Skrevet av Emne: Hva tror dere??  (Lest 9082 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva tror dere??
« #30 : 26. mars 2006, 17:19 »
Ok skjønner.

Var selvfølgelig teoretisk.
Vet det, lille venn.. Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hva tror dere??
« #31 : 26. mars 2006, 17:41 »
hehe bra Wink

Jaja, ulovlig eller ei, jeg vil aldri røre det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Hva tror dere??
« #32 : 27. mars 2006, 10:08 »
hehe bra Wink

Jaja, ulovlig eller ei, jeg vil aldri røre det.

Good 4 you! Cheesy

Men ikke døm andre som velger å røre det.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Hr. Kules

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 551
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 551

SV: Hva tror dere??
« #33 : 27. mars 2006, 11:34 »
Gjør de det?
Hvor har du det fra??
Det som er ulovlig, er å importere medisin medmindre man driver apotek, og har lov til å drive apotek. (Parallellimport)
Og det er ulovlig å selge medisin medmindre man driver Apotek, og følger legemiddelloven, mtp resepter osv...

Rent juridisk, som PRIVATPERSON/MOSJONIST, så kan man oppbevare inntil 4 gram steroider. Skjønt.. blir man arrestert i annen sammenheng, det være seg nark, eller vinning, og det oppdages aas under ransaking/rassia, så kan du banne på at de beslaglegger ALT!

Dette er slik det er idag, og det er denne lovgivingen flere vil gjøre noe med. Men inntil steroider flyttes fra å ligge under legemiddelloven(, Hvilket kun gir forseelse ved brudd,) til å ligge under narkotikalovgivningen, så er ikke bruk av steroider pr definisjon ulovlig.

Dette er diskutert ferdig for lenge siden....
I idrettssammenheng er det selvfølgelig ureglementert, og juks!

Ellers, så er det en privatsak, på linje med bruk/misbruk av hjemmebrent. (skjønt hjemmebrenning faktisk er ulovlig Wink )

For å sitere straffelovens paragraf 162b:
Sitat
§ 162b. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

       Grov dopingforbrytelse straffes med fengsel inntil 6 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff det gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.

       Uaktsom dopingforbrytelse straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

       Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen.

Dette er tilsvarende lovgining som narkotika (§ 162,) med unntak av at erverv av doping ikke er nevnt, og strafferammen er høyere for narkotika. Bruk av narkotika havner under legemiddelloven.

Det kan godt hende at WADA's liste over dopingpreparater og det som "etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel" er to forskjellige lister, og dermed havner en del av preparatene under legemiddelloven i stedet. Men å si at det "kun gir forseelse ved brudd" er vel et utsagn som ikke er helt korrekt?

Jeg synes uansett det blir litt feil å argumentere med at doping er helt greit så lenge man ikke konkurrerer når det meste rundt doping er ulovlig, og at et lovbrudd ha skjedd for at man skal få tak i preparatene.
"THE FLYER HAS A CUTE KITTEN DRAWN ON IT! IT REPRESENTS VIOLENCE AND CARNAGE"
-- Pokey the Penguin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva tror dere??
« #34 : 27. mars 2006, 11:43 »
Ganske korrekt.
Enig i den moralske biten også, selv om den juridisk ikke er gyldig.

Det som her er regulert, er handel med dopingmidler. Innføring og salg.
Oppbevaring blir kun regulert når det er snakk om kvanta som er større enn til eget bruk, men det er jo nesten en enda større diskusjon.. Hva er til eget bruk, og hvorfor 4 gram?

Ikke spør meg Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hva tror dere??
« #35 : 27. mars 2006, 11:58 »
4 gram stammer fra en høyesterettsdom, men den praktiseres svært lite, om i det hele tatt. Kjenner de i Oslo som har hatt betydelig mer liggende hjemme, hatt onkel på besøk, og de har ikke brydd seg om det - for det var andre ting de var på jakt etter (som de ikke fant der).

Jeg tror, dersom noen hadde kjørt en prinsippiell sak helt til høyesterett, at denne grensen ville blitt kraftig revurdert. En skal ikke ha rare kunnskapen før en vet at 4 gram er latterlig lite, selv til eget forbruk. Og det er vel nettopp det politiet bland annet i Oslo har skjønt og derfor bryr seg lite om den biten. Men, det spørs vel om det er noen som vil kjør den saken for retten kun for "moro skyld"... Grin

Og WADA's liste er på ingen måte sammenfallende med Kongens.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva tror dere??
« #36 : 27. mars 2006, 12:08 »
Hva er på Kongens liste?? Valium til Sonja og hasj til Ari??

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hva tror dere??
« #37 : 27. mars 2006, 12:11 »
Nå skal vi bare ca 1-2 måneder tilbake i tid for å finne et tilfelle der et stort antall mennesker ble tatt for langt mindre (og noen mer) enn 4g også.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hva tror dere??
« #38 : 27. mars 2006, 12:13 »
Men det var vel i Italia da ?? Regner med det er hva du tenker på ? Og de har et betydelig strengere lovverk rundt doping enn hva vi har her i Norge.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Hva tror dere??
« #39 : 27. mars 2006, 12:22 »
Good 4 you! Cheesy

Men ikke døm andre som velger å røre det.

Hehe, postsekulært...
Finn fem feil.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva tror dere??
« #40 : 27. mars 2006, 12:37 »
Hehe, postsekulært...

karmverdslig?? Vinduspost - altså post=karm. sekulær = verdslig...
rofl

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Hva tror dere??
« #41 : 27. mars 2006, 12:49 »
karmverdslig?? Vinduspost - altså post=karm. sekulær = verdslig...
rofl

Nei....post- "etter-moderene"....bare synes det er en morsom bruk av ordet "dømme" i ulike sammenhenger...tror ikke de som bruker det alltid vet hva de legger i det....
Finn fem feil.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hva tror dere??
« #42 : 27. mars 2006, 14:42 »
så hva er byggere? dophuer og/eller pingler? så du synes at de som hevder seg ordentlig i bygging er pingler? jaja.....
tror du må ta en research heller og se hva disse gutta må igjennom for å hevde seg blandt folk... det er ikke bare å sette et par sprøyter og tro at du blir coleman på et par år....


Jeg tror heller ikke at det ikke bare er å sette sprøyter osv, for å blir stor så må man gjennom mye for all del, men syns det er pinglete og ikke prøve å hevde seg samtidig som man er rein selv om dette kan være vanskelig. Syns også det er pinglete å ikke klare å stå i mot og trene opp kroppen uten bruk av midler som dette.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hva tror dere??
« #43 : 27. mars 2006, 17:00 »
Hvorfor skal jeg det? Okej, om man vil ofre helse og liv for å hevde seg, værsågod men min perosnlige mening er at da har man vist en svakhet ved at man ikke "tør" å prøve å oppnå sitt fulle potensiale uten å bruke bol. Og om man ikke når til toppen kan man ihvertfall si: JEG har nådt så langt men MIN kropp uten å være urein, det betyr for meg at jeg er vinneren selv om jeg kom på 17 plass.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Hva tror dere??
« #44 : 27. mars 2006, 21:02 »
Det er ikke pinglete å trene uten hjelpemidler, man vil gjøre det optimale for å nå sine mål, men du skal få mene det.
Er nok ikke mange store byggere som ikke har vært borti noe snusk, da tenker jeg på alt fra aas, hgh, insulin, til efedrin og andre fettforbrennende preparater før konkurranse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!