Skrevet av Emne: De klarer ikke en gang å holde fred seg i mellom  (Lest 2979 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Når det gjelder ting som ytringsfrihet, frihet, tyranni o.l. er det viktig å ta med i betraktningen at helt siden 600-700-tallet og utover i det ottomanske imperiets storhetstid ikke på noen som helst måte er snakk om frihet/demokrati/rettigheter i samme grad som opplysningstiden medførte i vesten. Dette gjelder/gjaldt både på mikro- og makronivå. Dermed blir hele begrepsapperatet vi bruker i vesten veldig vanskelig å forstå for mange som kommer fra spesielt islam-dominerte områder, men også andre kultursfærer der tyranni/enevelde er den dominerende lederform både på makro- og mikronivå. Dette ser man både i den nylige konflikten i Moske-miljøet i oslo og i saker som omhandler tvangsgifting, æresdrap og mindre episoder som følge av en særs dominant patriark/matriark i forskjellige etniske og religiøse samfunn.
Løsninger her er på ingen måte å komme med tiltak som øker segregeringen og ta inn et stort antall asylsøkere ukritisk som igjen fører til det samme, etter min mening er løsningen her å ta inn færre, samtidig som man ruster opp mottaksapparatet kraftig, slik at enhver som kommer inn får en grundig og god integreringsprossess, hva denne skal innebære er det jo selvsagt delte meninger om.. men språk, kultur og samfunnsinnsikt er nok fellesnevnere hos de fleste, samtidig er det viktig å få disse "ut blant folk".. så de faktisk omgir seg med etniske nordmenn (og jøder, somaliere og islendinger for den del..) og ikke låser seg inne i sin egen "ghetto", det være seg familie/slekt og/eller geografiske områder (grorud, linderud, veitvet..)
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

Noen tanker om religion og integrering:

Det kan være hensiktsmessig å først ta en titt på fortiden for å bedre forstå nåtiden og spekulere i fremtiden, ikke minst for å hente verdifull lærdom av andres feilgrep.
Under ”den nye imperialismen” ble Afrika delt mellom de europeiske stormaktene. Det forholdet som utviklet seg mellom europeiske stormakter og koloniserte områder, resulterte under det økonomiske boomet etter 2. verdenskrig i en massiv innvandring for å forsyne industrien med arbeidskraft. Disse arbeiderne ble behandlet kritikkverdig over hele Europa. I Frankrike var assimilering stikkordet, Vest-Tyskland hadde ingen planer for integrering og også i Storbritannia var integreringen svært tilfeldig. Hovedårsaken var ofte at immigrantene kun ble sett på som ”gjestearbeidere”, altså arbeidere som gjorde jobben de var ansatt til å gjøre, for så å dra tilbake til hjemlandet. Problemene oppstod når immigrantene valgte å bli. Det er klart at assimilering eller mangel på integrering skaper problemer for menneskene det gjelder. En  total forandring av levesett, tro og kultur er en formidabel oppgave, spesielt mot ens vilje. Å bli ignorert, sett ned på og isolert fra samfunnet er heller ingen ønskelig situasjon å bli satt i.

Konflikter blir i overnevnte situasjoner uunngåelige, og selv om mange land nå fokuserer på immigrantintegrering, står skepsis og fordommer i mange tilfeller sterkt også den dag i dag. I dagens Tyskland får ikke engang fjerdegenerasjonsinnvandrere statsborgerskap, de blir heller ikke sett på som tyskere. I Frankrike er den offentlige skolens forbud mot religiøse symboler et godt eksempel på assimilering og nulltoleransen ovenfor religionsutøvelse.

Det er etter mitt syn slettes ikke rart at mange innvandrere havner på kant med loven.

Religion har også en tendens til å forsterkes når man lider sosial og økonomisk nød. I mange asiatiske land har man sett en voldsom bedring i økonomien (De asiatiske tigrene feks), og også stor grad av sekularisering av samfunnet. I muslimske land har man sett en annen utvikling: Økonomisk stagnasjon, sosial nød, patriarkalske og totalitære styreformer. "Islam er løsningen" har for mange blitt slagordet. Man søker tilflukt fra en vanskelig tilværelse (på alle måter) i religion. Dette resulterer i større grad av fundamentalisme, i stedet for sekularisme, som har vært trenden i de fleste verdensdeler de siste 50-100 årene. I tillegg ser man styresmakter som ofte finner en fiende utenfor landets grenser for å dempe urolighetene innad. Dette fører til en fellesskapsfølelse i kampen for islam. Når fremmedfrykten i vesten har inntatt et så dramatisk omfang er det heller ikke noe problem å finne fiender.

Man står foran en formidabel utfordring i vesten for å integrere disse menneskene, og for å fremme forståelse for fremmede kulturer og trosretninger. Hvis man tar Parisopptøyene som eksempel; Hva var felles for ungdommene som gjorde opprør? Alle var fra lavere sosiale klasser med dårlige fremtidsutsikter. Høy arbeidsledighet, sosial og økonomisk ruin. Det gjelder å iverksette tiltak for å hindre at opptøyene sprer seg til andre europeiske byer.
"Hardt mot hardt" fungerte dårlig i Frankrike...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Det er endel ting man ofte glemmer, av politisk korrekte årsaker er jeg redd, i denne debatten..

