 stykker har død av h5n1 viruset, og dette over 5 år, det menes at 1 milliard mennesker kan ha vært eksponert for dette viruset, men enda har det ikke mutert over til det fryktelige influensaviruset folk er redde for at det skal bli.
Det er flere som har død av legionella i norge en det er folk som har død av fugleinfluensa i noen av de landene denne sykdommen har berørt.
Det er større sannsynlighet for at du får kreft, blir påkjørt av en opel astra eller bare sklir og slår hodet ditt i toalettskålen en at akkurat du kommer til å få dette fryktelige viruset.

Spis kyllingen din du, stek den godt bare, så du ikke får samonella, den sykdommen derimot er litt mer reel, om du er over hos søta-bror og handler kyllingfilet.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #24 : 27. februar 2006, 12:07 »
Men ja det er greit å vite det da. Da er det bare å fortsette å spise kyllingen, så ja, da har jeg ett problem mindre, just steke den, så spise Spise Takk for svarene.

Utlogget NOTORIOUS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

SV: Kylling og fuglevirus??
« #25 : 27. februar 2006, 18:02 »
god middag;)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kylling og fuglevirus??
« #26 : 27. februar 2006, 18:25 »
Så vidt jeg er informert, funker fugleviruset slik: Si at en mann jobber i et klekkeri med ti tusen høner og viruset er der inne. Viruset er enda ikke farlig. Derimot, hvis mannen er forkjølet/har influensa, er immunsystemet han så svekket at han faktisk kan få fugleviruset. (For de som ikke allerede veit dette, kan fugleviruset gi opp til 100% dødelighet i fugleflokker)
Så: de to virusene muterer og det ender med at vi har et virus med fuglevirusets dødelighet og influensaens smittsomhet. Skummelt? Damn right. Men som folk allerede har sagt, stek maten godt, så er faren MYE mindre.

En ting til: nå har jo vi antivirus, det har ikke fuglekreka. Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Kylling og fuglevirus??
« #27 : 27. februar 2006, 19:19 »
Så vidt jeg er informert, funker fugleviruset slik: Si at en mann jobber i et klekkeri med ti tusen høner og viruset er der inne. Viruset er enda ikke farlig. Derimot, hvis mannen er forkjølet/har influensa, er immunsystemet han så svekket at han faktisk kan få fugleviruset. (For de som ikke allerede veit dette, kan fugleviruset gi opp til 100% dødelighet i fugleflokker)
Så: de to virusene muterer og det ender med at vi har et virus med fuglevirusets dødelighet og influensaens smittsomhet. Skummelt? Damn right. Men som folk allerede har sagt, stek maten godt, så er faren MYE mindre.

En ting til: nå har jo vi antivirus, det har ikke fuglekreka. Grin

hehe, helt riktig, dette viruset er veldig farlig for de stakkars fuglene som har fått det, de dør som regel innen en rekkevidde på 24 timer!
Forskerene er redde for at dette viruset skal mutere sammen med vår influensa og lage ett slags influensahybrid som er like farlig for oss som fugleinfluensaen nå er for fuglene.
Om dette skjer er heller tvilsomt mener forskerene, men man bør selvfølgelig være føre var i enhver sak, og det er akkurat dette avisene som sikkert er sponset av tamiflu har gjort, det blåser dette som "forskerene tviler på, men kanskje kan skje" til : "dette er like før det skjer, og da blir det svartedøden om igjen".

Hvordan dette viruset ville oppført seg når det først muterer er også uvist.
Dere må huske på at mange fugler (duer) har en naturlig bakterieflora som ikke ligner vår (samonella er eksempler på dette), fugleinfluensa er med andre ord influensa for fuglene, men ikke for mennesker som har sin egen variant.
Det er også ganske tvilsomt at man får denne sykdommen da de fleste som har fått den faktisk har infiserte fugler boende inne hos seg, og det er i avføringen til fuglene dette viruset faktisk ligger og smitter. (ta dette med en klype salt, var en laboratorieteknikker som sa dette til meg, men hvor hun har det fra vet jeg ikke).
Hun mente uansett at dette viruset da spredde seg når personen som hadde disse dyrene inne hos seg kostet på gulvet og avførings-støv kom inn i lungene våre og i kontakt med immunforsvaret vår (slimhinnen i øye,nese og hals)).
Og det gjør jo saken enda mindre sannsynlig for nordbæggars del, her har vi ikke kyllingfileen vår dritende på gulvet, og det er enda ikke bevist ett eneste tilfelle av infisert kyllingfileet her .

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Kylling og fuglevirus??
« #28 : 27. februar 2006, 21:12 »
Hmm, syntes ikke dette tydet så mye bedre. Hva nå hvis denne teorien om at smitten kommer fra fugledritten; vil dette være noe bedre? Undecided  Jeg mener, nå kommer alle trekkfuglene tilbake, vet jo aldri hva de bringer med seg. Så når de kommer hit, gjør fra seg forran husingangen min, og jeg tar da å fjerner dette, med kosting eller spyling, hva F*** skjer da a? Undecided Eller alle måkene til sommeren på strendene rundt omkring? Er ikke sjelden jeg ser en måke slippe en liten knert rett ned ved siden av meg, om ikke på meg? Hva vil skje da?  Help

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kylling og fuglevirus??
« #29 : 27. februar 2006, 21:23 »
Tørker du av avisa før du leser den og? Kan jo være bakterier og virus på den, fra andre folk som har tatt i den..? Tongue

Virker som du er _ekstremt_ opptatt av smitte.. Ro ned litt. Er ikke så farlig som media påstår. Du burdte i allefall sjekke rundt på nettet om hvor farlig smitten EGENTLIG er, og ikke spørre på et forum med nOObs innen slikt noe..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!