Skrevet av Emne: Geelmuyden starter på ny  (Lest 8837 ganger)

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

Geelmuyden starter på ny
« : 04. mars 2006, 12:59 »
Startet i januar 2005 en liten treningslogg her. Den ble på totalt 3 innlegg, og lagt død før den i det hele tatt kom igang. Har nå slettet den.
Har trent i godt og vel 4-5 år, selv om det virkelig var fra januar 2005 det virkelig tok av. Som nysingel med kun mitt eget ego å dyrke begynte jeg å bulke etter et lite sykdomsfravær i begynnelsen på januar, veide da 87-88 kg fordelt på 192 cm med helt normal fettprosent. Leste gjennom hardgainerartikkelen som ble postet her på forumet og gikk igang med en voldsom tro på treningsfilosofien i en tid der DC virkelig tok av. Selv om jeg hadde lengre sykdomsfravær i mars/april (jobbet i barnehage, og der er det ikke rent lite bakterier og virus), og en omveltning fra arbeidslivet til nybakt student endte vekten opp på ca 105 kg i januar 2006. En total økning på 15-18 kg på 12 måneder. Har hatt bra styrkeøkninger og er godt fornøyd med fremgangen.

Når jeg hadde trent i drøye 6 måneder glapp skulderen i skråbenk, og jeg har siden hatt problemer med stabiliteten i høyre skulderledd. Har ved hjelp av økt fokus klart å styrke skulderleddet igjen, men slo det opp igjen atter en gang i høst. Ble sendt til MR og fikk diagnosen "ruptur i bakre lubrum". Kort sagt en skade på en bruskforsterkning i skulderen som har som oppgave å stabilisere leddet.
Hele svaret fra RM og HITmans forklaring finnes her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=35273.msg433108#msg433108
Skaden har også hindret med i å kunne ta i så mye som jeg skulle ønske jeg kunne, dette spesielt i pressøvelser. Skråbenk er for meg i praksis umulig å utføre.

Fra januar av begynte jeg å forberede meg til deff, ved langsomt å kutte ned på kcalinntak og legge om kostvaner. Selve deffen begynte mandag 30. januar og jeg har idag for 5. gang gått på vekten og målt midjemålet. Har fra 16. januar gått ned i overkant av 7 kg (105 kg 15. januar - 97,8 kg 4. mars) og minket 8,5 cm rundt midjen (92,5 cm 15. januar - 84 cm 4. mars).
Regner med jeg kommer til å gi meg på -90 kg, uten at jeg vet for sikkert. Speilbildet og fettprosent bestemmer når den tid kommer.

Føler meg for tiden utrolig bra. Min overstadige svetting er borte, proporsjoner mellom skulde - mage - hofter - lår har kommet seg bra. Har hele livet hatt kraftig underkropp, og lårene er nok min best utviklede muskelgruppe.
Psykisk går det også bra på deffen, har lenge vært innstilt på å begynne på deff nå. Trives godt med mat og døgnrytmen som livsstilen "tvinger" deg til å leve med. Ligger foreløpig på 2700 kcal på dager uten styrketrening og 3000 på dager med. Kutter muligens 100 kcal pr dag den neste uken pga en liten brems på vektnedgangen denne uken (200 gr, til tross for 2 cm fra midjen).

Treningsprogrammet er som følger (Fortsatt noe opphengt i hardgainer prinsipper Wink )
Søndag:
Benkpress m/hantler 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Skulderpress m/hantler 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Shrugs m/hantler 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Triceps extensions med hantel 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Legger 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Mage 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett

Onsdag:
Nedtrekk bredt 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Stangroing 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Benspark (maskin) 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Lårcurl (maskin) 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Hantelcurl 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
(Knebøy kjører jeg ikke nå lenger av hensyn til "slark" i kneet, samt frarådelse fra lege og fysioterapeut)

Fredag:
Markløft 2 oppvarmingssett, 2 arbeidssett
Benspark (maskin) 2 arbeidssett
Lårcurl (maskin) 2 arbeidssett
Legger 2 arbeidssett
Benk m/hantler 2 arbeidssett
Skulderpress m/hantler 2 arbeidssett
Nedtrekk bredt 2 arbeidssett
Foroverbøyd sidehev 2 arbeidssett