1) hva var alternativet til kolonisering? Tyranni under det ottomanske imperiet.. hva var resultatet av koloniseringen? utvikling, innføring av dels demokrati og utdanning.. det å enkelt og greit sette et likhetstegn mellom kolonisering og slemt.. vel, blir for enkelt etter min mening.

2) Uttalelser av typen "pakistanere bygde norge fra 1970 til i dag" fra SV og lignende partier.. altså, pakistanere har en horribel sysselsettingsprosent, det har mange grunner, men hvorfor ikke kalle en spade en spade og så gjøre sitt for å løse problemet..?

Videre synes jeg at sistvoterendes påstand om at fremmedfrykten i vesten har et dramatisk omfang er spekulativ og lite betegnende for den faktiske realiteten.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

Det er tydelig at du tolker innlegget mitt i akkurat den retningen du vil.
1) Jeg har på ingen måte satt likhetstegn mellom "kolonisering og slemt". Jeg sier at integreringen av de immigrantene som kom som følge av det nære båndet mellom kolonimakt og koloni er kritikkverdig.

2) Jeg blir nesten litt usikker på om det er mitt innlegg du i det hele tatt svarer på, og føler du tar det for gitt at jeg er en av disse "sosialistiske idiotene" du så ofte refererer til. Det er tydelig din nesten naive tro på konkurransemarkedet og "every man for himself"-mentalitet legger all skyld på den arbeidsledige. Det er slike holdninger som skaper "tapere" og "vinnere".

At det nå mer enn noensinne er et klarere skille mellom "oss i vesten" og "muslimer" er overtydelig for meg. At mange uten tilstrekkelig innsikt da blir "redde" for alt som kan minne om fremmedkulturelle mennesker er en kjent sak.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
"er en kjent sak" holder på ingen måte for å underbygge en så bastand påstand.. Smiley

Videre har jeg på ingen måte en naiv tro på konkurransemarkedet og en fullstendig kapitalistisk og markedsøkonomisk styreform, hvor har du dette fra? Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

Har du noensinne vært vitne til en diskusjon med fart i som ikke inneholdt bombastiske argument? Smiley
Åpenbart utført med overlegg, men det vet du jo, siden du gjorde nøyaktig det samme med mitt innlegg Smiley

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Hr.Thyve skrev: Til Nero kan man vel bare si at du unngår spørsmålet mitt, hvorvidt jeg dokumenterer påstander eller ei er vel fint lite relevant når det gjelder deg? Smiley Du har heller ikke SPURT om jeg vil dokumentere dette.. hadde du gjort det, i stedet for å fremstå som en komplett idiot nok en gang, så kunne det jo vært at jeg hadde gitt deg linker.. Wink

Dette var da virkelig vondt og trist. Nå står ikke verden til påske, som heldigvis ikke er før i april. Karakteristikker som ”simpelt forumtroll” og ”komplett idiot” etc., vil sikkert ta pusten fra enkelte på Treningsforum.

For å oppsummere hva Hr.Thyve egentlig mener:

1: Ingen andre enn Hr.Thyve kan komme med påstander uten dokumentasjon
2: Ingen andre enn Hr.Thyve skal slippe å bli kritisert for påstander uten dokumentasjon
3: Ingen andre enn Hr.Thyve skal kunne kritisere andre for mangel på dokumentasjon, og selv unnlate å dokumentere sine egne påstander.

Igjen en oppfordring til Hr.Thyve: Neste gang du kritiserer medlemmer på Treningsforum for manglende dokumentasjon av påstander, pass på at du har dokumentert dine egne. Hvis ikke blir kritikken meget fornuftsstridig. 

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
hehe, du kan gjerne gjenta dine håpløse poenger, men det hjelper lite når de faller på sin egen urimelighet.. Smiley

1) du må gjerne komme med påstander uten dokumentasjon, og du må samtidig forvente å bli spurt om å dokumentere dem.

2) du må gjerne kritisere meg for å komme med påstander uten dokumentasjon, men du må også gjerne SPØRRE først, om jeg kan dokumentere dette, hvis ikke blir det bare urimelig og dumt.. Smiley

3) du må gjerne kritisere hvem du vil, også meg, men igjen.. det å først kritisere, uten å først spørre.. vel, det blir bare dumt.. Smiley


du troller.. og troller.. og troller.. Smiley Trist er det, minner meg litt om meg selv på irc i -96 egentlig.. Grin
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Hei, Hr.Thyve!

Jeg er enig i alle dine tre punkter, det merkelige er at du ikke har forstått at disse reglene gjelder også for deg selv. Du spurte ikke - du kritiserte! Men det er godt å vite at vi er enige i teorien.

Ønsker deg lykke til videre med den "trollete" bruken av smiletegn!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
har jeg ikke lov til å gjøre ting i et godt humør heller lengre? Wink vel, da så.. og jeg spurte om du kunne dokumentere, du svarte med en lang rekke personangrep, som videre bryter helt med en annen tråds "rettferdiggjør hitler stalin"-logikk... men men, deg om det.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Hr.Thyve burde kanskje ikke kritisere undertegnede for personangrep. Hvem, bortsett fra ham selv, har vel glemt karakteristikkene "simpelt forumtroll" (som sto i hans første innlegg i denne tråden) og "komplett idiot?

Huff og huff, nå har Hr.Thyve blitt helt desperat. Jeg anbefaler en liten luftetur i Vigelandsparken!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Vigridlandsparken... Den må vi bygge Thyve...  rofl Piggtråd, økser og dumme blondiner!  Deal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!