Har så langt økt i styrke under hele deffen.
Kan vel også nevne at fettprosenten idag er noenlunde den samme som den var på denne tiden i fjor.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Sid shaping up!
« #1 : 04. mars 2006, 13:32 »
Først av alt. Du virker ut som en klok mann, samt en sterk og fornuftig mann. Wink
Så dette prosjektet ditt kan egentlig bare gå en vei, og hvilken vei er det du som bestemmer...

Sitat
Min overstadige svetting er borte.
Hadde du "svetteproblemer" når du bulket? Jeg har nemlig det nå, og det hender jeg kommer hjem med svetteringer under armene på 30cm i diameter. Begynner å bli ganske lei, og lurer på hvordan jeg kan bli kvitt dette "problemet."
Så du sier altså etter deffen vil jeg sannsynligvis begynne å svette mindre? Det hadde jeg hvertfall satt utrolig stor pris på!  Grin

Skal forøvrig prøve å følge med i dagboken din framover, så kan jo du holde et øye med min trening også? Wink

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #2 : 04. mars 2006, 13:50 »
Takk for det  Wink

Når det gjelder svetting har det alltid konstituert et problem for meg. Har vel arvet dette fra min far. Svettingen har bare økt i omfang i takt med vekten. Når man i tillegg spiser en del man kanskje ikke burde spise når man bulker hjelper det vel neppe på. Svettet en periode HELE tiden. Gikk til universitetet i t-skjorte i november og desember i fjor. Nå har ting stabilisert seg mer, er vel en kombinasjon av bedre kosthold, kcalunderskudd og mindre polstring. Har brukt aluminiumsklorid for å kvitte meg med ringene under armene, og det fungerer svært bra. Panna er blankere enn vanlig, men det får så være Smiley

Har ikke vært så aktiv i denne delen av forumet før, men det blir vel en forandring på det nå. Svinger nok innom din dagbok også!  Smiley Er bare å kjøre på!  Markløft

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #3 : 04. mars 2006, 21:14 »
Da nærmer det seg slutten på spisedagen for denne gang, vekten viser +3 kg fra i morges. På tide å toppe det hele med tuna, ris og tacokrydder. Står vel i fare for noe dream is også (Takk til Soje for tipset) Smiley

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #4 : 05. mars 2006, 14:50 »
Da var dagens økt unnagjort:
Benkpress m/hantler (24kgx12x2) 32kgx10x2
Skulderpress m/hantler (14kgx12x2) 20kgx10x2
Shrugs m/hantler (26kgx12x2) 30x10x2
Triceps extensions med hantel (22kgx12x2) 28x10x2
Legger (140kgx12x2) 180x10x2
Mage (2x20) 5kgx15 5kgx20

20 minutter kardio på mølla etterpå.

Kommentar: God økt. Nærmer meg topppunktet for hva skulderen kan tåle i benk m/hantler, men løfter så rolig og kontrollert som mulig. Kommer til å øke repetisjoner fremover, fremfor kg. Opplagt og klar i toppen etter gårsdagens spisedag.

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #5 : 05. mars 2006, 14:52 »
Blir en smule rotete, men glemte hvordan kardioen er fordelt:
Mandag & tirsdag: Morgentur 45-50 min
Onsdag: 20 min etter vekttrening
Torsdag: Kveldstur 45-50 min
Fredag: 20 min etter vekttrening
Lørdag: Fri
Søndag: 20 min etter vekttrening

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Sid shaping up!
« #6 : 05. mars 2006, 15:09 »
Da var dagens økt unnagjort:
Benkpress m/hantler (24kgx12x2) 32kgx10x2
Skulderpress m/hantler (14kgx12x2) 20kgx10x2
Shrugs m/hantler (26kgx12x2) 30x10x2
Franskpress m/hantler (22kgx12x2) 28x10x2
Legger (140kgx12x2) 180x10x2
Mage (2x20) 5kgx15 5kgx20

20 minutter kardio på mølla etterpå.

Kommentar: God økt. Nærmer meg topppunktet for hva skulderen kan tåle i benk m/hantler, men løfter så rolig og kontrollert som mulig. Kommer til å øke repetisjoner fremover, fremfor kg. Opplagt og klar i toppen etter gårsdagens spisedag.
Virket ut som en god hantel-økt. Keep it up! Smiley

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #7 : 06. mars 2006, 08:29 »
Dagens morgentur gjennomført; ca 50 minutters rask gange. Super start på dagen!  Cheesy Da er det bare å komme i gang med hjemmeeksamen.

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #8 : 07. mars 2006, 16:17 »
50 minutters morgentur kl 7 idag.
Justerte på søndag dietten ned 200 kcal pr dag sånn at jeg nå inntar 2800 på dager med styrketrening og 2500 på dager uten. Merker selv ikke at jeg har kuttet kcalinntaket Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Sid shaping up!
« #9 : 07. mars 2006, 17:22 »
Morgentur er kanon. Har holdt på med det en uke, og må snart øke tiden for å bli kjørt nok. Smiley

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Sid shaping up!
« #10 : 07. mars 2006, 17:27 »
Morgentur er kanon. Har holdt på med det en uke, og må snart øke tiden for å bli kjørt nok. Smiley

Jeg må bare spørre om en ting i denne sammenheng. Er det forsvarlig å trene morgenkardio 7 ganger i uka? (Mtp muskeltap og ev. restitusjon.)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Sid shaping up!
« #11 : 07. mars 2006, 17:28 »
Forsvarlig... Ja, det skal sikkert gå greit, men jeg selv er litt luksusdyr, og velger å droppe morratur på lørdag og søndag... Smiley

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid shaping up!
« #12 : 07. mars 2006, 17:34 »
Morgentur er kanon. Har holdt på med det en uke, og må snart øke tiden for å bli kjørt nok. Smiley

Ja, er vel ikke så lenge til jeg øker lengden selv, vil nødig kutte mer på kaloriene. Kjørte så og si ingenting kardio før deffen, og er overrasket over hvor "lett" det føles å bevege seg etter en god måned Smiley

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

Sid inne i 6. uke på deff
« #13 : 08. mars 2006, 13:05 »
Dagens økt:

Nedtrekk bredt (28x12x2) 38x12x2
Stangroing (45kgx12x2) 55kgx10x2
Benspark (40x12, 45x12) 50x10, 55x10 (På hver fot)
Lårcurl (40x12, 45x12) 50x10, 55x10 (På hver fot)
Hantelcurl (14kgx12x2) 16kgx10x2

20 minutters tur på mølla etter vekttreninga.
Har ikke peiling på hvor mange kg tallene på nedtrekk, benspark og lårcurl er.
Super økt!

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: Sid inne i 6. uke på deff!
« #14 : 08. mars 2006, 14:37 »
Kan skrive litt generelt om kostholdet mitt på deff.

Selv om jeg har en fast ramme for hva jeg spiser hver dag, og 4-5 mer eller mindre faste måltider tillater jeg meg å variere minst 1-2 av måltidene iblant. Fordelingen ser uansett ca sånn ut:
- Protein: 50 %
- Fett: 25 %
- Karbohydrater 25 %

- Proteinkilder er i hovedsak: Tunfisk, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, karbonadedeig skinke, reker, egg, cottage cheese og shake. Prøver å holde proteinshakene til et minimum.
- Karbohydratkilder er i hovedsak: Ris, havregryn, fullkornsbrød og knekkebrød. Rosiner er kilden til raske karbohydrater etter vekttrening, og utgjør kcalforskjellen mellom dager med vekttrening og dager uten.
- Fettkilder er i hovedsak: Nøtter, laks, rapsolje, omega 3-6-9 tabs og egg.
- Andre kosttilskudd: Multivitamin og mineraltilskudd og ekstra c-vitamin.

Om noen har spørsmål eller kommentarer er det bare å fyre løs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!